Sivu 1/1
Ford 2.8i V6: kulku ja käynnistymis ongelma!!
Lähetetty: 15 Syys 2005 00:35
Kirjoittaja juice81
Elikkäs auto on sierra vm.83, tekniikan vuosimallista ei hajuakaan, ilmeisesti taunuksesta, ollut alkujaan 2.8 kaasari johon vaihdettu mekaaninen ruisku. Ongelma on se että kuumana kun sammuttaa ja antaa seisoa muutaman minuutin niin ei puhettakaan että lähtisi käyntiin, höyry vaan nousee putken päästä ja hirveä bensan katku (saa liikaa)!? Lähtee kyllä käyntiin kun starttaa kaasu pohjassa paksujen kaapeleitten kanssa että saa koneen pyörimään kunnolla. Ajossa miettii niin pirusti,alavääntö ihan olematon ja terävää vääntö-aluetta ei löydy mistään. Kylmänä lähtee käyntiin ennenku kerkee avaimesta kääntämään

eikä mieti ajossa mitä nytten meno tyssää kun seinään 5000rpm paikkeilla, mutta kun lämmöt nousee 1/4 ni meno loppuu ja miettiminen alkaa!! Auto on käytetty autosähkön miehillä ja heidän mielestään ei mitään vikaa , arvot on ainakin kohdallaan, ne on mitattu parikin kertaa. Alkaa usko loppua kun kukaan ei osaa kertoa vikaa.
ps. Auto on myynnissä, jos ketään kiinnostaa, nettiautossa id:440292!!
Jos saisi pelittämään niin pitäisin itselläni. [/b]
Lähetetty: 15 Syys 2005 08:24
Kirjoittaja country sedan
Voiskohan ohjauspaineen säätimessä olla sanomista..?
Lähetetty: 15 Syys 2005 08:31
Kirjoittaja janzamar
yleensä iso osa noista häviää puolan ja tulppien+johtojen vaihdolla..
ei oo kovin monen kympin sijoitus..tietysti jos ei jaksa kiinnostaa tapella.
ja eihän se välttämättä noilla korjaannu.
Lähetetty: 15 Syys 2005 10:32
Kirjoittaja juice81
country sedan kirjoitti:Voiskohan ohjauspaineen säätimessä olla sanomista..?
Ja mistähän päin konehuonetta kyseinen laite löytyy? On nimittäin ihan uus tuttavuus tuo mekaaninenruisku. Oon yrittäny ettiä kuvia moottorista/ruiskusta mutta kun on nuo tyypit vähän hakusessa niin ei oo oikee löytyny!?

Lähetetty: 15 Syys 2005 15:20
Kirjoittaja TeRoK
Kuullostais ihan suutin vialta. Eli kylmänä pelaa, mutta kuumana alkaa tiputtamaan eikä sumuta bensaa enää kunnolla.
Lähetetty: 15 Syys 2005 15:58
Kirjoittaja juice81
TeRoK kirjoitti:Kuullostais ihan suutin vialta. Eli kylmänä pelaa, mutta kuumana alkaa tiputtamaan eikä sumuta bensaa enää kunnolla.
Mut mites tuonkaa voi varmuudella tietää, ei kehtais lähtä ostaa uutta palikkaa jos vika ei ookkaa sit siinä? Minkälaisis hinnoissa nuo suuttimet on, saako muualta ku fordilta?
Lähetetty: 15 Syys 2005 16:08
Kirjoittaja TeRoK
Saattaa olla jopa niin, että fordilta ei saa, mutta jostain boschiin erikoistuneesta huollosta ainakin saa. Salossa ainakin on yks semmonen firma.
Noita pystyy myös pesemään ultraäänellä. Mahdollisuuksien rajoissa tietenkin. Jos se on rikki niin sitten ei auta pesu
Toi salossa oleva firma niitä myös pesee.
Uudet makso ainakin markka aikana n.300mk kipale.
Firman nimeä en ulkoa muista, mutta voin selvittää jos haluat.
Pistin muuten privaa sulle

Lähetetty: 15 Syys 2005 22:54
Kirjoittaja Monteonisti
Tuohon vois kokeilla tankkiin laitettavaa puhdistuslitkua. Usein vika häviää kun ruuttaa reilusti CRC:tä kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiin johtoliitoksiin, tulpanjohtojen kanssa sietää varoa ettei pätki läpi. 8)
Lähetetty: 15 Syys 2005 23:26
Kirjoittaja juice81
Monteonisti kirjoitti:Tuohon vois kokeilla tankkiin laitettavaa puhdistuslitkua. Usein vika häviää kun ruuttaa reilusti CRC:tä kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiin johtoliitoksiin, tulpanjohtojen kanssa sietää varoa ettei pätki läpi. 8)
Tuo ois kyl helpoin ja halvin korjaus

