Sivu 1/1

2.0 ohc viritys

Lähetetty: 16 Joulu 2009 19:33
Kirjoittaja sierra90
ajattelin ostaa kaveriltani ford sierra 2.0 ohc:n.
tarkoituksena olisi vähän piristää konetta kesäksi. kokemusta ei ole virityksestä, olen vaan pää saantöisesti tehnyt pelkästään kone remontteja.

nyt kaipaisin tietoa millää saisin joitakin lisä hevosvoimia kohtuu rahalla ja ajattelin pitää koneen ainakin aluksi vaparina

kiitoksia etu käteen

Re: 2.0 ohc viritys

Lähetetty: 19 Joulu 2009 02:25
Kirjoittaja mackaiveri
okei. eli aluksi hommaat 1.6 litraasesta ohari sierrasta kannen ja viet sen koneistamoon tehtäväksi jos ei taito pisaa. enkä muutenkaa suosittele itse tehtäväksi. ekaks kanavat isomiksi toiseks venttiiliseetien muotoilu eli porttaus ja isommat venat. kolmanneks kireämpi nokka plus seuraajat. ja peltisatsi. pitäis irrota jo liki 160 hummaa jos laatu osilla tehty ja tuplakaasarit olis kans hyvä olla. sierrasta saa vaparina hyvillä osilla 200 hummaa. 1.6 kansi siksi että siinä on enemmän varaa työstää kantta. siinä olis ainakin muutama sananen näin alkuun

Re: 2.0 ohc viritys

Lähetetty: 19 Joulu 2009 11:47
Kirjoittaja Juutas
mackaiveri kirjoitti:okei. eli aluksi hommaat 1.6 litraasesta ohari sierrasta kannen ja viet sen koneistamoon tehtäväksi jos ei taito pisaa. enkä muutenkaa suosittele itse tehtäväksi. ekaks kanavat isomiksi toiseks venttiiliseetien muotoilu eli porttaus ja isommat venat. kolmanneks kireämpi nokka plus seuraajat. ja peltisatsi. pitäis irrota jo liki 160 hummaa jos laatu osilla tehty ja tuplakaasarit olis kans hyvä olla. sierrasta saa vaparina hyvillä osilla 200 hummaa. 1.6 kansi siksi että siinä on enemmän varaa työstää kantta. siinä olis ainakin muutama sananen näin alkuun
Komppaan! Ja 1.6 kansi on helpompi laskea ja silti palotiloihin mahtuu hyvin seosta. Ja sit hommaat kevyemmän vauhtipyörän ja lukkoperän. Sit alkaa olla ilo ajaa riesalla... :D

Re: 2.0 ohc viritys

Lähetetty: 19 Joulu 2009 14:34
Kirjoittaja Kollo
Mutta varo ettet hommaa 1.6 e-max kantta, siittä ei saa kuin verkon painon! 2.0i kannesta saa kans hyvän tehtyä, pitää vaan ottaa vähän siivua pois että saa rutut kohilleen.

Re: 2.0 ohc viritys

Lähetetty: 26 Helmi 2016 13:41
Kirjoittaja Jazzitukka
Nostetaas tätä.
Mk1 koppasessa granadassa mulla on 2.0 ohc tekniikka. Olen ajatellut maltillista katuviritystä pienellä
Budjetilla. Tiedossa olis ollu 1.6 portattu isoventtiilikansi rosteriventtiileillä, jäykillä jousilla, punametallilaakereilla ilman nokkaa. Kansi on ollut kiinni 2.0 vakio-alakerran kanssa, yli 300-asteisella nokalla, tuplilla ja peltisarjoilla. Penkitetty +160 hp.

Olin ajatellut miedompaa konstruktiota, eli vääntönokkaa, peltisarjaa ja ihan vakio dgav:tä tämän kannen
Kanssa. Soitin rally raceen ja sanoivat, ettei tule toimimaan. Ei suositelleet isoventtiilikantta, eikä jäykkiä jousia. Suosittelivat 2.0 kannesta tekemään. No, mulla olisi tiedossa myös vakio 1.6 tanari-kansi, joka on vielä koneessa kiinni, näitähän on paljon aikanaan suosittu. Voiko sen kanssa käyttää vääntövirinokkaa, ilman että venat ottaa kiinni mäntiin? Eli kanavien kevyt muotoilu, vakiovenat, vääntönokka, vakiokaasari, imusarjan peltisarjan sovitus ja oisko 2 tuuman putkisto. Tehotavoitteet jossain 120-130 näin aluksi.

