Sivu 1/1

Huohotin

Lähetetty: 17 Joulu 2009 20:45
Kirjoittaja zetec_ms
Vinkuvat noilla suomi24 merkkisaiteilla että huohotiputket jäätyvät talvella ja aiheuttavat milloin mitäkin ropleemaa.
Kuinka on Monskun Duratekkien kanssa, onko ollut yllä mainittua ongelmaa ?

Re: Huohotin

Lähetetty: 19 Joulu 2009 02:18
Kirjoittaja mackaiveri
no eipä se huohottimen jäätyminen niin vakaa luulis olevan sulaahan se ku kone lämpenee. jos muovinen venakoppa nii voi haljeta. pösöissä ainakin yleinen vika tuo et venakansi halkee ku perkuleet väsää sen muovista

Re: Huohotin

Lähetetty: 19 Joulu 2009 11:43
Kirjoittaja Herkko
Duratecistä en ole tapauksia kuullut.

Mutta yleensä jos kone väljä ja huohottaa,voi
se jäädyttää huohottimen ja sylkästä öljyt
stefoista pihalle.

Paineet tulee aina jotakin kautta.

Re: Huohotin

Lähetetty: 19 Joulu 2009 17:14
Kirjoittaja ford2ford
Automerkkistä riippumatta vakava juttu. Jos huohotin jäätyy niin paineet tulee ulos aina jotain kautta. Pahimmilllaan paukahtaa vaikka stefa kampiakselin päästä pois paikoiltaan. Tämä jos vielä tapahtuu vaihdelaatikon puoleisesta päädystä niin johan on lystiä kerrakseen. Huohottimen jäätyminen on siis vakava juttu. Isäukolla jäätyi huohotin peugeot 405:sta. Öljyt lorahti pihalle koneesta. Tapauksen jälkeen rupesi kone kuluttamaan öljyä. Taisi pikaisen ottaa uuden karhea kone itseensä tapauksesta.

Re: Huohotin

Lähetetty: 20 Joulu 2009 12:45
Kirjoittaja kali.leo
ford2ford kirjoitti:Automerkkistä riippumatta vakava juttu. Jos huohotin jäätyy niin paineet tulee ulos aina jotain kautta. Pahimmilllaan paukahtaa vaikka stefa kampiakselin päästä pois paikoiltaan. Tämä jos vielä tapahtuu vaihdelaatikon puoleisesta päädystä niin johan on lystiä kerrakseen. Huohottimen jäätyminen on siis vakava juttu. Isäukolla jäätyi huohotin peugeot 405:sta. Öljyt lorahti pihalle koneesta. Tapauksen jälkeen rupesi kone kuluttamaan öljyä. Taisi pikaisen ottaa uuden karhea kone itseensä tapauksesta.
Ranskalaisissa autoissa tuo on perinteinen ongelma, kun ovat patongit punaviinihöyryssä menneet laittamaan moottorin "väärinpäin" sinne konehuoneeseen (pakosarja taakse päin). Se huohotin on siinä heti ensimmäisenä esillä ja tottakai se jäätyy, kun viima siihen puhaltaa. Kaiken maailman suojauksia ja jopa sähkövastuksia on maahantuojan puolelta tuohon ehdotettu ratkaisuksi.

Tuo zetec-mk1 on ainakin niin päin tuolla moottoritilassa, että pakosarja on eteenpäin. En ole tutkinut missä kohtaa siinä on tuo huohotus toteutettu, mutta luultavasti ovat siellä moottorin takana suojassa viimalta, joten suurta riskiä ei ole. Ei ainakaan 20 asteen pakkasessa mitään kummallista tapahtunut.

Re: Huohotin

Lähetetty: 20 Joulu 2009 20:39
Kirjoittaja ford2ford
Lyhyesti ja ytimekkäästi. Jos huohotin jäätyy, niin vauriot ja vahingot voivat olla pahoja oli auto mikä tahansa.

Re: Huohotin

Lähetetty: 21 Joulu 2009 08:55
Kirjoittaja kali.leo
ford2ford kirjoitti:Lyhyesti ja ytimekkäästi. Jos huohotin jäätyy, niin vauriot ja vahingot voivat olla pahoja oli auto mikä tahansa.
Jepulis!

Re: Huohotin

Lähetetty: 21 Joulu 2009 18:52
Kirjoittaja Mondeomies
Huolestuin ja irroitin Orionista huohottimen ja puhdistin sen bensalla. heh. :D ei ainakaan mulla oo nyt tukossa!