poskilaakereiden vaihto
poskilaakereiden vaihto
Moi asiantuntijat, mitä mahtanee kustantaa vm.93 1.8 escortin vaihdelaatikon "poskilaakereiden" vaihto pääkaupunkiseudulla?
Ja vaihto tarpeenhan ilmeisesti näkee vaeltavasta nopeusmittarista?
sori skandit puuttuu työkoneelta
Skandit lisätty -ylläpito-
Ja vaihto tarpeenhan ilmeisesti näkee vaeltavasta nopeusmittarista?
sori skandit puuttuu työkoneelta
Skandit lisätty -ylläpito-
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Kyllähän laatikot yleensä kohtuudella purkaantuu ja jos silmät avoinna purkaa, niin yleensä saa kasattuakin!
En ole koskaan Voortin laatikkoa avannut, mutta yhdessä Alfassa en saanut pääakselin pulttia auki, piti käyttää Valtralla kun siellä on isommat vehkeet, siis työkalut, makso jotain 20mk (mulla ei ollut mukana enempää!) vuonna 2001. Tuohan on pitkittäin ja rakenne siten erillainen. Remontti maksoi jotain 120mk + öljyt + Valtran 20mk, eli elämä on kallista! Oli onneksi vielä markka-aikaa, vaikka viimeinen vuosi kait! 8)
En ole koskaan Voortin laatikkoa avannut, mutta yhdessä Alfassa en saanut pääakselin pulttia auki, piti käyttää Valtralla kun siellä on isommat vehkeet, siis työkalut, makso jotain 20mk (mulla ei ollut mukana enempää!) vuonna 2001. Tuohan on pitkittäin ja rakenne siten erillainen. Remontti maksoi jotain 120mk + öljyt + Valtran 20mk, eli elämä on kallista! Oli onneksi vielä markka-aikaa, vaikka viimeinen vuosi kait! 8)
Kyllä jonkinlaisen ulosvetäjän tarvitset ainakin. Vanhat laakerit voi tietysti irroittaa vaikka palasina, mutta uudet kannattaa sitten asentaa vaikka lämpöisinä ja äkkiä vasaraa päälle jos/kun ei prässiä ole.Regu kirjoitti:Ajattelin vaan ettei siellä ole prässäämällä tai muuten erikoisesti mitään kiinni ettei tarvitsisi korjaamolla käyttää osia.
Näin pilataan laakerit aika varmasti..JesseT kirjoitti: Kyllä jonkinlaisen ulosvetäjän tarvitset ainakin. Vanhat laakerit voi tietysti irroittaa vaikka palasina, mutta uudet kannattaa sitten asentaa vaikka lämpöisinä ja äkkiä vasaraa päälle jos/kun ei prässiä ole.
Eli jos joudut käyttämään vasaraa ni käytä KUMIVASARAA eli ei millää 2kilon lekalla tai edes timpurivasaralla.
Voi sitä vasaraa/lekaakin käyttää mutta aina jotain kohteen ja vasaran väliin, esim puuta/rautaa/tuurna yms tilanteen mukaan. Ja jos on tavallinen kuulaakeri niin aina lyötävä sisäkehään jos sitä yrittää esim johonkin akseliin, ulkokehään kun lyö niin ei kauaa se laakeri kestä, tietysti taas jos sitä ulkokehää on johonkin lyömässä niin sitä ulkokehää lyö
Kyllä laakerit kestävä naarmuitta yllättävän paljon ja isokin vasaraa mutta vain jos on välissä jotain esim tuurna tai vastaava
Ja lämpö/kylmä on kätevä keksintö
Kyllä laakerit kestävä naarmuitta yllättävän paljon ja isokin vasaraa mutta vain jos on välissä jotain esim tuurna tai vastaava
Ja lämpö/kylmä on kätevä keksintö