Sivu 1/1

Ghia Sierran jarrutehostin...

Lähetetty: 30 Loka 2009 10:25
Kirjoittaja Wecomanni
Elikkäs Ghia Sierran sähköinen jarrutehostin (sama kun Cossussa) käy koko ajan,
eikä tee painetta. Mielestäni sen pitäs käydä hetken ja sitten sammua, kun paine
on riittävä. Jarrupoljin on ihan kivikova ja sitä saa painaa ihan hampaat irvessä,
että ottaa edes vähän kiinni. Ilmauksesta ei ollut apuja. :-( Onko kellään ollut
vastaavaa vikaa?

Re: Ghia Sierran jarrutehostin...

Lähetetty: 30 Loka 2009 13:50
Kirjoittaja Taunus/Sierra
No just eilen ilmasin omassa kun vaihdoin jarrusatulan,
ittellä oli säiliön korkki auki samaten kuin jarrusatulan ilmausruuvi
ja starttasin käyntiin,parin pumppauksen jälkeen ilmausruuvi kiinni auto edelleen käynnissä
ja sitten poljin pehmeni,laitoin nesteet säiliöön mitä
vajausta oli,korkki kiinni ja ajoon.

Re: Ghia Sierran jarrutehostin...

Lähetetty: 30 Loka 2009 22:28
Kirjoittaja samiharju
ei tainnu kysymys ja vastaus kohdata..

olisko pumpun teho heikentynyt jostain syystä, jarrutehostukseen tarvittavaa painetta ei synny riittävästi ja paineanturi käskee pumpun pumpata koko ajan lisää..? eihän tehostin vuoda ulospäin yhtään nestettä?

Re: Ghia Sierran jarrutehostin...

Lähetetty: 31 Loka 2009 09:53
Kirjoittaja Taunus/Sierra
samiharju kirjoitti:ei tainnu kysymys ja vastaus kohdata..

olisko pumpun teho heikentynyt jostain syystä, jarrutehostukseen tarvittavaa painetta ei synny riittävästi ja paineanturi käskee pumpun pumpata koko ajan lisää..? eihän tehostin vuoda ulospäin yhtään nestettä?
Joo,ajattelin josko ilmaustavalla olis mitään merkitystä.
Itselläkään ei tahtonu pedaalin kovuus ensin kadota mihinkään
mutta tuolla keinoin muutaman hetken päästä helpotti.
Enkä ilmannut kuin sen vaihtosatulan kohdalta,miten ei edes pitäisi tehdä.

Re: Ghia Sierran jarrutehostin...

Lähetetty: 01 Marras 2009 02:26
Kirjoittaja Wecomanni
Taunus/Sierra kirjoitti:Joo,ajattelin josko ilmaustavalla olis mitään merkitystä.
Itselläkään ei tahtonu pedaalin kovuus ensin kadota mihinkään
mutta tuolla keinoin muutaman hetken päästä helpotti.
Enkä ilmannut kuin sen vaihtosatulan kohdalta,miten ei edes pitäisi tehdä.
Pumppu, eikä mikään muukaan paikka ei ainakaan näkyvästi vuoda. Mutta ilmailin viimeks
ilman, että auto oli käynnissä... Pitää koittaa ilmata peli käynnissä. Ilmottelen, jos auttaa. :-)
Olen kyllä mielestäni kuullut/lukenut jostakin, että toi sähkönen tehostin olis säserä
pienestäkin määrästä ilmaa jarrujärjestelmästä...

Re: Ghia Sierran jarrutehostin...

Lähetetty: 01 Marras 2009 09:30
Kirjoittaja Taunus/Sierra
Valutin ittelle ensin sen satulan valmiiksi täyteen,sitten
tavan mukaan muutama pumppaus että letkuun tuli nestettä
ja ilmat pois. Sen veran tein virhettä että kaadoin nestesäiliönkin täyteen
ja sieltä sitten nousi ylimääräset konehuoneen puolelle, sitten starttasin
ja joku 6-10 kertaa pedaalilla ennenkuin pehmeni kohdilleen.
Sen jälkeen jokunen kerta pumppauksia ja viimeisellä ilmausruuvi kiinni
pedaali pohjassa,säiliön pinta kohdilleen ja konttorille leimaa hakemaan.
On toiminu ongelmitta sen jälkeen.
Ja leimakin tuli :wink:

Re: Ghia Sierran jarrutehostin...

Lähetetty: 01 Marras 2009 09:32
Kirjoittaja samiharju
tohon ilmaamiseen oli jossain erillinen ohjepaperi.. -> laitoin tuonne http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=883

huomaa; tuo softa laittoi jostain syystä sekalaiseen järjestykseen.. sivunumerot on alareunassa.

Re: Ghia Sierran jarrutehostin...

Lähetetty: 01 Marras 2009 09:37
Kirjoittaja Taunus/Sierra
Kiitokset Samille :D
Mulla meni vahingossa suunnilleen sinnepäin oikein :lol:

Re: Ghia Sierran jarrutehostin...

Lähetetty: 01 Marras 2009 12:00
Kirjoittaja Wecomanni
Jees, kiitokset Samille jälleen kerran. :-)
Pitää tehdä tuon ohjeen mukaan ja katsoa, kuinka käy...