Hehkujen testaus/vaihto?
Hehkujen testaus/vaihto?
Elikkäs ikinä en ole hehkuhärpäkkeisiin kajonnut joten.
Ongelma auto ei meinaa millään lähteä kylmällä käyntiin.
Roikka mahdollisuutta ei ole. Auto pitää käyttää 5 tunnin välein ajolla ettei tarvitse ihan hulluna repiä käyntiin.
Akku ostettu viime talvena.
Miten noiden hehkujen testaus onnistuu? Lukenut olen että resistanssi pitää mitata.
Tarvitseeko irrottaa? Montako hehkua löytyy?
Hehkun napsahdus kuuluu kun odottaa aikansa n. 15s.
Useammalla hehkutus kerralla ei minusta ole merkitystä.
Olen kuullut kauhutarinoita että hehku katkeaa koneen sisään, jos ei omaa momenttiavainta.
Paljonkohan niiden vaihto kustantaa? Onnistuuko normi naapurin jaskalta moinen?
Autohan on tuo Escort 1.8D vm.95-96
Toivottavasti joku auttaa, ettei tarvitse yöllä lähteä käyttämään klo 3 aikaan autoa niinkuin tähän asti
Ongelma auto ei meinaa millään lähteä kylmällä käyntiin.
Roikka mahdollisuutta ei ole. Auto pitää käyttää 5 tunnin välein ajolla ettei tarvitse ihan hulluna repiä käyntiin.
Akku ostettu viime talvena.
Miten noiden hehkujen testaus onnistuu? Lukenut olen että resistanssi pitää mitata.
Tarvitseeko irrottaa? Montako hehkua löytyy?
Hehkun napsahdus kuuluu kun odottaa aikansa n. 15s.
Useammalla hehkutus kerralla ei minusta ole merkitystä.
Olen kuullut kauhutarinoita että hehku katkeaa koneen sisään, jos ei omaa momenttiavainta.
Paljonkohan niiden vaihto kustantaa? Onnistuuko normi naapurin jaskalta moinen?
Autohan on tuo Escort 1.8D vm.95-96
Toivottavasti joku auttaa, ettei tarvitse yöllä lähteä käyttämään klo 3 aikaan autoa niinkuin tähän asti
//))==Ford Escort 1.8D -96
Re: Hehkujen testaus/vaihto?
Vaihtaa ne kannattaa joka tapauksessa joskus, parivuottako niillä halvimmilla ajelee.
Käske sen jaskan muuten mitata eka, tai testata jollain polttimolla, että tuleehan hehkuille se jännite kuitenkin, eli hehkutulpan kärjen ja rungon väliin.
jos tulee niin sitten vain hehkut vaihtoon:
Yhtä vaikeat vaihtaa kuin normaalit tulpat..
riippuu tietysti miten hankalassa paikassa ovat.
Mutta Eka akun plus johtoirti!,
sitten hehkujen päässä menee "tulpanjohto" eli metalliliuska hehkusta toiseen,
varovasti sen kanssa ettei katkea, lienee pienellä mutterilla kiinni joka hehkussa....
ja olihan se ehjä?
Sitten vain kierrät vanhat hehkut irti ja uudet tilalle, vaihdoin kerran yhteen autoon,
ei ollut momenttiavainta mutta ihan sellaiseen normaalin tulpanvaihto kireyteen, kyllä ne siellä pysyy
Ei tosin näillä keleillä pakosta auta, jotkin dieselit vain jämähtää alle -15 asteen vaikka on uusi akku ja hehkut, moottoriöljyä vois miettiä notkeampaan, akun kengät uusiksi, ja jokin peitto nokan päälle, ettei tuuli jäähdytä sitä yhtään liikaa. Näillä pitäisi pärjätä -20 asteessa jos käyttää autoa 4-tunnin välein.
Käske sen jaskan muuten mitata eka, tai testata jollain polttimolla, että tuleehan hehkuille se jännite kuitenkin, eli hehkutulpan kärjen ja rungon väliin.
jos tulee niin sitten vain hehkut vaihtoon:
Yhtä vaikeat vaihtaa kuin normaalit tulpat..
riippuu tietysti miten hankalassa paikassa ovat.
Mutta Eka akun plus johtoirti!,
sitten hehkujen päässä menee "tulpanjohto" eli metalliliuska hehkusta toiseen,
varovasti sen kanssa ettei katkea, lienee pienellä mutterilla kiinni joka hehkussa....
ja olihan se ehjä?
