Sivu 1/3

mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 15 Loka 2009 23:57
Kirjoittaja juppi79
Sattuisko jollain olemaan tietoo mistä ettii vikaa, kun eberi on sanonu itsensä irti...

Lämmitin sisältä menee päälle mut pumpun naksuntaa ei kuulu.. Rele ja sulake on ehjiä...

Pitäs mennä viikonloppuna tallille kattomaan mikä vikana... vai johtuuko siitä et lauhduttimen termostaatti on viallinen?? Menee myös se vaihtoon viikonloppuna..

Eberi toimi vielä pari viikkoa sitten.. niin ja ei mene päälle edes sillon kun auto on käynnissä..

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 22 Loka 2009 17:48
Kirjoittaja juppi79
eikö ole ideoita?????

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 24 Loka 2009 13:03
Kirjoittaja turboruuvi
Ootko koettanut resetoida vermeen?
Piuha irti n. puoleksi tunniksi. Vaikka sitten akusta, ellei
Eberin piuhoihin tahdo päästä käsiksi. Akkukaapelien irroittamisessa on se
huono puoli, että ECU saattaa hukata opitut asetukset ja palaa tehdasasetuksille, ja ensin alkuun
operaation jälkeen kone saattaa käydä hieman huonosti kunnes uudelleenoppimista
on taas tapahtunut.

Ilmeisesti siellä eberissä on jokin vikakoodi, joka ei kuitenkaan ole niin vakava, että
se olisi lukinnut koko vehkeen.

Paras olisi tietty luetuttaa eberin vikakoodit. Eiköhän eber itse yleensä kerro
aika hyvin, mikä sitä mättää.

Vika sinänsä voi olla aikalailla mitä vain.

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 25 Loka 2009 11:26
Kirjoittaja juppi79
resetoiminen ei auta... kai se sitten on pakko viedä merkkiliikkeeseen vaikka sitä niin vastustas...

huonoja kokemuksia niistä...

ot: vein auton huoltoon paikalliselle merkkiliikkeelle ja auton kun noudin niin huomasin et kytkin on hajotettu..
siitä valittamaan niin kommentti oli tylysti... 1500e ja he korjaavat...

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 26 Loka 2009 09:39
Kirjoittaja turboruuvi
Ai sielläkin merkkiliikkeet rikkovat enemmän kuin korjaavat?
Vein auton vesipumpun vaihtoon paikalliseen merkkihuoltoon ja
auto oli pajalla pitkään. Polttivat siellä kiertokangen laajerit ja runkolaakerit.

Ehkä sunkin pitäisi hommata 7-päivän moduulikello. Saisit edes Eberin virhekoodit
luettua ja nollattus ilman merkkiliikettä. Oon kirjoitellut siitä täällä ja autosähköpuolella.
Mun posteista löytyy linkkejä dokkareihin.

Itse tilasin eeperiltä.

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 26 Loka 2009 15:36
Kirjoittaja turboruuvi
Niistä merkkiliikekokemuksista vielä:

viewtopic.php?f=3&t=5353
ja yhteenvedonomaisemmin:
viewtopic.php?f=3&t=14688

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 26 Loka 2009 16:58
Kirjoittaja juppi79
turboruuvi kirjoitti:Ai sielläkin merkkiliikkeet rikkovat enemmän kuin korjaavat?
Vein auton vesipumpun vaihtoon paikalliseen merkkihuoltoon ja
auto oli pajalla pitkään. Polttivat siellä kiertokangen laajerit ja runkolaakerit.

Ehkä sunkin pitäisi hommata 7-päivän moduulikello. Saisit edes Eberin virhekoodit
luettua ja nollattus ilman merkkiliikettä. Oon kirjoitellut siitä täällä ja autosähköpuolella.
Mun posteista löytyy linkkejä dokkareihin.

Itse tilasin eeperiltä.
Onko tuo kuin vaikee vaihtaa tuon Pikku kellon tilalle??? jotain tietoo olisi kiva saada...

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 27 Loka 2009 07:27
Kirjoittaja turboruuvi
Olen kirjoitellut asiasta täällä ja autosähköpuolella. Niissä jutuissa on linkkejä dokumentteihinkin.

Karkeasti:
3 piuhaa minikellolta
3 uutta piuhaa

Minikellolta:
+V
-V
-start

Uudet:
-näytön valaistus (esim. jostain, mistä mittaristonkin valaistus)
-Virtalukko (ACC-napa, ohjeissa napa 15, tarvitaan vikakoodien nollaukseen)
-Diagnostiikka (todennäköisesti tulee jonnekin ECUn diagnostiikkaliittimen kontaktiin)

Tarkemmin en osaa sanoa, kun oma kärrini on Focus.

