Ok.. Kyllä tuon auton "tarkoitus ehkä hieman katoaa, jos ei ole kaikkia sähkörensseleitä, mitä suinkin voi. Sitten tosiaan olisi jo sama ostaa karvahattu mondeo.. Entä nuo ilmastoinnit, sähkökattoluukut ja kauko-ohjattavat keskuslukot? Onko taipumusta temppuiluun vai toimivatko?
Viatonta autoahan ei ole, mutta näistä kotteroista jotain kielii se, kun on noinkin halvalla +-2000€
myynnissä suht. vähillä kilometreillä olevia ja hyvillä varusteilla pakattuja yksilöitä. Toki ei liene vertaaminen saman kokoiseen ja ikäiseen mersuun tai bemariin, fordismissa ajattelin pitäytyä ja sikäli seuraava autonvaihto on käänteentekevä liike, koska edelliset autot -82 tane ja nykyinen -87 ekkeri kuitenkin on semmosia joiden huollot ja korjaukset on tähän asti voinu tehä 100% itse.
Vierastan jo 90 luvun autoja jo sen vuoksi, että mitä uudempi, niin sen hankalammaksi on tee-se-itse-miehen askareet pyritty tekemään, mutta nyt tuossa scorpparissa kieltämättä jokin kutittelisi..
Niin vielä talviajettavuus? Lähinnä tuota painojakaumaa, että liekö sedanina tuo kuinka mörkö ajettava talvella? Lähinnä emäntää mietin, itse Taunuksella talvia taiteilleena voi jo automiehen nimeä kantaa..
EDIT: Kävin ajamassa kuopiossa myynnissä olevaa scorpparia. Lähempi tarkastelu saneli jo, että escortistani en tällä päivämäärällä luovu.
Takalokasuojat oli korjattu, ja sen näki, takapuskuri oli jotenkin omituisesti matan värinen ja yksi muovihitsausjälki oli. Lisäksi ajossa selvisi ainakin, että airbagin ja absien valot palavat, absit eivät toimineet, ilm. etuiskarien yläpäiden laakerit väljät, ja ravisti aivan *itusti jarruttaessa.

Pakoputki lisäksi vuoti. Mutta kyllä tuo auto kunnossa ollessaan majesteettisen kyydin tarjoaa. Ihastuin autoon sinänsä, mutten juuri tuohon yksilöön.
Herkkuja tuossa ei ollut kuin sähkölasit, peilit ja ohjaustehostin sekä sähkökattoluukku. Ilmastointia huutaisi. Moottorista sen verran, että kyllä tuollaiseen autoon kuuluu se v6-kone. Tunnelman tappaa jo neloskoneen ääni joka ei siihen vain yksinkertaisesti tunnu kuuluvan.