Sitten vain kierrät vanhat hehkut irti ja uudet tilalle, vaihdoin kerran yhteen autoon,
ei ollut momenttiavainta mutta ihan sellaiseen normaalin tulpanvaihto kireyteen, kyllä ne siellä pysyy
Ei tosin näillä keleillä pakosta auta, jotkin dieselit vain jämähtää alle -15 asteen vaikka on uusi akku ja hehkut, moottoriöljyä vois miettiä notkeampaan, akun kengät uusiksi, ja jokin peitto nokan päälle, ettei tuuli jäähdytä sitä yhtään liikaa. Näillä pitäisi pärjätä -20 asteessa jos käyttää autoa 4-tunnin välein.
Re: Hehkujen testaus/vaihto?
Tätä moottoria kun en oikein tunne niin yleisesti. Yleensä hehkutulpat ovat pienellä avainvälillä olevia tulppia. Tarkoittaa sitä että kannattaa ostaa sellainen pitkä hylsyavain joka sopii ko. tulppaan. Tulpan katkeaminen tapahtuu helposti jos ei ole asiallista avainta, koska se ei kestä sivuttain tulevaa voimaa.
Re: Hehkujen testaus/vaihto?
Hmm.Naapurin Jaska joka korjaa autoani yleensä asuu 400km päässä
Elikkäs jos ostaisin semmosen passelin avaimen ja koittasin ite?
Mitenköhä onnistuis?
Eli aukkupiuha irti, tarkistan hehkujen johdot ja irrotan ne.
Sitten passeli avain kiinni ja naksautan auki?
Mittailenko yleismittarilla resistanssin? Mitä se rele sanoi lampputestistä?
Miten se toimii?
Elikkäs jos ostaisin semmosen passelin avaimen ja koittasin ite?
Mitenköhä onnistuis?
Eli aukkupiuha irti, tarkistan hehkujen johdot ja irrotan ne.
Sitten passeli avain kiinni ja naksautan auki?
Mittailenko yleismittarilla resistanssin? Mitä se rele sanoi lampputestistä?
Miten se toimii?
//))==Ford Escort 1.8D -96
Re: Hehkujen testaus/vaihto?
Kun autoa hehkuttaa, niin siihen peltiin/johtoon joka kulkee tulpasta toiseen, kuuluu tulla 12volttia.
Ellet ole varma miten tämän testaisi niin, nopeinta varminta ja kätevintä on vaihtaa vain ne hehkut.
Kulutus tavaarahan ne ovat.
Ellet ole varma miten tämän testaisi niin, nopeinta varminta ja kätevintä on vaihtaa vain ne hehkut.
Kulutus tavaarahan ne ovat.
Re: Hehkujen testaus/vaihto?
Montako tulee ja paljonkohan kappale?
Luulet että vaihto onnistuu minulta?
Joo pitää ne varmaan kuitenkin vaihtaa koska olleet kuitenkin jo ainakin 5 vuotta
Luulet että vaihto onnistuu minulta?
Joo pitää ne varmaan kuitenkin vaihtaa koska olleet kuitenkin jo ainakin 5 vuotta
//))==Ford Escort 1.8D -96
Re: Hehkujen testaus/vaihto?
Motonet hinta a´ 15,90 tuote n:o 26-1022. Tampereella 20 kpl . Autossasi lienee 4 sylinteriä 1 hehku per. sylinteri
Re: Hehkujen testaus/vaihto?
Kiitos releelle
Pitääkin käydä katsastamassa noi ja ehtiä avainta niihin
Neljä niitä minun muistin mukaan siinä keulilla töröttää
Koneen varmaan pitää olla kylmä kun hommat aloittaa, vai tapahtuukohan siinä mitään lämpölaajenemista.
Niin ja crc ja sitä kuparitahnaa pitää ehtiä kans, vissii biltema on siihe tarkotukseen hyvä, sieltä vois se avainki löytyä.
Pitää ruveta parkkipaikalla väsää sitte ku aika on kypsä
Taidan tehä niinkuin "poliisit" sarjassa se yks hemmo rupes pakkeloimaan autoaan klo 2 aamulla parkkipaikalla
Pitääkin käydä katsastamassa noi ja ehtiä avainta niihin
Neljä niitä minun muistin mukaan siinä keulilla töröttää
Koneen varmaan pitää olla kylmä kun hommat aloittaa, vai tapahtuukohan siinä mitään lämpölaajenemista.