En siis ole kokenut moottorimies, joten hyvät neuvot tervetulleita!

Re: 2.0 ohc viritys

Lähetetty: 28 Helmi 2016 13:46
Kirjoittaja duckworth
Jazzitukka kirjoitti:Nostetaas tätä.
Mk1 koppasessa granadassa mulla on 2.0 ohc tekniikka. Olen ajatellut maltillista katuviritystä pienellä
Budjetilla. Tiedossa olis ollu 1.6 portattu isoventtiilikansi rosteriventtiileillä, jäykillä jousilla, punametallilaakereilla ilman nokkaa. Kansi on ollut kiinni 2.0 vakio-alakerran kanssa, yli 300-asteisella nokalla, tuplilla ja peltisarjoilla. Penkitetty +160 hp.

Olin ajatellut miedompaa konstruktiota, eli vääntönokkaa, peltisarjaa ja ihan vakio dgav:tä tämän kannen
Kanssa. Soitin rally raceen ja sanoivat, ettei tule toimimaan. Ei suositelleet isoventtiilikantta, eikä jäykkiä jousia. Suosittelivat 2.0 kannesta tekemään. No, mulla olisi tiedossa myös vakio 1.6 tanari-kansi, joka on vielä koneessa kiinni, näitähän on paljon aikanaan suosittu. Voiko sen kanssa käyttää vääntövirinokkaa, ilman että venat ottaa kiinni mäntiin? Eli kanavien kevyt muotoilu, vakiovenat, vääntönokka, vakiokaasari, imusarjan peltisarjan sovitus ja oisko 2 tuuman putkisto. Tehotavoitteet jossain 120-130 näin aluksi.

En siis ole kokenut moottorimies, joten hyvät neuvot tervetulleita!
Itsellä oli Sierran nokalla juuri tuollainen 2.0 litrainen (205) alakerta ja 1.6 tanarin kansi, ja ei ota venttiilit mäntiin. Mulla oli myöskin siinä Bf134-nokkasarja eli se "vääntönokka", jonka kanssa koneistaja oli joutunut, laittamaan pakopuolelle jatkopalat venttiileihin ja imupuolen venttiilejä vastaavasti lyhennettiin, tosin tuohon kanteen tulikin kovapalaseuraajat.

Itse tosin laitoin samassa rytäkässä ruisku-vermeet, joten en tiedä sitten miten toimii vakio-kaasarilla?

Mutta.. jos sulla siis on vielä tuo isoventtiilikansi, niin itse kyllä etsisin sille kaveriksi vaikka tuplat+imuasarjan, enemmin kuin alkaisin tekemään uutta kantta... Sanoko ne Rallyracella syytä miksi ei toimisi sillä isoventtiilikannella?

Re: 2.0 ohc viritys

Lähetetty: 28 Helmi 2016 16:59
Kirjoittaja Jazzitukka
No niin, eli mulla siis olis ollu tämä isoventtiilikansi mahdollista ostaa, mutta enpä varmaan sitten ostakaan.

Eli rally racen kaveri sanoi, että tommonen kansi miedon nokan ja vakiokaasarin kanssa tekisi koneesta todennäköisesti matalemmilla kierroksilla yskivän. Puhui jotain myös täyttöasteesta, en kaikkea kunnolla edes ymmärtänyt, mutta kuullosti asiantutevalta. Sanoi, että ihan toi 2.0 ohc kansi vakioventtiileillä kanavien kevyt muotoilu, vissiin lastu pois ja vakiojouset, niin tulis ihan hyvä.

Peltisarja mulla jo onkin, mutta nyt mietityttää minkälaiseen kanteen tai kansiaihioon päätyisi.