Jos tolla korjaantus ni olisin tosi tyytyväine!! Pitää varmaa kokeilla ja toivoo parasta...tai pelätä pahinta

Lähetetty: 16 Syys 2005 00:41
Kirjoittaja Monteonisti
Huomasin vaan että ainakin jakajan johdot kärsii herkästi kosketushäiriöstä mutta ei yleensä kylmänä! 8)
Lähetetty: 16 Syys 2005 11:43
Kirjoittaja Jarppo
Suuttimista sen verran että kyselin vasta hintoja. Olen nähnyt ainakin kahta eri mallia mutta omaani (scorpio) alle 200e kpl ei irtoa alkuperäisenä

Lähetetty: 16 Syys 2005 22:55
Kirjoittaja Hoppamiäs
Mites ton moottorin lämpötila-anturin kunto? Meinaan jos väittää koko ajan boksille että kone on kylmä niin sillon tulee kuumana varmasti liikaa ainetta...
Lähetetty: 17 Syys 2005 09:11
Kirjoittaja TeRoK
Jarppo kirjoitti:Suuttimista sen verran että kyselin vasta hintoja. Olen nähnyt ainakin kahta eri mallia mutta omaani (scorpio) alle 200e kpl ei irtoa alkuperäisenä

sulla on efi ruisku sitten. siinä on sähköllä ohjatut suuttimet. Ne maksaaki joo ton verran.
Mutta noi mekaanisen ruiskun suuttimet jotka aukee määrätyssä paineessa ei maksa niin paljoa... tai ei ainakaan oo maksanut.
Lähetetty: 17 Syys 2005 21:53
Kirjoittaja Monteonisti
Tuohon hintaan melkein ehkä kannattaisi itse käyttää irti ja putsata, pääsee kohtuutuntiliksalle!

Tai ainakin käyttää testerissä ne! 8)
Lähetetty: 18 Syys 2005 21:58
Kirjoittaja juice81
Monteonisti kirjoitti:Tuohon hintaan melkein ehkä kannattaisi itse käyttää irti ja putsata, pääsee kohtuutuntiliksalle!

Tai ainakin käyttää testerissä ne! 8)
Minkälaisella tökötillä noita vois lähtä putsailee...?

Lähetetty: 18 Syys 2005 22:11
Kirjoittaja Monteonisti
Kait CRC käy tuohonkin?
Varminta käyttää testerissä jollain pajalla tai ainakin itse mitata vastukset! 8)
Lähetetty: 18 Syys 2005 22:11
Kirjoittaja janzamar
enpäs tuohon djogottiin vastaa,mutta taunuksessa ei oo ollu kun 2.3 koneita alunperin suurimmillaan,vaikka colognea isompana löytyykin..sierran tai granadan keulalta kumminkin lienee.
Lähetetty: 19 Syys 2005 16:19
Kirjoittaja TeRoK
Mitkä vastukset jos se kerran on mekaaninen ruisku???
Mahtaako vaan spraypullosta tulla tarpeeksi painetta ,että se avaa ton suuttimen. .Ei siitä pesusta muuten mitään apuja oo.
Jotain kaasarinpuhdistus tököttiä siinä vois käyttää. Jos siis on tarpeeksi painetta.
Totahan enemmän käytetään sähkösten suuttimien kanssa jotka saa aukiasentoon kun lyö jännitteen niille.
Noissa mekaanisissa on toi ultraääni pesu pätevin vaihtoehto.
Eikä tuo pesu aina tosiaan auta. Jos tosiaan on kilometrejä jo hyvin takana niin ainakin osa on todennäköisesti kulunut kelvottomaksi.
Joo piti ja tosta koneen alkuperästä kommentoida mutta en viitsinyt.
Lähetetty: 19 Syys 2005 22:14
Kirjoittaja juice81
janzamar kirjoitti:enpäs tuohon djogottiin vastaa,mutta taunuksessa ei oo ollu kun 2.3 koneita alunperin suurimmillaan,vaikka colognea isompana löytyykin..sierran tai granadan keulalta kumminkin lienee.
Juu no, ei tuo tekniikan alkuperä täs jutus nyt se tärkein asia ollukkaa, ja kuten tuli todettuu tossa aiemmin ni oon iha alotteli näitten fordien kanssa.Sen takia täällä näitä tyhmiä kysymyksiä esitänkin!

Lähetetty: 20 Syys 2005 22:47
Kirjoittaja juice81
country sedan kirjoitti:Voiskohan ohjauspaineen säätimessä olla sanomista..?
Minkähän hintaluokan laite tuo säädin on, Onko kukaan joutunu hankkimaan??
Lähetetty: 16 Loka 2006 23:25
Kirjoittaja Monteonisti
Oli myynnissä muistaakseni Halpahallissa ultraäänipesuri 49€, ei paha?
