Sivu 1/1

sierran ruiskun piuhat...

Lähetetty: 16 Syys 2005 16:45
Kirjoittaja geigu
Ostin tossa taannoin kaasari sierran, tarkempien tutkimusten jälkee huomattii en se oliki ruiskun kone joka oli laitettu tähän rieskaan. joten rupesin puuhasteleen siihen ruiskua. Nyt olis osat kasassa mut mistähä löytäsin kytkentä kaavion. oon yrittäny tutkia netistä mut ei oo vaan sellasta tullu vastaan. kytkentä kaavio six et jouduin katkoo piuhoja ku irrotin niitä toisesta vehkeestä.

Lähetetty: 16 Syys 2005 17:06
Kirjoittaja evolution
jos ei ole korjausopasta niin kirjastosta hakemaan haynesin tai alfamerin opus niin sillä pitäis pärjätä aika pitkälle ja kun se loppuu niin merkkiliikkeestä :wink:

Lähetetty: 16 Syys 2005 17:51
Kirjoittaja jaska74
väri väriin ja loput maihin :lol:

Lähetetty: 17 Syys 2005 16:48
Kirjoittaja Jaakko85
jaska74 kirjoitti:väri väriin ja loput maihin :lol:
Tähän ei sitten kukaan selväjärkinen usko. ?

Lähetetty: 18 Syys 2005 15:33
Kirjoittaja evolution
ei ainakaan silloin kun huomaa että ei ole edes saman värisiä piuhoja siellä ruiskun ja auton sarjoissa

Lähetetty: 21 Syys 2005 21:04
Kirjoittaja make80
joo onko sulla bossin vai motocraftin jakaja mä nimittäin laitoin 85vm ruiskun 89vm autoon ja mulla on toi moton möykky jakaja niit on 3tai4 eri piuha sarjaa kaverilla on sellanen erikoisuus mitä en ole nähny ku 2 kpl jossa on mappi ja ilmamäärämittari 88ohc luultavasti tuotu saksasta 8)

Lähetetty: 21 Syys 2005 23:33
Kirjoittaja Eemeli
Sierran ruiskun johtosarjahan on maailman yksinkertaisin. Johtosarja on muuten täysin irraallaan auton muista sähköistä kun että tarvitsee vain kytkeä: virta(pun), maa(rus), lämpömittari johto(rus-vih?), öp merkkivalo johto(rus-?), kierroslukumittari johto(vih) ja syttövirta(musta-pun tai violetti). helppoa ku heinänteko. :wink:

Lähetetty: 22 Syys 2005 00:30
Kirjoittaja make80
joo mut mikä piuhasarja sul oli mun laitoksessa pun+ rus- musta ohut virtalukon katkova ja öp sama riippuu piuhasarjasta :wink:

Lähetetty: 22 Syys 2005 08:34
Kirjoittaja Bootsi
Eemeli kirjoitti:Sierran ruiskun johtosarjahan on maailman yksinkertaisin. Johtosarja on muuten täysin irraallaan auton muista sähköistä kun että tarvitsee vain kytkeä: virta(pun), maa(rus), lämpömittari johto(rus-vih?), öp merkkivalo johto(rus-?), kierroslukumittari johto(vih) ja syttövirta(musta-pun tai violetti). helppoa ku heinänteko. :wink:
Unohtuiko bensapumpun kytkeminen? :wink:

Lähetetty: 22 Syys 2005 16:42
Kirjoittaja make80
no joo ehkä unohtu kirjottaa mut kuitenkin se kannattaa selvittää mikä piuhasarja on kyseessä ennen ku rupee pätkimään piuhoja vai sattuuko käymään suoraan liittimiin mulla nimittäin ap kaasari mut ruiskulle valmius 1kpl rele +piuhat liittimiin ja ajoon jos olis ollu oikee piuhasarja :roll:

Lähetetty: 22 Syys 2005 18:17
Kirjoittaja evolution
se ruisku ei tartte mihinkään sitä ö-painetta ja kiekkamittaria ei välttämättä ole.

omani kun tein niin laitoin vaan sytytys virran, startti herätteen ja akun +ja-

Lähetetty: 22 Syys 2005 20:15
Kirjoittaja make80
totta mä asensin viime kesänä mk1 eskoon 2.0 ohc ja ruiskun ja siinä laitoin vaan pakolliset kiinni eli + - heräte ja punppu ja toimi hyvin :D

Lähetetty: 23 Syys 2005 16:55
Kirjoittaja Eemeli
Bootsi kirjoitti: Unohtuiko bensapumpun kytkeminen? :wink:
niin no sille b. pumpullehan joutuu vetää kokonaa uude johdo mutta sehän on suoraa siin ruiskun johtosarjassa, kuin myös kaikki sen ruiskun tarvimat releet yms.

Lähetetty: 23 Syys 2005 17:01
Kirjoittaja Eemeli
make80 kirjoitti:joo mut mikä piuhasarja sul oli mun laitoksessa pun+ rus- musta ohut virtalukon katkova ja öp sama riippuu piuhasarjasta :wink:
Joo se riippuu ihan sitt et mikä johtosarja kyseessä... mulla oli tuossa se vanhempi ruisku jossa viel se motorcraftin oma jakaja... vrt. myöhemmisssä boschilainen.

Lähetetty: 09 Loka 2005 04:22
Kirjoittaja olafu
Se startin johtokin vaan menee siellä muiden johtojen seassa samassa nipussa, eli sitäkään ei välttämättä tarvitse kytkeä mihinkään. Jostain akun lähettyviltä konehuoneen puoleisista piuhanipuista lähtee maajohto. Alunperin sen on tarkoitus mennä akun miinukseen, mutta sen voinee maadoittaa ihan mihin vain. Kuitenkin akusta paras, koska käsittääkseni sitä kautta kulkee suuttimien ja puolan virta. Tämä siksi koska käynnistysvaiheessa sieltä akulta luonnollisesti löytyy se tukevin maadoitus.

Lähetetty: 25 Kesä 2007 22:09
Kirjoittaja teknium
mulla ois yks kysymys kans tästä kaasari koneen vaihosta ruiskuun, elikkä näin että miten kytken puolan johdot? laitan auton vanhat puolan johdot kiinni? sekotan auton oman puolan johon ja ruiskuboxin johon? :shock:

elikkäs koneena on scorpion 2.0 Doch:ilainen ja boxiha on eec-IV. alkuperäinen kone sierran 1.6 kaasari ohc.

kovin hirveesti en autoista tiiä/tajua, sähköistä vielä vähemmän ku oon metallipuolen ihmisiä.

toivottavasti oli tarpeeksi sekavasti arktikuloitu ja masentava viesti 8)