Sivu 1/1
-86 escon jarruongelma
Lähetetty: 14 Syys 2009 21:21
Kirjoittaja käyttäjä
Ollaan kokeiltu ilmata escon jarruja ja ainoastaan toisen etujarrun ja toisen takajarrun ilmaus onnistuu perinteisesti pumppaamalla,eli poljin menee pohjaan kun ilmausruuvin aukaisee.
Ne jarrut jotka ovat jarrupääsylinterin päästä lähtevissä putkissa ei ilmaudu tuollatavoin,jarrupoljin ei mene pohjaan kun nipan aukaisee.!
Mitä teemme väärin,onko tässä joku jippo.
Edit.
Jarrut käyty läpi,uudet letkut,tiivisteet,kumit,liut herkistetty,kaikki ok.
Pääsylkky tarkastettu,tivarit ok,sylkässä ei hapettumia,kasattu 100%oikein.
Jarruputket puhallettu ei tukoksia.
Re: -86 escon jarruongelma
Lähetetty: 15 Syys 2009 15:28
Kirjoittaja käyttäjä
Eikö kellään tietoa ko.asiasta?

Re: -86 escon jarruongelma
Lähetetty: 15 Syys 2009 18:29
Kirjoittaja tursas
Arvataan nyt jotain, siis toimiiko ne jarrut, joita ei voi ilmata, ei kai....

Re: -86 escon jarruongelma
Lähetetty: 15 Syys 2009 19:18
Kirjoittaja käyttäjä
ne ei toiminu...pitkän pähkäilyn jälkeen oikeaan etupyörään,joka ilmattiin ekana,laitettiin motonet mallin ilmausventtiili joka päästää nesteen paineella läpi.
Sen jälkeen oikea takapyörä sit vas etupyörä.
Vas takapyörä ja oik etupyörä viel kerran ja vot,jarrut toimii.
Idea siinä venttiilissä on se et jos vahingossa ilmaa ensin takimmaisesta piiristä jommankumman,niin poljinta ei saa painettua pohjaan asti etupiiriä ilmatessa kun sen piirin mäntä on jousen takana.
Toivottavasti joku ymmärsi tuon systeemin ideologian.
Re: -86 escon jarruongelma
Lähetetty: 17 Syys 2009 00:28
Kirjoittaja juhve
yleensähän ilmaaminen alotetaan siitä pyörästä mikä on lähimpänä pääsylinteriä
Re: -86 escon jarruongelma
Lähetetty: 18 Syys 2009 11:40
Kirjoittaja käyttäjä
juhve kirjoitti:yleensähän ilmaaminen alotetaan siitä pyörästä mikä on lähimpänä pääsylinteriä
Tässä oli ideana se että sai ilmattua ne jarrut ensin mitä oli siinä etummaisessa piirissä.
Jostain olin lukenut että takaa ensin tai kauimmaiset ensin mutta ilmaantui ne näinkin.
Alko vaan pääsylinteri hieman tihkumaan nestettä vaikka kumit tarkistettiin fyysisesti ja näytti hyviltä.
Nee joutuu vielä hommaamaan uudet ja ilmaamaan uusiks koko systeemin.