Sivu 1/1
ongelmia madalluksessa
Lähetetty: 01 Syys 2009 22:32
Kirjoittaja pärti
hommasin mondeooni (Farkku vm. 04)tuossa madallus jouset ja ongelmaksi koitui se että keula laski enemmän mitä luvattiin ja perä ei yhtään!!!!! missä vika!!! tuntuu kuin kallistuksen vakaaja kanittais vastaan. onko mahdollista??
Re: ongelmia madalluksessa
Lähetetty: 02 Syys 2009 19:52
Kirjoittaja Tekno
oliko jousisarja varmasti farmarille?
Re: ongelmia madalluksessa
Lähetetty: 03 Syys 2009 18:09
Kirjoittaja pärti
kyllä on. tarkistin asian. huomasin myös että ns. linnun luut on jälleen ruvennut pitämään ääntä (kolinaa) madalluksen myötä vaikka se perä ei laskenutkaan. ja tuli myös katsottua että kun pomppii vetokoukun päällä kallistuksen vakaaja taipuu oudosti mutkalle keskeltä että kanittaisko se vastaan ????
Re: ongelmia madalluksessa
Lähetetty: 03 Syys 2009 21:58
Kirjoittaja tlundkvi
Ettei vaan ole tasonsäätö? Oireilu ainakin viittaisi siihen suuntaan.
Re: ongelmia madalluksessa
Lähetetty: 07 Syys 2009 10:53
Kirjoittaja pärti
mitä asialle voi sitte tehdä vai voiko tehdä mitään????
Re: ongelmia madalluksessa
Lähetetty: 07 Syys 2009 13:24
Kirjoittaja AssTee
Vaihtaa takaiskarit normaaleihin. Ei tasosäätyviin.
Re: ongelmia madalluksessa
Lähetetty: 07 Syys 2009 19:05
Kirjoittaja pärti
olis meinaa myynnissä tollaset tasosäätyvät iskarit!!!! tarjouksia otetaan vastaan! ja on meinaa just tänään leimatut ja läpi meni katsasusmiehellä ei mitään valittamista.
Re: ongelmia madalluksessa
Lähetetty: 07 Syys 2009 19:18
Kirjoittaja pärti
ai niin kiitos kaikille vaivan näöstä olen taas vähän tietoisempi.

Re: ongelmia madalluksessa
Lähetetty: 07 Syys 2009 19:53
Kirjoittaja Aksu
AssTee kirjoitti:Vaihtaa takaiskarit normaaleihin. Ei tasosäätyviin.
Tai sit kiinnitys pistettä sen verran alemmas kun haluaa perän tippuvan.
Re: ongelmia madalluksessa
Lähetetty: 08 Syys 2009 00:26
Kirjoittaja pärti
no mitenkäs tämä kiinnitys pisteiden muutos oikein sitte onnistuu??? oma kohtaista kokemusta?? kyse on kumminkin viidestä sentistä...
Re: ongelmia madalluksessa
Lähetetty: 08 Syys 2009 07:45
Kirjoittaja hoopee
Eiköhän tuo madaltaminen onnistu st220:n osilla?
Eli hommaa semmosen novomatit...tai hommaa kunnolliset sportti-iskarit!
Re: ongelmia madalluksessa
Lähetetty: 08 Syys 2009 14:50
Kirjoittaja tlundkvi
hoopee kirjoitti:Eiköhän tuo madaltaminen onnistu st220:n osilla?
Eli hommaa semmosen novomatit...tai hommaa kunnolliset sportti-iskarit!
Voi olla että taka-akselissa on muita eroja. Voi sekin olla mahdollista että nuo tasonsäädettävät iskarit on jotenkin säädettävissä. Ovat näet aika marginaalituotteita. Jos ei ole pakko vetää vaunua tai paljon kuormaa jatkuvasti, luulen että normaalit iskarit on paras ratkaisu. Uudet hyvät iskarit pitäisi saada toimivien tasonsäätöiskarien "myyntituloilla".
Re: ongelmia madalluksessa
Lähetetty: 08 Syys 2009 16:37
Kirjoittaja hoopee
tlundkvi kirjoitti:Voi olla että taka-akselissa on muita eroja.
Pitää paikkaansa. Takana vinotukivarsisto, etu on erilainen. Oiskos vähän lyhyempi. Saadaa rengaat oikeeseen asentoon kun kerran on matalampi. Tuotakin osaa uudempaa ja vanhempaa

Voi olla ettei ole kuin järeämmät puslat. Mene ja tiedä kun microcat ei eroista kerro mitään.
tlundkvi kirjoitti:Voi sekin olla mahdollista että nuo tasonsäädettävät iskarit on jotenkin säädettävissä.
Enpä tuota kyllä usko. Vanhemman mondeon kohdalla pikamittauksella st200:sen takaiskari on 1 cm lyhyempi kuin normimallin.
Re: ongelmia madalluksessa
Lähetetty: 08 Syys 2009 19:56
Kirjoittaja juhve
volvossa on ainakin takavakaaja ja jouset löysempiä jos on nivot et luulen et mondeossakin on sama homma kun on sama akselistokin . ei niitä nivoja voi millään säätää ite
Re: ongelmia madalluksessa
Lähetetty: 09 Syys 2009 13:34
Kirjoittaja tlundkvi
Scorpio sedanissa (sekä mk1 & mk2) on paineilmalla toimiva automattinen tasonsäätö (joka on sitten täysin eri systeemi kuin Sach/Bogen Nivomat). Tietenkin harvinaisena lisävarusteena. Siinä on ventiili johon puhalletaan ilmaa (ja poistetaan) kuormituksen mukaan. Kuormitusta ohjaa mekaaninen anturi joka on linkitetty vakaajaan erillisellä linkillä. Siinä linkissä on taas pallonivelet molemmissa päissä, mutta ne on taas sitten kierteillä kiinni, eli linkkiä voi tarvittaessa lyhentää tai pidentää. Vastaavasti voi halvalla madaltaa tai korottaa ilman jousien taikka iskarien vaihdolla.