Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tyhjäkäynti on 1500 rpm. Paitsi jos vaihde vapaalla nostaa kytkimen TODELLA hitaasti ylös(10-15sek), niin tyhjäkäynti tipahtaa 1000rpm. Kaikilla muilla tavoilla tyhjäkäynti on 1500-2000 rpm. Missäköhän vika?
Lisäksi, miten nuo takapuskurit on kiinnitetty? repsottaa toiselta puolelta ja pitäis iskee kiinni. Sikaliimalla ehkäpä?
Kuulostais lisäilmaventtiilin takertelulta. Tuohan sijaitsee siinä ilmanputsarilta lähtevässä putkessa. Puhdistat sen kunnolla ja koitat onneas Samalla kannattaa tarkastaa ettei ole imuvuotoja kun tuntuu olevan vähän korkealla tuo tyhjäkäynti.
Niin ja nouseeko kierrokset jos pumppaat jarrua kun auto käy tyhjäkäyntiä ?
Jos näin tapahtuu niin jarrutehostimelta imusarjaan menevä letku vuotaa.
justiinsa viikko kaks sitten auton ostin, ja edellinen omistaja oli muutama päivä ennen tuon lisäilmaventtiilin puhdistanut, eli siitä ei pitäis olla kiinni. Pitää kokeilla että nouseeko kierrokset tuosta jarrusta kunhan jaksaa penkistä nousta
Vaikka edellinen omistaja olisikin puhdistanut tuon lisäilmaventtiilin niin itse ainakin ottaisin sen irti ja katsoisin kuinka karstainen se on. Sekun on vain 2 pultilla kiinni.
Takapuskurilta näyttävä osa on muovikuori ja luultavasti se on se kuoriosa, joka repsottaa. Takaa lokari pois ja näet, että puskurin pää on siellä kiinni yhdellä ruuvilla. Siitä taaksepäin mentäessä kiinnitysoultti löytyy takakontista eristehuovan takaa. Auton takana on sitten vielä pari ruuvikiinitystä; yläreuna torx-ruuveilla ja alareuna ristikantaruuveilla.
Niin ja lisättäköön vielä, aloitusviesti oli hiukan epäselvä. Eli tyhjäkäynti on joko 1500rpm tai 1900rpm tai 1000 jos kytkimella sen saa korjattua. Ja on siis aina tasainen, ei koskaan röpötä tms.
Mulla ois ylimääräinen lisäilmaventtiili jos kiinnostaa
On tosi yleistä että tuo menee noista huonoon kuntoon,
omaan Scorpioon on vaihdettu ainakin 2 kertaa uusi..