Sivu 1/1

ECUn pinnien numerot

Lähetetty: 03 Joulu 2009 16:00
Kirjoittaja duckworth
Kyseessä tällä kertaa vakio efi OHC:n EEC-IV ohjausboxi. Nyt kiinnostaisi tietää pinnien numerot. Itseltä löytyy kyllä piirikaavio, joka selittää mikä ja minne menevä johto kunkin pinnin takana on, mutta boxissa ei äkkiseltään näy numerointia. Testerillä kokeilin piirilevystä komponenttien juurelta (joissa oli C ja kaksi numeroa), ja kaikki olivat yhteydessä ainoastaan yhteen nastaan, joka on edestä katsottuna alimpana oikealla...

Oppaan kaavion mukaan numerot ovat järjestyksessä 30, 24, 23, 5, 17, 48, 22... ja viimeisenä 60. ECUssahan noita nastoja on enemmän kuin opas väittää, joten hahmottaminen alkaa olla vaikeaa. Jos jollakin on tietoa edellä mainitun kytkentäriman numeroinnista, niin ei muuta kuin infoa.. :)

Re: ECUn pinnien numerot

Lähetetty: 03 Joulu 2009 19:31
Kirjoittaja TeRoK
Kato sieltä pistokkeesta joka jää johtonippuun kiinni kun otat ecun irti. Muistelisin, että numerointi on siellä päässä.

Re: ECUn pinnien numerot

Lähetetty: 04 Joulu 2009 09:41
Kirjoittaja jiipee62
Tuotako numerointia kaipasit?
Kuva
Kuva

Re: ECUn pinnien numerot

Lähetetty: 04 Joulu 2009 10:06
Kirjoittaja duckworth
Jees, juurikin tuota :D Saatko pistettyä kuvan suurempana, linkki vaikka photobuckettiin :)

Re: ECUn pinnien numerot

Lähetetty: 04 Joulu 2009 10:23
Kirjoittaja jiipee62
Linkki samaan kuvaan minkä editoin tuohon ylemmäs, yhtä pienenä se on siellä photobucketissakin, tämä forumi näemmä leikkaa leveydestä jos on liian iso kuva.

Re: ECUn pinnien numerot

Lähetetty: 09 Joulu 2009 14:24
Kirjoittaja duckworth
Mitenkäs tuo homma virranjakajan kohdalla, kun kaavion mukaan jakajassa tulisi olla hall- yksikön pinnit -> hall +, effect 0 ja trigger -, sekä jossain itse sytytysmoduuli. Käytännössä kuitenkin jakajassa on vain kuuden nastan liitin (sytkämoduulin?), joten onko tuo hall- yksikkö johdotuksineen jakajan sisässä? Se olisi sinänsä outoa, koska kaavion mukaan trigger- pinnistä lähtee johto suoraan ECUlle...

Re: ECUn pinnien numerot

Lähetetty: 23 Joulu 2009 15:22
Kirjoittaja duckworth
Nyt tuo aiemman postauksen kysymys osaltaan ratkaistu, mutta seuraava kysymys koskee sinipunaistajohtoa, joka (kaavion mukaan) tulee sytkämoduulin viidenteen pinniin, ja jatkuu sieltä ECUn pinniin 36. Mikä siis tämän johdon merkitys sytyksen ohjaamisessa? Ja ennen kaikkea mihinkä pinniin Megasquirtin ohjauksessa tuo johto tulee kytkeä, jos itse tieto Hall- anturilta tulee Megan 30 pinniin..?

PS. Löysin taulukon jossa tuon pinnin osalta lukee ignition amplifier = sytkä vahvistin, mutta mitenkäs sitten Megan kanssa?

Re: ECUn pinnien numerot

Lähetetty: 26 Joulu 2009 13:25
Kirjoittaja duckworth
duckworth kirjoitti:Nyt tuo aiemman postauksen kysymys osaltaan ratkaistu, mutta seuraava kysymys koskee sinipunaistajohtoa, joka (kaavion mukaan) tulee sytkämoduulin viidenteen pinniin, ja jatkuu sieltä ECUn pinniin 36. Mikä siis tämän johdon merkitys sytyksen ohjaamisessa? Ja ennen kaikkea mihinkä pinniin Megasquirtin ohjauksessa tuo johto tulee kytkeä, jos itse tieto Hall- anturilta tulee Megan 30 pinniin..?

PS. Löysin taulukon jossa tuon pinnin osalta lukee ignition amplifier = sytkä vahvistin, mutta mitenkäs sitten Megan kanssa?
Niin, onko tuolla johdolla/nastalla merkitystä Megan yhteydessä??

Re: ECUn pinnien numerot

Lähetetty: 08 Maalis 2010 15:59
Kirjoittaja duckworth
Nostetaanpa vanha aihe ylös... Noihin aiempiin juttuihin olen jo saanut vastauksen, mutta kysyn tässä samassa topicissa Megaa koskien erästä asiaa, kun en siihe tunnu saavan vastausta edes finsquirtin puolelta... Mun Megasquirt V2.2 boksin rakentajan mukaan EDIS sytkän Spark A lähtee pinnistä 25, tarkoittaako tämä ettei pinnistä 30 voikaan ottaa SPOUT-tietoa kun käytetään TFI-jakajaa? Vai liittyykö tuo Spark A vain EDIS- johdotuksiin..?

Varmaan tuttu juttu jollekin foorumilaiselle :D