CVH moottorin öljynpaine
Lähetetty: 14 Loka 2009 09:35
Laitan tämän tännekkin, jotta on virallisella kyselypuolella.
Eli ostamassani 1.piste -ruiskusierrassa CVH 1.6 ltr on sellainen roblem, että öljynpainevalo vilahtelee joskus täysin epämääräisesti ilman logiikkaa, eli ei perustu juurikaan kierroksiin, auton asentoon, käytettyyn vaihteeseen, lämpötilaan, tahi kiihdytykseen, moottorijarrutukseen, mutta yleisemmin näkee palavan kierroksilla ja ehkä myös kiihdyttäessä ja moottorijarruttaessa. Ei pala pitkään, vaan limpsuu, joskus usein peräjälkeen. Väliin haaleana, joskus palaa vilahtaa kirkkaanakin.
Olen vaihtanut koneeseen öljyt jotka entisetkin olivat vielä ok näköiset, suodattimen, öljykellon. Puristin myös öljykellon väljää liitintä kasempaan jotta liitos olisi tiukempi. Ei vaikutusta.
Onko näissä jotain vielä muuta ongelmaa? Mittaristossa ei kait ole muuta kuin lamppu, vai onko siellä jotain piirilevytekniikkaa? Voiko tämän aiheuttaa esim. kun autossa ei ole virtaa ottavaa akkua, vaan olen tähän saakka ajanut rojektin apuvirralla käyntiin ja sitten laturin tuottamalla "suoralla" virralla. Voisiko syy olla esim. tukkeutunut imusihti? Kun moottorin käynnistää öljynpainevalo katoaa nopeasti pois.
Pitää vissiin kokeilla löytää sopiva holkki tuolle nuffin vanhalle tarvike öljynpainemittarille ja katsoa sillä, mutta se kestää jonkin aikaa...
Auton ajokilometrejä en tiedä, nyt on 64000 km, mutta mikä lie etuluku, aika jänski tämä satatonnimittari?
Meneekö näistä ensin öljypumppu, laakerit vai mikä? Onkos tuolla kannessa tahi muualla jotain öljykuristinta kuten esim. BMC:n diisseli koneissa, niissä jos kuristin aukeaa menee öljynpaine hukkaan kanteen suurella paineella ja ala-osa voi jäädä öljytä?
Onkos tähän saatavissa laakereita tarvikkeena? Motonet ei tuntenut ainakaan sierran kohdassa CVH koneen laakereita, mutta käykö 1.6 Escort laakerit?
Pitääkö kone nostaa pois laakeriremontin takia vai sopiiko laakerit vaihtamaan alakautta?
Vinkkejä koneen kuntoon saattamiseksi otetaan vastaan iloiten.
Eli ostamassani 1.piste -ruiskusierrassa CVH 1.6 ltr on sellainen roblem, että öljynpainevalo vilahtelee joskus täysin epämääräisesti ilman logiikkaa, eli ei perustu juurikaan kierroksiin, auton asentoon, käytettyyn vaihteeseen, lämpötilaan, tahi kiihdytykseen, moottorijarrutukseen, mutta yleisemmin näkee palavan kierroksilla ja ehkä myös kiihdyttäessä ja moottorijarruttaessa. Ei pala pitkään, vaan limpsuu, joskus usein peräjälkeen. Väliin haaleana, joskus palaa vilahtaa kirkkaanakin.
Olen vaihtanut koneeseen öljyt jotka entisetkin olivat vielä ok näköiset, suodattimen, öljykellon. Puristin myös öljykellon väljää liitintä kasempaan jotta liitos olisi tiukempi. Ei vaikutusta.
Onko näissä jotain vielä muuta ongelmaa? Mittaristossa ei kait ole muuta kuin lamppu, vai onko siellä jotain piirilevytekniikkaa? Voiko tämän aiheuttaa esim. kun autossa ei ole virtaa ottavaa akkua, vaan olen tähän saakka ajanut rojektin apuvirralla käyntiin ja sitten laturin tuottamalla "suoralla" virralla. Voisiko syy olla esim. tukkeutunut imusihti? Kun moottorin käynnistää öljynpainevalo katoaa nopeasti pois.
Pitää vissiin kokeilla löytää sopiva holkki tuolle nuffin vanhalle tarvike öljynpainemittarille ja katsoa sillä, mutta se kestää jonkin aikaa...
Auton ajokilometrejä en tiedä, nyt on 64000 km, mutta mikä lie etuluku, aika jänski tämä satatonnimittari?
Meneekö näistä ensin öljypumppu, laakerit vai mikä? Onkos tuolla kannessa tahi muualla jotain öljykuristinta kuten esim. BMC:n diisseli koneissa, niissä jos kuristin aukeaa menee öljynpaine hukkaan kanteen suurella paineella ja ala-osa voi jäädä öljytä?
Onkos tähän saatavissa laakereita tarvikkeena? Motonet ei tuntenut ainakaan sierran kohdassa CVH koneen laakereita, mutta käykö 1.6 Escort laakerit?
Pitääkö kone nostaa pois laakeriremontin takia vai sopiiko laakerit vaihtamaan alakautta?
Vinkkejä koneen kuntoon saattamiseksi otetaan vastaan iloiten.