Vuoden -99 TD Focuksessa diagnostiikka menee EOBD-liittimelle, kontakti 7.

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 28 Loka 2009 10:06
Kirjoittaja juppi79
eberi alko tänään taas vähän toimimaan voi että sitä savun määrää :D Näytti et auto olis ollu tulessa.... tultiin jo kysymään et soitetaanko palokunta paikalle...

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 28 Loka 2009 20:37
Kirjoittaja juppi79
huomasin tuossa tänään kun kotio tulin niin kokeilin vielä kellon kanssa eeberiä ja se piru alko toimimaan tai varmaksi voi vasta sanoo huomen aamulla jos piha on täynnä savuu niin kyl se sit toimii...

Mikähän siin oli kun kuukauteen ei pienintäkään merkkiä et toimis ja nyt tänään sit alko toimii iteksiin???

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 29 Loka 2009 07:05
Kirjoittaja turboruuvi
Jaa-a. Ensiksi tulisi mieleen jonkinmoiset kontaktihäiriöt ja kosteus.
Tuosta savutuksesta tulee mieleen, että ilmansaannissa olisi vaikeuksia.

On käynyt samoin itselläkin. Se älytön savutus tahtoi ruveta naurattamaan, kun
liikennevaloissa alkoi masiina äkkiä pöhistä, ja auto melkein katosi savupilveen :oops: .

Tuota toimii-ei toimi-toimii -ilmiötä on myös nähty.
Pitäisi varmaan käydä piuhoja läpi.

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 29 Loka 2009 07:25
Kirjoittaja juppi79
juu se tuli itsellekkin mieleen heti kun alko toimii ja sit ei toimi.... viikonloppuna on taas talli ilta tiedossa...

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 29 Loka 2009 18:40
Kirjoittaja juppi79
olisko jossain räjäytyskuvaa eberiin??? Mikä eberi on allekirjoituksen autossa? alkuperäinen osa siis...

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 29 Loka 2009 21:38
Kirjoittaja Jude
Elikkäs sulla on siellä Hydronic 5 S

Ja tossa on räjäytyskuvaa ym...

http://www.espar.com/documents/hydronic4_5.pdf

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 30 Loka 2009 17:27
Kirjoittaja juppi79
kiitoksia... tänään en kerinny liikkeeseen kun meni päivä vähän pitkäksi joten remontti siirtyy nyt viikolla eteenpäin...

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 07 Marras 2009 02:08
Kirjoittaja juppi79
tänään otettiin eberi irti ja voi vee miten oli kiva... nyt laitettu uusi sihti ja huomenna hommat jatkuu....

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 09 Marras 2009 20:51
Kirjoittaja juppi79
teinkö muuten jotain väärin kun vaihdoin polttoaine suodattimen niin sitten lopetti eberi toiminnan ennen kun sihti vaihettiin.... nyt täytyy vielä vaihtaa hehku jos se on pimeenä... ei toimi eberi...

No ei tarvii ainakaan turvavöitä kun jäätyy autoon kiinni.. :wink:

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 10 Marras 2009 09:22
Kirjoittaja turboruuvi
Sanooko se Eberi yhtään mitään?
Naksuttaako pumppu? Humajaako puhallin missään vaiheessa lainkaan?
Ettei olisi mennyt lukkoon... Silloin ei puhu ei pukahda.

Polttoaineen suodattimen ei pitäisi liittyä Eberiin mitenkään.
Ebukalla pitäisi olla oma pumppu ja oma putki tankkiin, jos
sulla siinä kerran parkkilämmitinsetti on.

Jo kellokytkimen (tai manuaalisen kytkimen) olemassaolo
kertoo, että parkkilämmitinsetti on.

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 10 Marras 2009 16:01
Kirjoittaja juppi79
ei ole naksuttanu sen jälkeen kun tuon vaihdoin... eeberi on muuten mykkä paitsi sisä lämmitin menee päälle...

Katoin tänään sulakkeet ja piuhat katon tossa viikonlopun aikana uusiksi..

Tossa näyttäs lähtevän eberin löpö linja suodattimen jälkeen ainakin haarautuu siitä ja menee alaspäin..


Mites tuon lukon saa auki????

