Orion

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Foortman
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Maalis 2005 10:52

Orion

Viesti Kirjoittaja Foortman »

Mitäpä kannattaisi tutkia -88 / -90 mallisista Orioneista ostaessa?
Mitkäs ne on Orionin yleisimmät ruostepaikat?
Orionin tyyppiviat?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ei sieltä mitään junia t...
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Yleisin tyyppivika on polttoaineen ruiskutusjärjestelmän puute. Nykyhinnoilla suosittelen lämpimästi ghia i mallia. Saa niiiiiiin paljon paremman auton satasen kahden lisähintaan.

Ruostetta voi löytyä helmakoteloista, akun alta, takakaarista, takarunkopalkeista, takalattian takasauma, etujalkatilan saumat, korin taka-alanurkat, Ovien pohjat, tuulilasin alareunasta/nurkista.
Paco
Viestit: 131
Liittynyt: 22 Heinä 2005 19:41
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Paco »

Kato ettei nyi ajossa, eikä sammu kun jarrutat. :D

Kokeile, että jokainen ovi aukeaa sisältä ja ulkoa.
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Sine
Viestit: 81
Liittynyt: 01 Huhti 2005 23:58
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine »

Taisi olla juuri JesseT, joka taannoin pari vuotta sitten vihjasi CRSC:n puolella Orionista. Sen vihjeen perusteella aloin katsella 1.6i Ghia malleja lopulta tuli sellainen hankittua. Oli paljon halvempi kuin vastaava Escort (XR3i) johtuen varmaankin pienemmästä teinikertoimesta, mutta tekniikaltaan sama auto. Laite oli teknisesti pomminvarma, mutta pelleissä oli sitten tekemistä (etuovien pintapellit, takajalkatila, pohja). K-Jetronic taitaa kestää jopa "ydinräjäytyksenkin", kun siinä ei ole mitään ylimääräistä elektroniikkaa. Eniten jännitti, kun tuli takaisin Suomeen viime talvena, niin kolmen kuukauden seisomisen jälkeen: laakista käyntiin.

Luulin silloin, että Ghia = kaikki varusteet, mutta eihän autossa ollut edes keskuslukkoa, sähköikkunoista tai kattoluukusta puhumattakaan. Kiekkamittari sentään oli ja Ghia varustelutason myötä kaadettavat takapenkin selkänojat. Ihmeellinen välivuoden malli taisi olla (vm. -88 ), sillä 86-87 (se kassakaappilukon mallinen avain) ja 88/8+ taas aika monessa em. kaivatut varusteet ovat.

Auto on jatkanut kaverilla elämäänsä ja sai poistua uusien projektien tieltä.
Viimeksi muokannut Sine, 31 Elo 2005 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

orion

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

VAROITUS! Viininpunainen/harmaa alaosa. Ford orion i Ghia (KJT-409)
On ainakin hirvee pommi.
Sattuu olemaan nimittäin meikäläisen entinen josta oli pakko päästä eroon nopeasti.

Siinä vihjettä yhdelle päivälle :wink:
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Foortman
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Maalis 2005 10:52

Re: orion

Viesti Kirjoittaja Foortman »

Hoppa kirjoitti:VAROITUS! Viininpunainen/harmaa alaosa. Ford orion i Ghia (KJT-409)
On ainakin hirvee pommi.
Sattuu olemaan nimittäin meikäläisen entinen josta oli pakko päästä eroon nopeasti.

Siinä vihjettä yhdelle päivälle :wink:

Jep täytyypä muistaa :lol: :lol:
Vastaa Viestiin