Sivu 1/1

taas sammuilee...

Lähetetty: 07 Syys 2005 10:43
Kirjoittaja VOORTI MONTEO
kyseessä ei ole kuski! egr tulpattu kierrokset jää rullatessa 1400-1800 r/min välillä kuitenkin pysähtyessä käy tyhjäkäynti noin 600kierroksessa ja nousee heti normaaliin 900r/min... mutta välillä sammuu eli ei nosta kierroksia! ei aina, mutta välillä!! mitkä on toimenpiteet? tarttis tehrä jotai..... ja talvella huollossa tulpat putsarit ym vaihdettu ja kesällä ei meinannu päästöistä läpi mennä, mistä johtuupi? kykin o loppu, pitäs vaihtaa.. onko kytkimellä jotain tunnistinta mikä vois tohon ensin mainitsemaani vikaan vaikuttaa?? :roll: :evil: :!: :?: :idea: :arrow: :cry: :D :shock: itkeäkkö vai nauraa, foortin kanssa?

outoa

Lähetetty: 07 Syys 2005 12:22
Kirjoittaja tjh
ei satu olemaan tuon lisäksi vielä tehoton ja kuluttaa liikaa?
vois olla sama löytämätön vika kuin ohc sierraskin....

Alkoi mietityttämään että voiko akku, laturi tai tukkeutunut pakoputki tehdä tuon vian?

ainoat mitkä on vielä kokeilematta, kaasutin tietty mutta ei se oikein tunnu siltä....

Lähetetty: 07 Syys 2005 23:29
Kirjoittaja Monteonisti
Ohivirtausventtiili ja ohjaustehostimen anturi kannattas aluksi putsata ja testata. Tuo anturi ei aiheuta sammumista ainakaan yleensä, mutta voi avittaa kierrosten heittelyä! 8)

Lähetetty: 08 Syys 2005 00:12
Kirjoittaja VOORTI MONTEO
hyviä neuvoja, kiitos! mistä löydän nuo edellämainitut anturit, tarkalleen ja millä kannattaa puhistaa? :roll: :D

Lähetetty: 08 Syys 2005 15:53
Kirjoittaja CJH
Kannattaa ensin puhdistaa ilmamäärämittarin langat jollain puhdistusaineella. Paskaantuu ajanmyötä.

Huohotinventtiili löytyy pakosarjan alla olevasta palikasta, joka on yhtydessä kampikammioon, itse venttiili on pyöreä muodoltaan ja sen päähän tulee kuminen huohotinputki. Venttiili lähtee irti nykäisemällä. Kannaattaa hommata uusi ja laittaa paikalleen, ei ole kovin kallis osa. Jos uuden venttiilin vaihdon jälkeen ilmenee, ettei kone pysy tyhjäkäynnillä ollenkaa, vaan sammuu on silloin vika todennäköisimmin tyhjäkäyntiventiilissä, joka sijaitsee imusarjassa. Tyhjäkäyntiventtiilin puhdistusta voi kokeilla, mutta todennäköisesti joutuu hankkimaan uuden.

Lähetetty: 08 Syys 2005 23:25
Kirjoittaja Monteonisti
Ohivirtausventtiili = tyhjäkäyntiventtiili, löytyy imusarjasta! :D Tehostimen anturi löytyy tehostajan lähtöputkea seuraamalla! 8)

Lähetetty: 09 Syys 2005 10:23
Kirjoittaja VOORTI MONTEO
jooo, niimpä tietysti.... kattelin äske sitä tehostimen anturii, se o hyvi siinä tyrkyllä ku konepeltii raottaa!! nii hyvi että joku katkassu toisen johon anturin liittimestä!!! aiheuttasko tää niitä oireita? pitää yritää liitellä vissii... välillä ei kestä myöskään tyhjäkäynnillä vaan tyhjäkäynti heittelee 500-1000r/min ja sitte sammuu,eli pitää putsata varmaan se ilmamäärämittari ja ihmetellä sitä tyhjäkäynti venttiiliiki... tuskin ovat sama palikka ku ilmamäärämittari on kait siinä ilmaputsarinjälkeen!?