Sivu 1/3

Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6kaasari -Ongelmia tuli!

Lähetetty: 08 Loka 2009 18:52
Kirjoittaja jiivee666
Eli miten saada sytytys kohdilleen sierrassa, tai mihin suuntaan sen virranjakajan pitäis olla kun ajoitus on kohdillaan?

Meinaako toi autodatan kuva et ton jakajan liittimen pitäis olla kello 8 kohdilla jos konetta katotaan yllhäältäpäin or what?

Kuva

Toinen kyssä, et katotaanko tota tulpan johtojen järjestystä tosta mustasta pisteettä myötäpäivään 1-2-3-4 vai 1-3-4-2?
Kuva
Näihin olis hienoo saada vastauksia, kiitos

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 08 Loka 2009 19:27
Kirjoittaja jiivee666
Pitääks ton pyörijän osottaa mihin suuntaan kun merkit on kohdillaan ja saatko tota ite jakajan runkoo ees käänneetyä(säädettyä)siitä sytkää vai tarviiko ottaa jakohihna pois ja pyörittää tuota ratasta? jos oikein olen ymärtän nyt niin jakohihna pyörittää sitä isoa pyörää ja se taas pyörijää?

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 08 Loka 2009 21:05
Kirjoittaja Aksu
jiivee666 kirjoitti:Eli miten saada sytytys kohdilleen sierrassa, tai mihin suuntaan sen virranjakajan pitäis olla kun ajoitus on kohdillaan?

Meinaako toi autodatan kuva et ton jakajan liittimen pitäis olla kello 8 kohdilla jos konetta katotaan yllhäältäpäin or what?

Toinen kyssä, et katotaanko tota tulpan johtojen järjestystä tosta mustasta pisteettä myötäpäivään 1-2-3-4 vai 1-3-4-2?
Näihin olis hienoo saada vastauksia, kiitos
Mustasta pisteestä 1-3-4-2
Se ajoitus kohdalleen lampun kanssa.
Sinnepäin saa kun laittaa kampuran ykk. merkkiin,nokan myös merkin kohtaan ja jakajan omaan merkin pyörijän kohdalle. Jakajan rungossa siinä reunan yläpinnassa on yksi viiva jonka kohdalle pyörijä laitetaan.

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 09 Loka 2009 10:29
Kirjoittaja jiivee666
Osaisko joku sanoo miks tää ampuu takas imusarjaan päin? Ikäänku pakokaasut tulis et sytyttääkse väärässä kohdassa? Startatessa pölähtelee TSIH TSIH TSIH ja alkaa käimä nousa kaasarista
Jako on kohdillaa, nokkapyörä "neula" laitettu siihen reijän kohdille ja lohkossa oleva tappi siihen ensimmäisen uran kohdalle (vasemmalta). Sytkästä löyty se viiva missä sen pyörijän pitäis olla, se oli vähän pielessä ja muutin sen oikeeseen kohtaa mut edelleen sama homma...
Pursitukset on mitattu, 1, 2 ja 3 sylintereissä oli 11bar ja 4sessa oli 11,5 eli ruttuja löytyy
Tähän on just tehty kansiremppa, yläpään tiivistesarja vaihdettu ja venat putsattu, tiivistepinnat hiottu ja sillei. Mut en käsitä mistä toi imusarjaan ampuminen johtuu, help!

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 09 Loka 2009 10:45
Kirjoittaja jiivee666
Toinen kysymys! Miten tässä toimii ryyppy, entä kun on ilmeisesti 2 kurkkuinen kaasutin, niin siinä päällä on toisessa torvessa se kaasuläppä. Missä asennossa sen pitäis olla? Kiinni, vähän raollaan, kokonaan auki ja millon? Voisko toi kaasari antaa niin paljon bensaa et se suhahtais jo imusarjassa, miten säädetään tyhjäkäyntiä ja seosta,muita säätöjä/missä? (en oo paljoo kaasareiden kans ropannu)

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 09 Loka 2009 12:15
Kirjoittaja jiivee666
Joo sytkä oli vituillaa ku paukutti imusarjassa, nyt käy jo.
Mut miks virranjakajan merkki näyttää et pitäis sytyttää 3 pytyssä sillonkun on merkit kohillaan vaikka kolmonen on sillon alhaalla?? Käänsin sen 2sen ja 1sen väliin niin alko käymään jo.
Miten tota strobosytkätsekkaus valoo käytetään? Laitetaanko se 1 tulpanjohtoo ja sit vilkutetaan sitä kampiakselin pyörää ja ne sytkämerkit pitäis näkyä siinä kohilla? Jos ei niin miten säädetään sytkää lennosta? Työharjottelussa kattelin kun ne vilkutti sillä kampuranpyörää ja kääntivirranjakajaa lennossa jostain volkkarista ja sääti sillei, onnistuuks tässäki kääntää tota ja miten?

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 09 Loka 2009 12:30
Kirjoittaja jiivee666
Kierroksilla röpöttää ja tuntuis käyvän kolmella. Onko ollu jotain tyyppivikoja mikä tätä tekee? Tulpanjohdot? Kaasarin säädöt? Kansi ja pyörijä on uudet. Laturi ei lataa, tuleeko herätevirta mittaristolta lampun kautta, latausvalokaan ei tässä ole koskaan palanut,.

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 09 Loka 2009 18:34
Kirjoittaja jiivee666
Uutta osaa on: tulpat, johdot, vj kansi ja pyörijä. Edelleen tuppaa käymään kolmella. Sytkä ei vissii hirveesti oo pielessä kun ei posauttele putkee tai imusarjaa?
Koitin tolla "strobolla" katella sytkää mutten nähny niito viivoja siinä...
Samalla vehkeellä paikansin että 4 pytty on se missä on sytytyskatkoksia mutta mistä ne johtuu


...toimii jo

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 10 Loka 2009 11:14
Kirjoittaja emax
jiivee666 kirjoitti: Mut miks virranjakajan merkki näyttää et pitäis sytyttää 3 pytyssä sillonkun on merkit kohillaan vaikka kolmonen on sillon alhaalla?? Käänsin sen 2sen ja 1sen väliin niin alko käymään jo.
Miten tota strobosytkätsekkaus valoo käytetään? Laitetaanko se 1 tulpanjohtoo ja sit vilkutetaan sitä kampiakselin pyörää ja ne sytkämerkit pitäis näkyä siinä kohilla? Jos ei niin miten säädetään sytkää lennosta? Työharjottelussa kattelin kun ne vilkutti sillä kampuranpyörää ja kääntivirranjakajaa lennossa jostain volkkarista ja sääti sillei, onnistuuks tässäki kääntää tota ja miten?
Pyörijän pitäisi olla 1. pytyn tulpanjohdon paikalla silloin kun jakomerkit on kohdallaan. Siinä rungossa on se vähä niinku rautasahalla raapaastu lovi mikä pitäisi olla sillä kohtaa. Se leveä kolo ohjaa vaan kannen oikeaan kohtaan.
Strobon käytössä olet oikeassa. Stroboja vaan on kahdenlaisia, jos siinä on säätöruuvi ja näyttö niin moottorin käydessä siitä säätöruuvista säädetään kampuran ykk-merkki kohdalleen ja ennakko luetaan näytöstä, jos ei ole, niin sitten sillä vaan vilkutetaan sinne pyörälle ja ennakko luotaan niistä pyörän viivoista.

Jos sytty on ollu kohdallaan ennenkun on ottanut jakoremmin irti niin sen saa kohdalleen siitä apuakselin pyörää kääntelemällä. Jos ei niin virranjakaja kiristyy lohkoon sillä "haarukalla" mikä sielä virranjakajan alla näkyy. Löysäät sitä 13millin kantaista pulttia niin saat pyöriteltyä virranjakajaa, varot vaan vähän niitä tulpan- ja puolanjohtoja, ne voi joskus lyödä läpikin.

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 10 Loka 2009 13:53
Kirjoittaja Aksu
jiivee666 kirjoitti: Laturi ei lataa, tuleeko herätevirta mittaristolta lampun kautta, latausvalokaan ei tässä ole koskaan palanut,.
Jos polttimo palanut niin ei lataa .

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 11 Loka 2009 19:47
Kirjoittaja jiivee666
Mistä tossa koneessa saa öljynkierron ulos kun pitäis laittaa öljynpainemittari?
Sopiiks tähän 1.6 koneeseen mikään nelipisteruisku imusarja?

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 11 Loka 2009 20:09
Kirjoittaja tursas
Toimiikos se kaasari ja automaattiryyppy, niistä on ollu puhetta tolla haulla, toisen läpän pitäis olla auki kone lämpösenä:
search.php?st=0&sk=t&sd=d&keywords=%2Bautomaattiryyppy++
Lukikos se jossain, että onkos tää ohc ja vuosimalli oli mikä ? Onko alipaineletku kaasarilta ilmanputsarille paikoillaan. Ruiskulla ei tule yhtään lisää tehoa ymmärtääkseni...öljyn merkkivalohan on vakiona, jossain siellä se anturi on, sähkökaavion mukaan mulla menee sinne 1 ruskee/vihree piuha...ja tyhjäkäynnin säätöruuvi on siinä ennen sähköryyppyä vasemmalta katottuna kaasarin oikeessa reunassa, iso ruuvi, voi käsin pyörittää..., sitä ei pidä säätää jos ryyppy on päällä ja läppä kiinni...

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 11 Loka 2009 21:11
Kirjoittaja jiivee666
Pitääkö sen toisen kurkun(avoimen) alaläpäin kääntyä missään vaiheessa? Kaasua kun paikaa niin se pysyy kiinni ja kun sitä painaa ruuvvimeisselillä niin ei liiku? Jotain vikaa?
Entä kun sen rikastinläpän(?) siinä päällä kääntää käsin täysin auki niin kierrokset nousee huutaa ihan hitosti?? Onko tässä nyt käännetty se tyhjäkäyntiruuvista käynti nopeelle kun on ollu rikastin vielä päällä. Ja OHC tää oli vm. 87
Nyt kun sai sytkän aikalailla kohilleen (ei tuu ees enää ketunhäntää putkesta :lol: komeeta) niin tuntuu että vetojakin löytyy jo jonkun verran. Jaksaa kakkosellaki pyöriä kemppilukolla hiekalla.
Jos hihna katkee niin muuttuuko tässä konemallissa venttiilit mäntäohjautuviksi?
Mitenkä toimii turbo+kaasari yhdistelmä?

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 11 Loka 2009 21:26
Kirjoittaja Aksu
tursas kirjoitti: Ruiskulla ei tule yhtään lisää tehoa ymmärtääkseni...
2L kaasari koneessa 105hv
2I is koneessa 115hv :wink: (saattaahan kansikin hieman avittaa)
Noi is:n ruiskun osat on sovitettavissa ihan mihin ohc:n kylkeen (1.6L / 1.8L / 2L)

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 11 Loka 2009 22:33
Kirjoittaja tursas
jiivee666 kirjoitti:Pitääkö sen toisen kurkun(avoimen) alaläpäin kääntyä missään vaiheessa? Kaasua kun paikaa niin se pysyy kiinni ja kun sitä painaa ruuvvimeisselillä niin ei liiku? Jotain vikaa?
Entä kun sen rikastinläpän(?) siinä päällä kääntää käsin täysin auki niin kierrokset nousee huutaa ihan hitosti?? Onko tässä nyt käännetty se tyhjäkäyntiruuvista käynti nopeelle kun on ollu rikastin vielä päällä. Ja OHC tää oli vm. 87
Nyt kun sai sytkän aikalailla kohilleen (ei tuu ees enää ketunhäntää putkesta :lol: komeeta) niin tuntuu että vetojakin löytyy jo jonkun verran. Jaksaa kakkosellaki pyöriä kemppilukolla hiekalla.
Jos hihna katkee niin muuttuuko tässä konemallissa venttiilit mäntäohjautuviksi?
Mitenkä toimii turbo+kaasari yhdistelmä?
Muistaakseni se toisiokurkku aukee vain jos kaasu on auki, käännä kädellä kaasu auki siitä kaasarin päästä ja koita samalla kääntää alaläppää, ettei olis akseli jumissa tai kalvo puhki...
search.php?st=0&sk=t&sd=d&keywords=%2Btoisiokurkun++
Jos hihna katkee, ei männät osu venttiileihin. Avaa automaattiryypyn kolme ruuvia ja käännä sitä että ryyppyläppä on kokonaan auki, vaatii taas kaasun aukaisun ja sitten tyhjäkäynti ruuvista kohalleen.

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 12 Loka 2009 17:21
Kirjoittaja jiivee666
Eiks ton ryyppyläpän pitäis aueta itekseen kokonaan kun sitä ei enää tarvita? Vai jääkö se kokonaan pystyyn sit?

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 12 Loka 2009 18:01
Kirjoittaja tursas
Kokonaan pitäis aueta, kun kone lämpiää, jos se ryypyn sähköjousi toimii ja on oikein säädetty.

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 12 Loka 2009 19:17
Kirjoittaja jiivee666
Ja se säädetään avaamalla ne kolme ruuvia ja kääntämällä läppä auki? Missä ne sijaitsee?
Kirjotteletko Tursas OCFn puolellaki? Ainaki siell on sama nikki ja sama paikkakunta

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 12 Loka 2009 19:33
Kirjoittaja ohc205
tursas kirjoitti: Muistaakseni se toisiokurkku aukee vain jos kaasu on auki, käännä kädellä kaasu auki siitä kaasarin päästä ja koita samalla kääntää alaläppää, ettei olis akseli jumissa tai kalvo puhki...
search.php?st=0&sk=t&sd=d&keywords=%2Btoisiokurkun++
Jos hihna katkee, ei männät osu venttiileihin. Avaa automaattiryypyn kolme ruuvia ja käännä sitä että ryyppyläppä on kokonaan auki, vaatii taas kaasun aukaisun ja sitten tyhjäkäynti ruuvista kohalleen.