Niin ja crc ja sitä kuparitahnaa pitää ehtiä kans, vissii biltema on siihe tarkotukseen hyvä, sieltä vois se avainki löytyä.
Pitää ruveta parkkipaikalla väsää sitte ku aika on kypsä
Taidan tehä niinkuin "poliisit" sarjassa se yks hemmo rupes pakkeloimaan autoaan klo 2 aamulla parkkipaikalla
//))==Ford Escort 1.8D -96
Re: Hehkujen testaus/vaihto?
Motonetistä löytyy kaikki tarvitsemasi !
Re: Hehkujen testaus/vaihto?
Sanoisin, että mitä kuumempi moottori sen helpommin lähtevät hehkut irti. Sopiva hylsy ja siihen kunnollinen räikkä ja riittävästi jatkovarsia ja niveliä kannattaa olla saatavilla, kun hommaan ryhtyy.
Hehkut on helpoin testata sellaisella sähkökynällä, jonka sisällä on lamppu. Kynän johto kiinni akun +-napaan ja tokkäät piikillä siihen hehkun päähän. Sen hehkun kohdalla, missä valo ei syty on hehku kaput. Vastuksen mittaamiseen en luottaisi ja se vaatii kuitenkin hehkun irroituksen.
PS. Mulla tuli kannesta kierteet mukana jääkylmällä vaihdettaessa yksi hehku -> korjaamokeikka á 700€ että se vanha hehku saatiin pois ja uudet kierteet kanteen. Jännä juttu oli se, että vaikka kierteet meni tulpasta niin moottorin käynti ei muuttunut miksikään. Kyseessä Volvo ja VW:n 2.5 TDI.
Hehkut on helpoin testata sellaisella sähkökynällä, jonka sisällä on lamppu. Kynän johto kiinni akun +-napaan ja tokkäät piikillä siihen hehkun päähän. Sen hehkun kohdalla, missä valo ei syty on hehku kaput. Vastuksen mittaamiseen en luottaisi ja se vaatii kuitenkin hehkun irroituksen.
PS. Mulla tuli kannesta kierteet mukana jääkylmällä vaihdettaessa yksi hehku -> korjaamokeikka á 700€ että se vanha hehku saatiin pois ja uudet kierteet kanteen. Jännä juttu oli se, että vaikka kierteet meni tulpasta niin moottorin käynti ei muuttunut miksikään. Kyseessä Volvo ja VW:n 2.5 TDI.
Re: Hehkujen testaus/vaihto?
Okei pitääkin muistaa tuo että pitää koneen lämpimänä sitte.
Onko ne yleensä mitenkä tiukassa? Pelottava ajatus että pitää jatkovarrella ruveta vääntämään.
Tuo kynä testaust ei pitäisi vissiin vaikeaakaan olla Pitää eka kokeilla sitä ennen kuin rupean vaihtamaan, että on joku syy edes jolla voin selitellä miksi minä tein sen
Niin kannattaako tuota ruveta kylmässä vaihtamaan vai riittääkö että mylly on lämmin?
Meinaan nimittäin pihalla vaihdella kun pajaa en omista.
Onko ne yleensä mitenkä tiukassa? Pelottava ajatus että pitää jatkovarrella ruveta vääntämään.
Tuo kynä testaust ei pitäisi vissiin vaikeaakaan olla Pitää eka kokeilla sitä ennen kuin rupean vaihtamaan, että on joku syy edes jolla voin selitellä miksi minä tein sen
Niin kannattaako tuota ruveta kylmässä vaihtamaan vai riittääkö että mylly on lämmin?
Meinaan nimittäin pihalla vaihdella kun pajaa en omista.
//))==Ford Escort 1.8D -96
Re: Hehkujen testaus/vaihto?
Hehkujen ei pitäis koskaan olla tiukalla. Momentti kiristykseen on tosi pieni. Yleensä todellisuus vaan on jotain ihan muuta.Perttirlz kirjoitti:Okei pitääkin muistaa tuo että pitää koneen lämpimänä sitte.
Onko ne yleensä mitenkä tiukassa? Pelottava ajatus että pitää jatkovarrella ruveta vääntämään.