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 10 Marras 2009 16:25
Kirjoittaja turboruuvi
Ainakin 7-päivän moduulikellossa on diagnostiikka ja vikakoodien nollaus.
Jotkin koodit lukitsevat vehkeen.

Homman voinee hoitaa myös Fordin merkkipajalla. Luetuttaa Eberin vikakoodit ja nollauttaa ne sitten. Maksanee 10 - 20 euroa. Jos vikaa löytyy, kannattaa Eberin liitin avata ettei Ebukka edes yritä käynnistyä ennen kuin vika on korjattu. 3 sopivasti epäonnistunutta käynnistystä ja vehe on taas lukossa.

Itse oon yrittämässä asennella 7-päivän moduulikellon, jahka saisin jotain tolkkua niistä sulakeboksin takana olevista liittimistä ja piuhoista. Piisas tuo luettaminen.

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 10 Marras 2009 17:09
Kirjoittaja juppi79
täytyy vaihtaa se hehku ja sit käydä nollauttamassa ne vikakoodit.. sit ei ainakaan niistä pitäisi olla kiinni..

Tää ei varmaan nollaannu jos on virrat pois päältä?

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 10 Marras 2009 17:27
Kirjoittaja turboruuvi
Jotkut vikakoodit nollautuu: n. puoli tuntia piuhat irti.
Jotkut koodit vaativat testerin.

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 11 Marras 2009 12:29
Kirjoittaja kujis
Lainaan hieman aihetta, eli sattuisiko kellään olemaan mondeon vm-03 eberiä pöydällä, mistä näkisi tarkemman tuotenumeron? Itsellä on nuo tiedot siitä laatasta pyyhkiytynyt pois. Ohjainlaite menossa vaihtoon itsellä... Maahantuoja ei osannut sanoa mikä on oikea malli, ennen kuin tuon numeron saa. On nimittäin huomattavasti halvempi suoraan tuolta, kuin wetteriltä.

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 11 Marras 2009 13:32
Kirjoittaja turboruuvi
kujis kirjoitti:Lainaan hieman aihetta, eli sattuisiko kellään olemaan mondeon vm-03 eberiä pöydällä, mistä näkisi tarkemman tuotenumeron? Itsellä on nuo tiedot siitä laatasta pyyhkiytynyt pois. Ohjainlaite menossa vaihtoon itsellä... Maahantuoja ei osannut sanoa mikä on oikea malli, ennen kuin tuon numeron saa. On nimittäin huomattavasti halvempi suoraan tuolta, kuin wetteriltä.
Ei ihan itsestään selvää. Onko kysymyksessä siis bensa vai diesel-vehe,
Onko Eber Z, S vai SC -kapistus? Jos S, niin vanhempi vai "facelift"-versio?

Löytyykö flektimurkulasta (puhallin + kansi) tuotenumeroa?
Esparin sivuilta löytyy hydronic 4/5 manuska. Sieltä löytyy osien tuotenumerot.
(Ainakin S ja SC -lämppäreille.)

Ai, nimimerkki Jude onkin jo laittanut tähän threadiin linkin manuskaan.

Puhaltimen tuotenumero näyttää rajaavan vaihtoehdot melko tehokkaasti, kun kysymyksessä
on kuitenkin 12V laite ja sekin tiedettäneen, onko kysymyksessä bensa- vai diesel-Eberi.

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 11 Marras 2009 14:41
Kirjoittaja kujis
turboruuvi kirjoitti: Ei ihan itsestään selvää. Onko kysymyksessä siis bensa vai diesel-vehe,
Onko Eber Z, S vai SC -kapistus? Jos S, niin vanhempi vai "facelift"-versio?

Löytyykö flektimurkulasta (puhallin + kansi) tuotenumeroa?
Esparin sivuilta löytyy hydronic 4/5 manuska. Sieltä löytyy osien tuotenumerot.
(Ainakin S ja SC -lämppäreille.)

Ai, nimimerkki Jude onkin jo laittanut tähän threadiin linkin manuskaan.

Puhaltimen tuotenumero näyttää rajaavan vaihtoehdot melko tehokkaasti, kun kysymyksessä
on kuitenkin 12V laite ja sekin tiedettäneen, onko kysymyksessä bensa- vai diesel-Eberi.
Jep, reilu vuosi sitten vaihoin hehkun tuohon, ja D5W oli mallimerkintä laitteessa, diesel-malli siis kyseessä. Nyt on siis tuokin merkintä pyyhkiytynyt