Sivu 1/1

kostealla kelillä mootori ei vastaa kaasuun röpötää?

Lähetetty: 16 Syys 2005 08:48
Kirjoittaja HUGO
Escortti 1.8 -92 ei pelaa kostealla kelillä ei vastaa kaasuun ja röpötää!
autossa on viranjakajan ja puolanyhdistelmä samassa mötikässä ja se on käsitelty kontakti spreyllä niinkuin kaikki näkyvät ja helposti ulotuvilla olevat liitimet tulpat äsketäin uusittu ja samoin piuhat.
Mistä löytää vika auto kun käy niin hyvin kun on kuiva keli!?

Lähetetty: 16 Syys 2005 20:50
Kirjoittaja Monteonisti
Kosteutta jossain, mutta missä? Onko tulppien juuret kuivat? Oletko putsannut MAFin ja vaihtanut ilmansuodattimen? Oletko testannut kaasuläppäanturin? :roll: Tuollaiseen vikaan en kyllä itse tömännyt kun oli 4v. 8)

Lähetetty: 19 Syys 2005 07:46
Kirjoittaja HUGO
anteksi tyhmyyteni kosteutta tulpan juuressa mitä paikkaa tarkoitat sillä?
taas toissa päivänä ei startanut sateen jälkeen kävin taas kaikki pistokeet läpi ei autanut niin mikä nistä monista antureista on kaasuläpän anturi ja miten testata?
mutta hoksasin pimeässä että sytytysjohtojen välissä kipinöj kun mootoria pyöritti niin tilasin uudet johdot mutta mitä kummalista sitten kun siinä lauantai ehtoona pyöritin mootoria ja kokeilin ja kokeilin niin pumpasin kaasua niin alkoi lupailemaan ja käynistyi ja se röpötti ja kävi huonosti ja haisi bensiini ja sitten kun laskin kieroksia niin sammui ja ei lähtenyt käyntiin kunnes taas liikutelin kaasua ja nyt on käynyt kunnolla mutta ei ole vielä sadellut että en tiä onko vika johdoissa kun sain ne vasta auton käynistyttyä.

Lähetetty: 19 Syys 2005 09:01
Kirjoittaja Regu
Ja olikos niin että tuon ikäisessä escossa(jos zetecillä) pitää vaihtaa tulpat ja johdot samalla kertaa jotteivat riko toisiaan

Lähetetty: 19 Syys 2005 23:16
Kirjoittaja Monteonisti
Tarkoitin tosiaan tulpan juuressa eli siellä venakopan kolossa tulpan juuressa. Läppäanturi on kaasuläpän tangon päässä kuskin puolella. Kosteus ei minulla sinänsä vaikuttanut, mutta pesun jälkeen joskus käynnistyi huonosti. Joskus myös venat kait meinas jumittaa ja silloin sai tartata kauan. Alkuperäiset tulpanjohdot susia, uudemmat kestää useammat tulpat. Akku ja sen vieressä olevat sulakkeet saa ainakin herkästi kosteutta sateella. En muista, että oliko tuossa releitä akun takana kuten uudemmissa. Joissain on sulakerasian pohjajuotokset tai releiden kontaktit oireilleet. Joskus tosiaan pelkkä keskusyksikön resetointi voi auttaa.

Lähetetty: 04 Loka 2005 19:51
Kirjoittaja tsetec
Tuliko selvyyttä vikaan. Meidän €skortti on tehnyt jo vuosia joskus samanlaista, voiskohan johtua hiljalleen hiipuvasta puolasta, tai tyhjäkäynti venttiilistä. Eli ei lähtenyt millään käyntiin. Tai sitten lähti mutta sammui ja ei enää käynnistynyt kuin pumppaamalla kaasua. Vika hävisi itsestään jonnekin taka-alalle, muiden vikojen tullessa esiin