Tuo kynä testaust ei pitäisi vissiin vaikeaakaan olla Pitää eka kokeilla sitä ennen kuin rupean vaihtamaan, että on joku syy edes jolla voin selitellä miksi minä tein sen
Niin kannattaako tuota ruveta kylmässä vaihtamaan vai riittääkö että mylly on lämmin?
Meinaan nimittäin pihalla vaihdella kun pajaa en omista.
Ajat moottorin lämpimäks ja vaihdat. Eiköhän se riitä.
Re: Hehkujen testaus/vaihto?
Niin onko todellisuus sitä että ne on hapettunut kiinni?
Tyhjennän crc purkin siihen ennen kuin aloitan. Vai onko jotain parempaa nitkuttelu ainetta?
Käyn huomenna osoksilla.
Luin jostain että momentti on 24 joka pitäisi kyllä räikällä saada oikeaan kireyteen.
Se on kyllä tosi että kun muutaman vuoden muhii jäähtyy/lämpenee niin voip olla tiukassa.
Toivotaan parasta
Tyhjennän crc purkin siihen ennen kuin aloitan. Vai onko jotain parempaa nitkuttelu ainetta?
Käyn huomenna osoksilla.
Luin jostain että momentti on 24 joka pitäisi kyllä räikällä saada oikeaan kireyteen.
Se on kyllä tosi että kun muutaman vuoden muhii jäähtyy/lämpenee niin voip olla tiukassa.
Toivotaan parasta
//))==Ford Escort 1.8D -96
Re: Hehkujen testaus/vaihto?
Joo kävin osat hakemassa.
Ongelmaksi tuli kun autoni on 95/96 väliväli malli niin että otanko 96 vai 95 hehkut.
Otin sitten molemmat ja käyn toiset vaihtamassa tavaraksi. hinta 111e.
Työkaluja ostin
Jatkovarsi 3/8" 200mm
T-väännin 3/8"
Hylsy 12mm pitkä 3/8"
Niveljatko 50mm 3/8
Räikkäväännin 3/8"
Jatkovarsisarja 3/8" 3 osaa
CRC 5-56
CRC kuparitahna.
Niin itsellänihän ei ollut oikein tietoa missä nuo hehkut edes ovat mutta nytten sitten jopa löysin ne. ainakin se pieni mutteri siinä päässä näyttää hyvinkin ruostuneelta.
Yllätyksena tulikin että missä kulmassa hehkut ovat. asento on melkein 90 astetta.
Tilaa on niukasti.
Kaksi hehkua näyttää siltä että ne voisi saada väännettyä auki.
Kaksi muuta on paikassa jossa on letkua edessä.
Polttoaine letkuja ja vissiin syylärin letku.
Hehkujen koko oli myös yllätys, näyttävät todellakin siltä että voi katketa..
Suunnitelma on seuraava.
Ajelen moottorin lämpimäksi.
Akun plussa irti.
Puoli purkkia crc:tä hehkuihin
odotusta
koitan avata niitä pieniä muttereita. (Joku saattaa katketa mitäs sitten?)
Kun mutteri irti niin koitan virtakynällä syttyykö lamppu.
Jos syttyy niin jätän sen hehkun väliin ja etsin sammuneen ja aloitan avaamisen siitä.
Jos ja kun hehkut on irti laitan uuteen kupari tahnaa ja hehkun kiinni, en tiukkaan tietenkään.
Testaus ja toivottavasti onnistuminen.
Lisättävää ja pieniä vinkkejä kaivataan. Huomenna tai maanantaina olisi tarkoitus hommat aloittaa.
Ongelmaksi tuli kun autoni on 95/96 väliväli malli niin että otanko 96 vai 95 hehkut.
Otin sitten molemmat ja käyn toiset vaihtamassa tavaraksi. hinta 111e.
Työkaluja ostin
Jatkovarsi 3/8" 200mm
T-väännin 3/8"
Hylsy 12mm pitkä 3/8"
Niveljatko 50mm 3/8
Räikkäväännin 3/8"
Jatkovarsisarja 3/8" 3 osaa
CRC 5-56
CRC kuparitahna.
Niin itsellänihän ei ollut oikein tietoa missä nuo hehkut edes ovat mutta nytten sitten jopa löysin ne. ainakin se pieni mutteri siinä päässä näyttää hyvinkin ruostuneelta.
Yllätyksena tulikin että missä kulmassa hehkut ovat. asento on melkein 90 astetta.
