Sivu 1/1

Mondeo -95 ohjaus

Lähetetty: 15 Helmi 2005 19:56
Kirjoittaja Markus100
Auto vasta hankittu n. 215000 km ajettu. Sedan mallinen.
Autoon on asennettu madallusjouset, jotka pian tarkoitus kyllä poistaa.

Autossa oli seuraavanlaista vikaa ajossa:
Ohjaus puolsi oikealla hieman ajossa. Mutta jarruttaessa erittäin voimakkaasti.
Pyöränkulmat on nyt säädetty ja ajo on vakaata...
Paitsi kun painaa jarrua, jolloin auto yhä tahtoo hyökätä voimakkaasti oikealle. Ratissa tuntee pienen nytkähdyksen. Kun ratist hellää niin auto kyllä oikaisee itsensä..
Veikkasin että raidetangon päät sököt, mutta ei. Hyvässä kunnossa.
Jos kulumaa löytyy esim. ohjausvaihteesta, onko se mahdollista kiristää jotenkin?
Voisiko vika johtua madallusjousista?

Kiitos etukäteen.. :shock:

Lähetetty: 15 Helmi 2005 20:23
Kirjoittaja Stude
Mulla oli sellainen ongelma, että jarruttaessa auto "hyökkäs" rajusti
vasemmalle.
Vikaa haettiin ja lopulta huomattiin, että oikean alatukivarren taaimmainen
pusla oli sökö.
Puslan vaihdon jälkeen ei enää jarruttaessa oikutellut.
Niin autona Mondeo STW -95
Kannattaa myös noi puslat tarkistaa... :roll:

Lähetetty: 16 Helmi 2005 19:16
Kirjoittaja overboost
Jarrut tarkistettu? Ei laahaa, eikä puolla?

Lähetetty: 16 Helmi 2005 19:22
Kirjoittaja Markus100
On jarrut katottu. Palat ja levyt kunnossa. Männät herkkiä molemmin puolin ja ilmaus tehty..

Voisiko moinen vika olla siinä iskunvaimentimen yläpään laakeroinnissa?

Lähetetty: 16 Helmi 2005 22:58
Kirjoittaja lalli69
Pyöränkulmat on säädetty, mutta saiko kaikki kulmat säädettyä ohjearvoihin?
Omassa foccerissa muistaakseni toisen etupyörän joku kulma jäi kauas raja-arvoista...

Lähetetty: 17 Helmi 2005 16:56
Kirjoittaja Markus100
No säädöt ei prikulleen oo kohallaan. Kun auto oli huoltomiehen mukaan niin matala ettei saanut vaakoilla katottua suuntausta. Ja se sai katottua vaan aurauksen. Sinne päin...

Lähetetty: 17 Helmi 2005 17:04
Kirjoittaja p3
eihän siinä auta muu kun kattoa kaikki alustannivelet, onko väljää missään. oikia pyöränsuuntaus on ihan yhtä tyhjän kans jos ei mitata kaikkia kulmia, en ees oikeen tajua miten voi mitata pelkän aurauksen oikeilla mittalaitteilla, metrimitalla tai mittatangolla kylläkin. vaakojen luulis helpottavan matalan auton mittausta.