Sivu 1/1
ford 2.9i v6 = 4.0i v6
Lähetetty: 17 Loka 2009 13:21
Kirjoittaja teromopar
elikkä mitäs eroa noilla moottoreilla on, käykä 4litraisesta kampiakseli tuohon 2,9.. ja entä imukansi tai kannet..
Re: ford 2.9i v6 = 4.0i v6
Lähetetty: 17 Loka 2009 16:44
Kirjoittaja country sedan
Kampura käy tosin vaatii koneistuksia ennenkuin toimii.
Kannet käy, palotilat vaan jää tolkuttoman kokoisiksi 3.5 l koneeseen, normi 2.9 imusarja taas ei ihan paiskaamalla käy 4.0 kansiin.
4.0 imusarja taasen ei käy koska on leveämpi, 4.0 on 0.7" korkeammalla dekillä kuin normi 2.9. Rangerin 2.9 pitäisi olla samalla dekki korkeudella kuin 4.0.
Noita 2,8/2.9+4.0 kampi modauksia on tehty vakio kangilla, vakio mäntiä ja kampuran limppuja sorvaamalla, Englannissa. Lopputuloksena ainoastaan vähän huonommin toimiva kone kun ehta 4.0.
Re: ford 2.9i v6 = 4.0i v6
Lähetetty: 18 Tammi 2011 11:23
Kirjoittaja Eric79
Herätän vanhan keskustelun henkiin..
Yllä tuli erilaisia kokoonpanoja tai niiden esteitä.
Eli, jos 4.0 kannet käy 2.9 alakertaan, niin sama pätee myös "kaiken järjen" mukaan toisin päin.. 4.0 alakerta 2.9i kansilla ja imusarjalla? Kuulostaako vastatuuleen pissaamiselta...

Re: ford 2.9i v6 = 4.0i v6
Lähetetty: 18 Tammi 2011 12:09
Kirjoittaja country sedan
2.9 24V kannet ainoa järkevä ratkaisu. 4.0 alakerta+ 24V kannet= tuloksena n.280 heppanen vapari, jossa on kivasti alavääntöä ja käy 800rpm tyhjäkäyntiä.
Kannatan, vaikka noin yleisesti vapareiden rakentamisessa mitään järkeä olekkaan

.
Miinuspuolena oikeastaan vaan rojektin työläys, ei onnistu ihan kusella käydessä.
Re: ford 2.9i v6 = 4.0i v6
Lähetetty: 18 Tammi 2011 18:53
Kirjoittaja ohc205
Joo 2,9 12v kansia ei kannata laittaa 4,0 lohkoon, koska vesikanavat ei osu kohilleen. Tämä tuli omakätisesti kokeiltua joskus.