Tilaa on niukasti.
Kaksi hehkua näyttää siltä että ne voisi saada väännettyä auki.
Kaksi muuta on paikassa jossa on letkua edessä.
Polttoaine letkuja ja vissiin syylärin letku.
Hehkujen koko oli myös yllätys, näyttävät todellakin siltä että voi katketa..
Suunnitelma on seuraava.
Ajelen moottorin lämpimäksi.
Akun plussa irti.
Puoli purkkia crc:tä hehkuihin
odotusta
koitan avata niitä pieniä muttereita. (Joku saattaa katketa mitäs sitten?)
Kun mutteri irti niin koitan virtakynällä syttyykö lamppu.
Jos syttyy niin jätän sen hehkun väliin ja etsin sammuneen ja aloitan avaamisen siitä.
Jos ja kun hehkut on irti laitan uuteen kupari tahnaa ja hehkun kiinni, en tiukkaan tietenkään.
Testaus ja toivottavasti onnistuminen.
Lisättävää ja pieniä vinkkejä kaivataan. Huomenna tai maanantaina olisi tarkoitus hommat aloittaa.
//))==Ford Escort 1.8D -96
Re: Hehkujen testaus/vaihto?
Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. Tuosta kuparitahnan käytöstä kuitenkin olisin hieman erimieltä. Jättäisin kyllä laittamatta. Ilmeisesti meinasit hehkujen kierteisiin tuota ainetta laittaa, vai? Kun ei kiristä liikaa, niin tulpat saa helposti seuraavalla kerralla auki vaikka liukastetta ei olekkaan välissä.
En tiedä, onko mulla ollu huonoa kupariainetta, mutta omien kokemusten mukaan _KAIKKI_ kuparitahnalla voidellut pultit, renkaan pulteista lähtien, on ollu toista kertaa avattaessa entistä tiukemmassa.
En tiedä, onko mulla ollu huonoa kupariainetta, mutta omien kokemusten mukaan _KAIKKI_ kuparitahnalla voidellut pultit, renkaan pulteista lähtien, on ollu toista kertaa avattaessa entistä tiukemmassa.
Re: Hehkujen testaus/vaihto?
Oho No laitoin kuitenkin jo sitä tahnaa sinne väliin. Tuskin tuohon autoon enää hehkuja vaihdetaankaan.
Hehkut aukesi ihan nätisti.
Tarvittavat työkalut oli.
8mm lista
10mm hylsy
Räikkä
CRC 5-56 ja kuparitahna
Lyhyt jatkovarsi
lyhyt ja pitkä 12mm hylsy
T-väännin
Aikaa sain tuhlattua 1h 10 min, lämmittely ajoa tein n.20 km.
Pienistä sormista oli hyötyä
Niin ja taskulampun pitäjällä oli tärkeä rooli.
Kiitos kaikille auttajille ja hyvät joulut.
Hehkut aukesi ihan nätisti.
Tarvittavat työkalut oli.
8mm lista
10mm hylsy
Räikkä
CRC 5-56 ja kuparitahna
Lyhyt jatkovarsi
lyhyt ja pitkä 12mm hylsy
T-väännin
Aikaa sain tuhlattua 1h 10 min, lämmittely ajoa tein n.20 km.
Pienistä sormista oli hyötyä
Niin ja taskulampun pitäjällä oli tärkeä rooli.
Kiitos kaikille auttajille ja hyvät joulut.
//))==Ford Escort 1.8D -96
Re: Hehkujen testaus/vaihto?
Elikkäs tuossa joulun alla oli kovat pakkaset ja piti saada auto käyttöön.
Starttailin ja muutaman kerran auto hörähti ja koitti starttailla, mutta akusta loppui sitten jo vääntö kun olin starttaillut n.5min.
Akku on vuoden vanha.
Auto oli ollut lämmityksessä mutta epäilen vahvasti että moottori ei lämpiä.
Miten voin tarkistaa että lohkolämmitin toimii?
Sisäpuhallin toimii ainaskin joten johdossa vika ei varmaankaan ole.
Onko vastus öljypohjan alla vai jossain nesteisen seassa?
Onko vaikea vaihtaa?
Niin no sitten jäi ainoaksi keinoksi vetää käyntiin. Vetoa oli noin 20m kolmonen silmässä ja sitten lähti.
