Sierran öljyvuoto - moottori vai laatikko?
Lähetetty: 12 Marras 2009 12:31
91, 2l DOHC i, a4ld.
On alkanut päästellä öljyä laatikon ja moottorin välistä. Sieltä se valuu moottorin öljypohjaan ja muutamia pisaroita on päässyt jo maahan asti. Toistaiseksi ongelmana on ollut selvittää kummasta suunnasta öljy tulee. Kuvittelin sen olevan helppoa - punaista ATF:ää tai sitten moottoriöljyä. Vaan kun laatikossa oleva öljy ei ole kovinkaan punaista, se on suorastaan kirkasta, ei haise eikä maistu. Vaje ei liioin vielä näy kummassakaan mittatikussa.
Määrät öljypohjassa ovat olleet toistaiseksi sen verran pieniä, etten ole saanut hahmotettua kumpaa se on. Tuoretta juuri moottoriin vaihdettua moottoriöljyä, vai laatikkoöljyä.
Kumpi on kokemuspohjalta, sitä toivottavasti löytyy, yleisempi vaiva: Kampuran takatiivisteen pettäminen vain a4ld:n etustefa? Oletan, että turbiini on yhtä puuta, eikä siten voi itsessään ainakaan vuotaa. Autolla on ajettu 58 tkm.
Erinäisiä lähteitä tutkimalla päädyin vaikutelmaan, ettei kampiakselia tarvitse irroittaa takatiivisteen vaihtoa varten. Onko päätelmä oikea? Onko siis mahdollista vaihtaa takatiiviste moottorin ollessa paikoillaan, laatikko irroitettuna toki?
Tiedosta ja vinkeistä kiitellen!
Ode
On alkanut päästellä öljyä laatikon ja moottorin välistä. Sieltä se valuu moottorin öljypohjaan ja muutamia pisaroita on päässyt jo maahan asti. Toistaiseksi ongelmana on ollut selvittää kummasta suunnasta öljy tulee. Kuvittelin sen olevan helppoa - punaista ATF:ää tai sitten moottoriöljyä. Vaan kun laatikossa oleva öljy ei ole kovinkaan punaista, se on suorastaan kirkasta, ei haise eikä maistu. Vaje ei liioin vielä näy kummassakaan mittatikussa.
Määrät öljypohjassa ovat olleet toistaiseksi sen verran pieniä, etten ole saanut hahmotettua kumpaa se on. Tuoretta juuri moottoriin vaihdettua moottoriöljyä, vai laatikkoöljyä.
Kumpi on kokemuspohjalta, sitä toivottavasti löytyy, yleisempi vaiva: Kampuran takatiivisteen pettäminen vain a4ld:n etustefa? Oletan, että turbiini on yhtä puuta, eikä siten voi itsessään ainakaan vuotaa. Autolla on ajettu 58 tkm.
Erinäisiä lähteitä tutkimalla päädyin vaikutelmaan, ettei kampiakselia tarvitse irroittaa takatiivisteen vaihtoa varten. Onko päätelmä oikea? Onko siis mahdollista vaihtaa takatiiviste moottorin ollessa paikoillaan, laatikko irroitettuna toki?
Tiedosta ja vinkeistä kiitellen!
Ode