Sivu 1/1

Fiestaa hankkimassa

Lähetetty: 15 Syys 2005 12:03
Kirjoittaja CJH
Pistäkääs vähän infoa kyseisestä autosta, tänä iltana pitäis käydä kattomassa -89 1.6s mallista kulkinetta kakkosautoksi. Mihin kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota. Mikä kone tyyppi noissa on? ZVH? Ei oo oikein mitään kokemusta fiestoista.

Lähetetty: 15 Syys 2005 12:52
Kirjoittaja overboost
ZVH konetta ei ole olemassa. Nimitystä käytetään yleensä, kun zetecin lohkoon laitetaan cvh:n kansi.

Lähetetty: 15 Syys 2005 13:29
Kirjoittaja CJH
CVH tarkoitinkin :oops:

Lähetetty: 15 Syys 2005 16:37
Kirjoittaja Juutas
No koneen käyntiäänestä kuulee paljon ja savuttaako. Ruoste takalokarin kaarissa ikuinen dilemma. Ja on ollut ongelmia vaihdelaatikkojen kanssa. (Syy yleisimmin kuljettajissa...) Ja S-mallin kaasarin säädöt voi olla mennyt kilometrien myötä pyllylleen.

Lähetetty: 15 Syys 2005 19:13
Kirjoittaja Krisse
Yleisten, kaikkia autoja koskevien kohteiden lisäksi neuvoisin että paksin luukkua kannattaa painella ikkunan alakulmien kohdilta ja tsekata sisäpuoleltakin, tuntuu olevan ongelma myös 3 koppaisissa Fiestoissa. Vaihdelaatikon poskilaakerit menee vaihtoon noin 200tkm välein.

Jos tutisee kiihdytettäessä, sisemmät vetonivelet lienee huonona. Normaali tekninen pikkujuttu, mutta tuntuu olevan vähän hankalaa saada sopivaa uutta joten sen takia maininnan arvoista mielestäni.

Lähetetty: 08 Loka 2005 14:29
Kirjoittaja fiesta89
Päästöarvot ois kiva pystyä testauttamaan ennen kauppaa. Tän ikärymän kaasariautoissa alkaa olemaan niissä heittoja. Kansi alkaa olla kulunut ja se näkyy arvoissa. Mä oletan että se on kaasarimalli, ruiskuista en tiedä.

Lähetetty: 08 Loka 2005 18:34
Kirjoittaja Volmari
eikös se päästöjen heittely ole ihan sama onko kaasari vai ruisku.. jos on kansi kabut niin sitten on kamalat päästöt.

no ruiskussa se ei haittaa ihan niin äkkiä kuin kaasarissa.. eikös se säädy melkein kokoajan optimaalliseksi??

mutta oma kokemukseni 1.6 litrasesta fiestasta on se että oma 1.6 ekke ei oikein tahtonu kattella muuta kuin sen takavaloja.

Lähetetty: 08 Loka 2005 23:03
Kirjoittaja Monteonisti
Eihän tuonikäisistä päästöjä edes mitata, siis verrattuna uusiin? :roll:

Lähetetty: 09 Loka 2005 11:36
Kirjoittaja fiesta89
Mä olen kans käsittäny et ruisku osaa ite muuttaa seos-suhdetta kun se kulumisen johdosta alkaa olla huono.

"Eihän tuonikäisistä päästöjä edes mitata, siis verrattuna uusiin?"

Kyllä päästöarvot on hyvä tietää, varsinkin kun on autoa hankkimassa, ei se vaikuta siihen että testataanko niitä siellä katsastuksessa.

Noista vaihdelaatikko-ongelmista ei mulla ole kokemusta, täs vaihees olis hyvä koputella puuta.

Lähetetty: 09 Loka 2005 16:14
Kirjoittaja VesQ
Kyllähän päästöt mitataan jo vm 78 lähtien. Raja arvot vaan on vanhemmissa melko löysät verrattuna uudempiin

Lähetetty: 09 Loka 2005 16:15
Kirjoittaja Sultzi
Onko muka noin vanhasta? Muistelisin itse että -84 tai -86 jälkeisissä päästöjä mittailtaisiin.

Lähetetty: 09 Loka 2005 16:36
Kirjoittaja VesQ
Kyllä tuosta omasta ekkeristä vm 79 on joka vuosi mitattu ja joka kerta on ollut pienelle rukarille käyttöä :D

-77 ei mitata mutta -78 eteenpäin mitattan, en nyt juuri muista tarkkaa päivämäärää mutta kuitenkin

Lähetetty: 09 Loka 2005 16:53
Kirjoittaja janzamar
joo,78 on se raja,antavat vanhemmille vähän enemmän anteeksi tietenkin.