Lisäilmaventtiilin toiminta
Lisäilmaventtiilin toiminta
Mikä anturi ohjaa lisäilmaventtiiliä 2,0 litranen ohc koneessa, koska kun lisäilmaventtiilin piuhat ovat kiinni niin tyhjäkäynti nousee ajoittain 2000rpm. Kun piuhat on irti niin ei ole mitään ongelmaa paitsi kylmänä ei ole tyhjäkäyntiä joka on normaalia kun piuhat on irti.
Drive Fast, Race Hard
Re: Lisäilmaventtiilin toiminta
mulla oli samaa vikaa että tyhjäkäynti seilasi edes takaisin, putsasin ilmaventtilin ei auttanut siitähän menee kolme piuhaa eculle yrittää pitää kierrokset vakiona säätämällä venttiiliä ja ilmamäärää koneeseen, sitten vaihdoin läpän asentoanturin tyjäkäynti lakkasi seilaamasta.
Re: Lisäilmaventtiilin toiminta
Mulla ainakin lähtee lisäilmaventtiilistä vaa kaks piuhaa. Voisiko ect-anturi liittyä tähän hommaan ollenkaan?
Drive Fast, Race Hard
Re: Lisäilmaventtiilin toiminta
Kaks piuhaa mullakin vaan siihen tyhjäkäyntiventtiiliin menee.ohcworth kirjoitti:mulla oli samaa vikaa että tyhjäkäynti seilasi edes takaisin, putsasin ilmaventtilin ei auttanut siitähän menee kolme piuhaa eculle yrittää pitää kierrokset vakiona säätämällä venttiiliä ja ilmamäärää koneeseen, sitten vaihdoin läpän asentoanturin tyjäkäynti lakkasi seilaamasta.
Ja siihen kaasuläpän asentoanturiin ne kolme... Mutta olen
kanssasi samaa mieltä, että se asentoanturi kannattaa tarkistaa.
Ja jos siinäkään ei ole mitään häikkää koittaa vaihtaa koko ecun.
Re: Lisäilmaventtiilin toiminta
Paljos tommonen asentoanturi maksaapi.. vai ostitko käytetyn?ohcworth kirjoitti:vaihdoin läpän asentoanturin tyjäkäynti lakkasi seilaamasta.
Drive Fast, Race Hard
Re: Lisäilmaventtiilin toiminta
Niin tosiaan kaks piuhaahan siitä lähtee kirjoitin vahingossa väärin
ei niitä vissiin saa kuin käytettyinä enää ei ainakaan täältä pohjanmaan tarvikeliikkeistä eikä foortiltakaan enää saanu sitä, ite löysin sattumalta keltaisesta pörssistä käytetyn anturin
ei niitä vissiin saa kuin käytettyinä enää ei ainakaan täältä pohjanmaan tarvikeliikkeistä eikä foortiltakaan enää saanu sitä, ite löysin sattumalta keltaisesta pörssistä käytetyn anturin
Re: Lisäilmaventtiilin toiminta
kannattaa ehkä kokeilla jotain sähköliitoksiin tarkotettua puhdistusainetta ruutata anturin sisään ja liikutella meisselillä anturia ite kyllä kokeilin eka mutta ei auttanut, vai eihän sitä koskaan tiedä
Re: Lisäilmaventtiilin toiminta
mittaamaan senkin pystyy ennenkuin törsää rahansa uuteen...
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Re: Lisäilmaventtiilin toiminta
Mitens se sitte mitattais? Paljos sellanen käytetty maksais?
Drive Fast, Race Hard
Re: Lisäilmaventtiilin toiminta
On noista ollu usein juttua, mutta kun tosta haun toimivuudesta ei aina tiedä niin kerrataan.
viewtopic.php?f=6&t=23664 tuolta voit vähän ainakin lueskella.
Eli pinnien 2 ja 3 välistä mittaat jännitemittarilla DC asennossa liittimen paikallaan ollessa. Vaikka nuppineuloilla tökkäät johtojen kuoren läpi ja niihin mittari kiinni.
Virran ollessa päällä siellä pitäisi olla tyhjäkäynnillä se vajaa voltti eli jotain 0,7-0.9V luokkaa ja siitä kun alkaa hitaasti ja tasaisesti kääntämään kaasuläppää auki niin pitäisi volttien tasaisesti nousta kunnes kaasupohjassa eli läppä täysin auki pitäisi olla n. 4,5-4,7V.
Jos matkalla tulee jännitteeseen piikki johonkin suuntaan tai kaasu pohjassa jännite ei ole ääriasennoissa edellä mainittu niin anturi on rikki. Tietysti tuossa jälkimmäisessä tapauksessa on myös mahdollista, että anturin akselissa olevat väkäset jotka tulevat kaasuläpän akselia vasten ovat kuluneet.
Käytetyn jos ostaa niin se kannattaa jokatapauksessa mitata ettei ole yhtälailla rikki.
viewtopic.php?f=6&t=23664 tuolta voit vähän ainakin lueskella.
Eli pinnien 2 ja 3 välistä mittaat jännitemittarilla DC asennossa liittimen paikallaan ollessa. Vaikka nuppineuloilla tökkäät johtojen kuoren läpi ja niihin mittari kiinni.
Virran ollessa päällä siellä pitäisi olla tyhjäkäynnillä se vajaa voltti eli jotain 0,7-0.9V luokkaa ja siitä kun alkaa hitaasti ja tasaisesti kääntämään kaasuläppää auki niin pitäisi volttien tasaisesti nousta kunnes kaasupohjassa eli läppä täysin auki pitäisi olla n. 4,5-4,7V.
Jos matkalla tulee jännitteeseen piikki johonkin suuntaan tai kaasu pohjassa jännite ei ole ääriasennoissa edellä mainittu niin anturi on rikki. Tietysti tuossa jälkimmäisessä tapauksessa on myös mahdollista, että anturin akselissa olevat väkäset jotka tulevat kaasuläpän akselia vasten ovat kuluneet.
Käytetyn jos ostaa niin se kannattaa jokatapauksessa mitata ettei ole yhtälailla rikki.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Re: Lisäilmaventtiilin toiminta
Juu kiitos vastauksista...pitää kokeilla heti ku saa noi peltihommat tehtyy.
Ilmottelen sitten miten kävi..
Ilmottelen sitten miten kävi..
Drive Fast, Race Hard
Re: Lisäilmaventtiilin toiminta
Poistettu...kannattaisi lukea koko ketju ennen kuin kirjoittaa.
Re: Lisäilmaventtiilin toiminta
Mitähän toi tarkotti?Xtreme kirjoitti:Poistettu...kannattaisi lukea koko ketju ennen kuin kirjoittaa.
Drive Fast, Race Hard