Sivu 1/1

Duratec 1,8 92 kw

Lähetetty: 08 Loka 2009 12:37
Kirjoittaja c-max-09
Minulla on autossani, c-max -09, kyseinen moottori ja tiedustelisin sen rakennetta. Lähinnä kiinnostaa venttilien rakenteet ja onko hihna tai ketju vetoinen.
Olen tietoja yrittänyt hakea vaan en ole löytänyt. Auton mukana tuli ohjekirja ja huoltovihko, eikä näissä tekniikkaa selvitetä, ei edes huoltokohteita, ainoastaan huoltovälit. Myöskään maahantuojan autonesittelysivuilta juuri muuta selviä kuin varusteet ja moottorin koko, tehoineen.
Kyllä myyjältä ja maahantuojalta varmaankin tietoja saisi, vaan ajattelin kysyä tätä kautta, voipi kiinnostaa jotain muitakin?

Re: Duratec 1,8 92 kw

Lähetetty: 08 Loka 2009 16:24
Kirjoittaja jaska74
c-max-09 kirjoitti:Olen tietoja yrittänyt hakea vaan en ole löytänyt.
google, alle puoli sekunttia :wink:
http://www.autowiki.fi/index.php/Ford_Duratec-moottori
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratec_engine

ja ketjuvetoinen se on, mutta mitä tarkotat "venttiilien rakenteella" ?

Re: Duratec 1,8 92 kw

Lähetetty: 08 Loka 2009 17:55
Kirjoittaja c-max-09
jaska74 kirjoitti: google, alle puoli sekunttia :wink:
http://www.autowiki.fi/index.php/Ford_Duratec-moottori
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratec_engine

ja ketjuvetoinen se on, mutta mitä tarkotat "venttiilien rakenteella" ?
Kiitos
Löysin kyllä nämä sivut, vaan en vastauksia ajatuksiini.
Olen sitä vuosimallia, että en ole edes pakkoruotsia lukenut, joten tuo englanti on vähän hankalaa.
No sen verran selvisi "oletan" valmistusmaa Espanja ja siellä Valenssia
Venttiilien rakenteella tarkoitin lähinnä lukumäärää: 2, 3 tai 4 kpl/sylinteri ja onko muuttuva ajotteiset.

Re: Duratec 1,8 92 kw

Lähetetty: 08 Loka 2009 23:21
Kirjoittaja jaska74
c-max-09 kirjoitti: Venttiilien rakenteella tarkoitin lähinnä lukumäärää: 2, 3 tai 4 kpl/sylinteri ja onko muuttuva ajotteiset.
4 per lärvi, ja ei ole muuttuvat