Sivu 1/1

Mitarin pohjien vaihto.

Lähetetty: 10 Syys 2005 18:29
Kirjoittaja magEE
Kuinka vaikeaa on vaihtaa pohjat rikkomatta jotain? Neuvoja kiitos! :?:

Lähetetty: 10 Syys 2005 20:33
Kirjoittaja sjii
Empä tiedä noista uudemmista.. mutta omassa -89 ekkerissä ainaki "vaihtu" pohjat hienosti ilman mitään väkivaltaa. Ainoa minkä kanssa piti olla varovainen oli nopeusmittarin viisari.
Kokeilitko hakua? Saattais löytyä jotain.

rs turbon mittarin pohjat

Lähetetty: 11 Syys 2005 17:41
Kirjoittaja janner88
miten saa rs turbon mittariston "neulat" pois?
oon yrittäny ottaa nopeusmittarin ja kieppimittarin neuloja pois,mutta ei tunnu lähtevän sitten millään!!!
Mittarin pohjat ois tarkoitus vaihtaa.

Lähetetty: 11 Syys 2005 17:45
Kirjoittaja janzamar
vetämällä kai nekin,tiukassa ne tosiaan yleensä on..

mittaristo

Lähetetty: 11 Syys 2005 18:01
Kirjoittaja janner88
mittareiden neuloissa ei siis ole mitään ihmeen lukitus juttua, kuten jotain sokkaa

Re: mittaristo

Lähetetty: 11 Syys 2005 18:35
Kirjoittaja zak69
janner88 kirjoitti:mittareiden neuloissa ei siis ole mitään ihmeen lukitus juttua, kuten jotain sokkaa
No enpä oo ikinä kuullut että olisi. Koita vaikka haarukalla varovasti kammeta pois, pitäs lähtee. Ja siis ehjänä :wink:

Lähetetty: 11 Syys 2005 22:36
Kirjoittaja jesse1987
mites lähteekö noi vanhat pohjat mitenkään pois??

Lähetetty: 12 Syys 2005 21:09
Kirjoittaja Kessi
jesse1987 kirjoitti:mites lähteekö noi vanhat pohjat mitenkään pois??
Sierrassa tarra-tyyppiset, helvetin kovalla liimalla :wink: :mrgreen: Eli jos pelkästään väriä vaihdat, ni toimii kun liimaa vaan raakasti uudet päälle, on vaan tarkkana et tulee numerot vanhojen kanssa päällekkäin ettei tuu ikäviä varjostumia! Ja koneella jos ite tekee ni kannattaa tulostaa tarrapaperille :wink:

Lähetetty: 12 Syys 2005 21:52
Kirjoittaja jesse1987
Kessi kirjoitti:Sierrassa tarra-tyyppiset, helvetin kovalla liimalla :wink: :mrgreen: Eli jos pelkästään väriä vaihdat, ni toimii kun liimaa vaan raakasti uudet päälle, on vaan tarkkana et tulee numerot vanhojen kanssa päällekkäin ettei tuu ikäviä varjostumia! Ja koneella jos ite tekee ni kannattaa tulostaa tarrapaperille :wink:
siinä vaan on semmonen juttu et kun olis meininki laittaa valkoset mittarinpohjat niin niissähän sen valon kuuluis tulla läpi muualta paitti ei niistä numeroiden kohdalta kun taas vakioissa on toisinpäin. niin voi olla et sitä valoo ei tuu sit enää yhtään sieltä lävite ja muutenkin pimeellä näyttäs paljon paremmalta jos se valo tulis sen taustan läpi :wink:

Lähetetty: 12 Syys 2005 22:38
Kirjoittaja Kessi
jesse1987 kirjoitti: siinä vaan on semmonen juttu et kun olis meininki laittaa valkoset mittarinpohjat niin niissähän sen valon kuuluis tulla läpi muualta paitti ei niistä numeroiden kohdalta kun taas vakioissa on toisinpäin. niin voi olla et sitä valoo ei tuu sit enää yhtään sieltä lävite ja muutenkin pimeellä näyttäs paljon paremmalta jos se valo tulis sen taustan läpi :wink:
Siinä tapauksessa nyppäse orkkispohjat irti, ja putsaa liimajämät esim. asetilla! Voi olla että jää valot liian kirkkaaksi pelkän valkosen läpi... Itse jouduin aikanaan heittään lisäksi 2kpl puhdasta paperia, enne ku sai valojen kirkkauden kohdalleen, riippuu toki käytetyn paperin paksuudesta...:wink: Myös polttimoiden tummennus toimii...

Lähetetty: 12 Syys 2005 22:53
Kirjoittaja jesse1987
Kessi kirjoitti:Siinä tapauksessa nyppäse orkkispohjat irti, ja putsaa liimajämät esim. asetilla! Voi olla että jää valot liian kirkkaaksi pelkän valkosen läpi... Itse jouduin aikanaan heittään lisäksi 2kpl puhdasta paperia, enne ku sai valojen kirkkauden kohdalleen, riippuu toki käytetyn paperin paksuudesta...:wink: Myös polttimoiden tummennus toimii...
joo ja sekin varmaan auttaa et mulla on tossa toi mittarinvalojen kirkkauden säätö niin ne on kyllä siinä himmeimmässä asennossa kyl aika pirun himmeet.

Lähetetty: 12 Syys 2005 22:55
Kirjoittaja Kessi
Löyty tuosta meikäläiseltäki säätö, mut ei riittäny... Oon tosin tottunu aikas himmeisiin mittarivaloihin.... :mrgreen: