Sivu 1/1

2.0i clx kansipahvi palaa..

Lähetetty: 18 Marras 2009 16:59
Kirjoittaja luikero-kettu
No nii elikkä ostin tässä hiljattain tollasen 2.0i sierran, josta on kannentiiviste mennyt. Auton edellisen omistajan aikaan kantta oli laskettu koneistamolla. Otin autosta kannen irti, ja aion viedä sen koneistamolle tasoitettavaksi. Tuli tuossa mieleen että voisiko se kansipahvin palaminen, johtua siitä kannen laskemisesta, ja mitä asialle voisi tehdä, että ei tarvitsis jatkuvasti olla sitä vaihtamassa?(olisko joku metallinen kannentiiviste hyvä??? autossa oli paikallaan motonetin 3-kerros metallitiiviste) Sitten kun tuo kansi on kerran irti, nii mietin että konetta voisi samalla vähän piristää...eli miten konetta saisi viritettyä suht halvalla, ja sillä lailla, että koneen kestävyys ei kärsi paljoa...oisko kannen ja imusarjan avartaminen, ja nokkien hiominen hyödyllistä(tai virinokat)???

Re: 2.0i clx kansipahvi palaa..

Lähetetty: 19 Marras 2009 14:45
Kirjoittaja duckworth
Tuohon kansipahvi ongelmaan vois ratkaisu löytyä alkuperäisestä Escort RS2000- kannentiivisteestä (tietääkseni sama pulttijako, vesikanavat jne.), joka on kestävämpi.

Ja jos/kun tuo kone on kat- malli (vähäpäästöinen), niin en hirveästi lähtisi virittelemään.. :roll:

Joku dokki- harratelija voi varmaan täydentää/lisätä näkemystään.

Re: 2.0i clx kansipahvi palaa..

Lähetetty: 19 Marras 2009 18:51
Kirjoittaja Foordson
Vaparin viritys ei oo koskaan halpaa, eikä tuohon dohciin kylläkään taida edes löytyä mitään viripalikkaa. Sen enempää en tuosta asiasta tiedä, mutta foorumilla on ollut jonkinverran juttua juuri tuosta dohcin virittämisestä. Haulla löytynee tietoa.

Re: 2.0i clx kansipahvi palaa..

Lähetetty: 20 Marras 2009 08:42
Kirjoittaja ford2ford
Tulis äkkiseltään mieleen, että kansi on kiristetty väärin edellisen asennuksen yhteydessä. Vääränlainen kannenpulttien kiristysjärjestys ja väärät kiristysmomentit saavat kannen vääntymään vituralleen. Sitten kun lyö koneen tulille, niin kannentiiviste palaa hyvinkin pian.

Re: 2.0i clx kansipahvi palaa..

Lähetetty: 21 Marras 2009 19:21
Kirjoittaja K A R I
Se ollu ikunen ropleema nuisa kannentiivisteisä! toki niitä vissiin jo kolomia eri sorttia tehty. Käy jostaki alakuperänen se tiiviste ja kato ettei ole kanteen syöpymiä ilimaantunu ja pane uuet kannen pultit ni pitäs kohtuuela alakaa pellaan!

Re: 2.0i clx kansipahvi palaa..

Lähetetty: 23 Marras 2009 15:15
Kirjoittaja ohc205
Katohan toimiiko sähköflekti. Dohc sierrassa jonkinmoinen tyyppivika. Se kun lakkaa toimimasta, niin lämmöt nousee mm ruuhka ajossa. Yleisin syy kansipahvin ja kannen rikkoutumiseen.

Re: 2.0i clx kansipahvi palaa..

Lähetetty: 23 Marras 2009 22:09
Kirjoittaja emax
Jos imu ja pakoventtiilien välissä näkyy halkeama niin kannattaa myös koeponnistuttaa se kansi. Mistä kohtaa ja kuinka se kannentiiviste on mennyt?