Nyt kuitenkin on ongelmana että auto ei meinaa lähteä käyntiin pienelläkääm pakkasella.
Esim. tuntuu jo vaikealta 3 astetta ja nyt 12 asteen pakkasella lähti juuri ja juuri.
Normaalisti itselläni ei ole lämmitys paikkaa.
Mikähän siinä on ettei jaksa enään lähteä?
Pitäisiköhän mitata vielä tuleeko hehkuille tarpeellinen jännite? Miten sen teen?
Joku mainitsi notkeampaa öljyä niin mitä saetta suosittelette?
Muita ehdotuksia missä vika?
Tuntuu jotenkin että kun käynnistän kytkin ja kaasu pohjassa että se ei vain jaksa lähteä. Jos esim. otan kaasun pois heti kun olen käyntiin saanut se sammuu, ei ole aiemmin moista tehnyt.
Starttailin ja muutaman kerran auto hörähti ja koitti starttailla, mutta akusta loppui sitten jo vääntö kun olin starttaillut n.5min.
Akku on vuoden vanha.
Auto oli ollut lämmityksessä mutta epäilen vahvasti että moottori ei lämpiä.
Miten voin tarkistaa että lohkolämmitin toimii?
Sisäpuhallin toimii ainaskin joten johdossa vika ei varmaankaan ole.
Onko vastus öljypohjan alla vai jossain nesteisen seassa?
Onko vaikea vaihtaa?
Niin no sitten jäi ainoaksi keinoksi vetää käyntiin. Vetoa oli noin 20m kolmonen silmässä ja sitten lähti.
Nyt kuitenkin on ongelmana että auto ei meinaa lähteä käyntiin pienelläkääm pakkasella.
Esim. tuntuu jo vaikealta 3 astetta ja nyt 12 asteen pakkasella lähti juuri ja juuri.
Normaalisti itselläni ei ole lämmitys paikkaa.
Mikähän siinä on ettei jaksa enään lähteä?
Pitäisiköhän mitata vielä tuleeko hehkuille tarpeellinen jännite? Miten sen teen?
Joku mainitsi notkeampaa öljyä niin mitä saetta suosittelette?
Muita ehdotuksia missä vika?
Tuntuu jotenkin että kun käynnistän kytkin ja kaasu pohjassa että se ei vain jaksa lähteä. Jos esim. otan kaasun pois heti kun olen käyntiin saanut se sammuu, ei ole aiemmin moista tehnyt.
//))==Ford Escort 1.8D -96
Re: Hehkujen testaus/vaihto?
Hehkutatko starttien välissä vain kerran? Joskus kylmillä auttaa useampi hehkutus ...
Re: Hehkujen testaus/vaihto?
Olen kokeillut myös useampaa kertaa n.2 kertaa joskus 3.
Ei yleensä ole auttanut, vaan kuluttanut akusta puhtia pois. Tai en ainakaan ole eroa huomannut.
Hehkutus on pirun hidas, 30sec että kuuluu se napsahdus.
Ollut aina niin.
Niin ja lämpimänä auto toimii/käynnistyy kiitettävästi.
Ei yleensä ole auttanut, vaan kuluttanut akusta puhtia pois. Tai en ainakaan ole eroa huomannut.
Hehkutus on pirun hidas, 30sec että kuuluu se napsahdus.
Ollut aina niin.
Niin ja lämpimänä auto toimii/käynnistyy kiitettävästi.
//))==Ford Escort 1.8D -96
Re: Hehkujen testaus/vaihto?
elkee perhana laittako sitä kuparitahnaa jos on alukansi.. sit alutahnaa.. kupari vaan liimaa sen kiinni sinne ja sit on joku kusessa..
Re: Hehkujen testaus/vaihto?
Voisiko joku nyt valaista miten mittaan sen jännitteen että on oikea hehkuille?
Ihan hirveää tuo käynnistely, jotenkin tuntuu että se ei sytytä ollenkaa. avainta pitää pitää pohjassa todella kauan vaikka kuulostaa että auto lähti käyntiin. Ei varmaan startti kauaa tykkää moisesta.
Ihan hirveää tuo käynnistely, jotenkin tuntuu että se ei sytytä ollenkaa. avainta pitää pitää pohjassa todella kauan vaikka kuulostaa että auto lähti käyntiin. Ei varmaan startti kauaa tykkää moisesta.
//))==Ford Escort 1.8D -96