Kyllä osuu männät venoihin jos 1,6 E-max koneesta katkeaa jakohihna. Tästä on omakohtaista kokemusta. Joka ei usko, saa tulla ihmettelemään tuota mun entisen e-maxin kantta jossa venat kierossa jakohihnan katkeamisen vuoksi.

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 12 Loka 2009 19:55
Kirjoittaja tursas
:D
jiivee666 kirjoitti:Ja se säädetään avaamalla ne kolme ruuvia ja kääntämällä läppä auki? Missä ne sijaitsee?
Kirjotteletko Tursas OCFn puolellaki? Ainaki siell on sama nikki ja sama paikkakunta
Jep näin säädetään, kaks ruuvia näkyy päällä ja yks piilossa siellä klo 6:ssa alla ja samalla kannattaa irrottaa se koko musta kuppi ja kattoa, ettei jousi ole poikki. Joo harrastuksiin kuuluu myös pari c-aksua 8)

Kappas vaan, että osuu männät 1,6:ssa venoihin, uskottava se kait sitten on... :roll:

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 13 Loka 2009 12:57
Kirjoittaja jiivee666
Mitäs kaikkee hilpettä menee vaihtoon jos laitan iS sierran 4 pisteruiskun tähän?
-Johtosarja, boksi? sytkä(?)
Onko missään muussa OHC koneessa ollut nelipisteruiskua kuin iS?

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 13 Loka 2009 18:08
Kirjoittaja Aksu
jiivee666 kirjoitti:Mitäs kaikkee hilpettä menee vaihtoon jos laitan iS sierran 4 pisteruiskun tähän?
-Johtosarja, boksi? sytkä(?)
Onko missään muussa OHC koneessa ollut nelipisteruiskua kuin iS?

tankki,pumppu,konehuoneen puolelle johdot ruiskusta(muita ei tarvitse vaihtaa),jakaja/sytkän ohjausboxi

Kaikki ohc-ruiskut oon samalla ruiskulla et käy sierrasta/scorpionista(hieman eri variaatioita mutta käy mihin ohc:n kylkeen vaan)

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 13 Loka 2009 19:01
Kirjoittaja jiivee666
Joo kun tossa oli purkaamossa 2.0i OHC 4 pisteruiku imusarja, ja se väitti että ei sovi muihin kuin 2.0 koneisiin vaikka sille sanoin et pitäis käydä.

Eli ecua ei tarvi vaihtaa? Sopiiko se ruiskun johtosarja sitten suoraan tähän johtosarjan liittimeen->bolt on? Entä tankki, jos laittaa vaan erillisen pumpun imemään vanhasta tankista?
Mulla on tollanen rosterista tehty tankki, jossen laittais ja ulkonen pumppu imemään?
Miten se virranjakaja eroo, mitä toimenpiteitä vaatii, bolt on?
Entä se sytkän ohjausboksi pulttaa kiinni mallia?

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 13 Loka 2009 20:45
Kirjoittaja Aksu
jiivee666 kirjoitti:Joo kun tossa oli purkaamossa 2.0i OHC 4 pisteruiku imusarja, ja se väitti että ei sovi muihin kuin 2.0 koneisiin vaikka sille sanoin et pitäis käydä.

Eli ecua ei tarvi vaihtaa? Sopiiko se ruiskun johtosarja sitten suoraan tähän johtosarjan liittimeen->bolt on? Entä tankki, jos laittaa vaan erillisen pumpun imemään vanhasta tankista?
Mulla on tollanen rosterista tehty tankki, jossen laittais ja ulkonen pumppu imemään?
Miten se virranjakaja eroo, mitä toimenpiteitä vaatii, bolt on?
Entä se sytkän ohjausboksi pulttaa kiinni mallia?
imusarja käy (kanavien yläreunaan pienet kolot suuttimille tehtävä)
Tietty ecu vaihtuu,tuo nykyinen on vain sytkälle.
No voi sen tuolla väli säilölläkin tehdä jos haluaa.
Jos jakajan kyljessä on 3-johtoinen liitin niin se käy(ja sytkän boxina sellainen iso laatikko johon menee alipaine letku) Mallista (ruiskun) riippuen on joko kiinteästi jakajan kyljessä ohjain tai sitten erillinen ohjain sytkälle.
imusarja
tyhjäkäynti venttiili
suuttimet
bensakisko
paineensäädin
anturit(kaasuläppä,vesi)
ilmamäärämittari
jakaja(mahdollisesti)
sytkän ohjain
ecu
johtosarja
b-pumppu
Noi nyt ainakin pitäis löytyä.

Re: Miten sytytys kohdillee sierrassa 1.6 kaasari

Lähetetty: 15 Loka 2009 15:18
Kirjoittaja jiivee666
Ei taida ton ryyppyläpän kuulua pudota kokonaan kiinni kun painaa kaasua??