ohc turbo (kiertokanget ja männät+kytkin)
Lähetetty: 04 Joulu 2009 23:50
Moi!
Ekaa kertaa foorumilla. Auto on Sierra -89 kaasari ohc. Tiedän, että aiheeseen liittyviä keskusteluja on useita, ja kaikki olen lukenut, mitä olen löytänyt. Lisäksi luin englanninkielisen "Ford Sohc pinto & sierra cosworth dohc engines high - performance manual". Siitä sain mukavasti tietoa, mutta opus keskittyi lähinnä vaparikoneen virittämiseen.
Mietityttää lähinnä se millä osilla tavallinen 205-lohko kannattaisi rakentaa turbokäyttöön, vakio kampuralle ja kohtuu budjetilla. Useimmiten esim. nettiautossa myytäviin autoihin on laitettu saabin kanget ja mahlet.
Setti on kohtuuhintainen, mutta onko se hyvä ja kestävä turbokäytössä? Käsittääkseni noita mäntiä ei varsinaisesti ole tehty turbokäyttöön? Eikä niissä ole keskellä upotusta puristussuhteen laskemiseksi?
Säädöt tulisi olemaan kahensadan molemmin puolin n.180-250. Tarkoitus olisi tehdä säädöt kahdelle eri teholle, eli useimmiten tehot tulisi olemaan alle 200, mutta myös yli 200 sais tarvittaessa. Ja tarkoitus olisi että ei heti tarvis koneremppaa tehdä.
En ole ohc konetta vielä purkanut. Miten kestävät on vakiomännät turbokäytössä? Entäpä f-kanget? kestääkö 250hp? Onko vakiomännistä vara työstää päältä ainetta pois?
Ajattelin että puristussuhde tulisi tiputtaa vakiosta 8-8,5. Toimivin ratkaisu olisi mielestäni sellaiset männät, jotka säilyttäisivät paljealueen, mutta männän keskellä olisi "amme".
Kytkin:
Kytkin tuntuu olevan ihan hyvässä kunnossa. Paljonko vakiokytkin kestää luistamatta?
Onko mahdollista saada pitävää kytkinsarjaa turbokäyttöön ihan massalevyllä?
Suurin osa turbosierroista mitä olen nähnyt on sintterilevyllä. Tarkoitus olisi kuitenkin saada auto käyttöautoksi jossain vaiheessa ja olisi hyvä, jos kytkin olisi helppokäyttöinen. Mikä olisi hyvä levy+asetelma n. 180-250 tehoille?
Asiaa tuli paljon
ja paljon on vielä kysyttävää. Esim muutoskatsastuksesta:)
Ekaa kertaa foorumilla. Auto on Sierra -89 kaasari ohc. Tiedän, että aiheeseen liittyviä keskusteluja on useita, ja kaikki olen lukenut, mitä olen löytänyt. Lisäksi luin englanninkielisen "Ford Sohc pinto & sierra cosworth dohc engines high - performance manual". Siitä sain mukavasti tietoa, mutta opus keskittyi lähinnä vaparikoneen virittämiseen.
Mietityttää lähinnä se millä osilla tavallinen 205-lohko kannattaisi rakentaa turbokäyttöön, vakio kampuralle ja kohtuu budjetilla. Useimmiten esim. nettiautossa myytäviin autoihin on laitettu saabin kanget ja mahlet.
Setti on kohtuuhintainen, mutta onko se hyvä ja kestävä turbokäytössä? Käsittääkseni noita mäntiä ei varsinaisesti ole tehty turbokäyttöön? Eikä niissä ole keskellä upotusta puristussuhteen laskemiseksi?
Säädöt tulisi olemaan kahensadan molemmin puolin n.180-250. Tarkoitus olisi tehdä säädöt kahdelle eri teholle, eli useimmiten tehot tulisi olemaan alle 200, mutta myös yli 200 sais tarvittaessa. Ja tarkoitus olisi että ei heti tarvis koneremppaa tehdä.
En ole ohc konetta vielä purkanut. Miten kestävät on vakiomännät turbokäytössä? Entäpä f-kanget? kestääkö 250hp? Onko vakiomännistä vara työstää päältä ainetta pois?
Ajattelin että puristussuhde tulisi tiputtaa vakiosta 8-8,5. Toimivin ratkaisu olisi mielestäni sellaiset männät, jotka säilyttäisivät paljealueen, mutta männän keskellä olisi "amme".
Kytkin:
Kytkin tuntuu olevan ihan hyvässä kunnossa. Paljonko vakiokytkin kestää luistamatta?
Onko mahdollista saada pitävää kytkinsarjaa turbokäyttöön ihan massalevyllä?
Suurin osa turbosierroista mitä olen nähnyt on sintterilevyllä. Tarkoitus olisi kuitenkin saada auto käyttöautoksi jossain vaiheessa ja olisi hyvä, jos kytkin olisi helppokäyttöinen. Mikä olisi hyvä levy+asetelma n. 180-250 tehoille?
Asiaa tuli paljon
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)