Sivu 1/1

Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Lähetetty: 12 Elo 2009 23:20
Kirjoittaja blaster
Kyseessä siis 1.6 ohc kaasutin moottorilla varustetusta sierrasta ja nelilovisesta lootasta. Autosta on moottori irti ja lohkossa olevien pahojen halkeamien takia pitäisi saada uusi mylly kiinni. Sopiiko kyseiseen autoon toisen sierran 2.0 litrainen moottori ja 5 lovinen laatikko suoraan?

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Lähetetty: 14 Elo 2009 17:40
Kirjoittaja emax
-82 mallin sierrassa jouduin vaihtamaan kardaaninkin, kun vaihdoin 5 loviseen. Uudemmista 4 vaihteisista ei ole kokemusta, mutta korin kiinnikkeisiin loota ja moottori menee ainakin suoraan.
9" takajarrut tarvitset myös. Ja jäähdytetyt levyt eteen ellei siinä niitä jo ole, uudemmissa ainakin on.

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Lähetetty: 15 Elo 2009 22:26
Kirjoittaja blaster
kiitoksia tiedoista. eiköhän asiat selviä ku alkaa osia sovittelemaan :D

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Lähetetty: 27 Syys 2009 13:01
Kirjoittaja blaster
Nyt tarvittaisiin apuja ohjausyksikön kytkennässä. Vaihdoin siis 1.6 ohc moottorin tilalle 2.0 ohc moottorin jossa on moottorinohjausyksikkö kun taas vanhassa 1.6 moottorissa yksikköä ei ole. muu tekniikka on paikallaan mutta tarvitsisin tietoa miten ohjausyksikkö kytketään autoon, siis johdot jotka menevät rintapellin läpi auton sisälle? kaikki apu tervetullutta :D

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Lähetetty: 27 Syys 2009 16:53
Kirjoittaja kent
ite laitoin 1.6 litrasesta kaasarin ja sähkökaasarin roskiin :)

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Lähetetty: 27 Syys 2009 17:39
Kirjoittaja tursas
kent kirjoitti:ite laitoin 1.6 litrasesta kaasarin ja sähkökaasarin roskiin :)
Kiva tietää, mutta mitä se tähän kuuluu, tuskin siellä kuitenkaan kahta kaasaria oli... :roll:
Muistaakseni se ohjausyksikkö on siinä jossain vasemmalla takana ja siihen menee alipaineletku kaasarilta, vois sanoa myös mistä vuosimalleista on kyse... :D

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Lähetetty: 27 Syys 2009 18:15
Kirjoittaja blaster
kyllä siis ohjausyksikkö moottoriin tulevine antureineen on kiinni mutta käyntiin ei moottori lähde ennen kuin rintapellin lävitse menevät johdot ovat löytäneet paikkansa :D vuosimallista ei tarkkaa tietoa ole mutta -90+ se taitaa olla

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Lähetetty: 29 Syys 2009 16:55
Kirjoittaja duckworth
tursas kirjoitti: Kiva tietää, mutta mitä se tähän kuuluu, tuskin siellä kuitenkaan kahta kaasaria oli... :roll:
Muistaakseni se ohjausyksikkö on siinä jossain vasemmalla takana ja siihen menee alipaineletku kaasarilta, vois sanoa myös mistä vuosimalleista on kyse... :D
Varmaan kent tarkoitti, että uudenmallisen 2.0 koneen sähkökaasarin (DFTH) kannattaa korvata ykskutosen kaasuttimella, niin ei tuu ongelmia sen boksin kanssa... :roll:

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Lähetetty: 29 Syys 2009 17:12
Kirjoittaja kent
juuri tätä tarkoitin :) ite tein meinaa just lauantaina niin :) ja nyt toimii hyvin suuttimia piti kyllä vaihtaa vähäsen.

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Lähetetty: 29 Syys 2009 18:57
Kirjoittaja blaster
Meinaatte siis että paras ratkaisu olisi vaihtaa ykskutosen kaasari ja virranjakaja 2 litraseen? :D kakslitrasen kaasarista sitten suuttimet toiseen?

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Lähetetty: 29 Syys 2009 20:48
Kirjoittaja kent
blaster kirjoitti:Meinaatte siis että paras ratkaisu olisi vaihtaa ykskutosen kaasari ja virranjakaja 2 litraseen? :D kakslitrasen kaasarista sitten suuttimet toiseen?
joo sillai ainaki ite sain toimimaan. :) ei tartte niitä sähköjohdoilla niin paljoa leikkiä.

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Lähetetty: 29 Syys 2009 21:16
Kirjoittaja emax
Ei sitä kaasaria tarvi pakosta korvata. Virranjakaja vain. Kaasari toimii ilman sitä tyhjäkäynti mokkulaakin.
1,6 kaasarista vois ehkä saada otettua tyhjäkäynninsäätö ruuvin ja vivut 2 litraisen kaasariin jos ei muulla konstilla saa tyhjäkäyntiä normaaliksi. En ole kokeillut mutta ajattelin kun molemmat on mallia dfth, ovat vain eri kokoisia ja eripäin kiinni imusarjassa. Kertokaa jos onnistuu :)

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Lähetetty: 29 Syys 2009 22:32
Kirjoittaja blaster
Pistänpä taas huomenna projektin käyntiin :D kiitoksia neuvoista :wink:

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Lähetetty: 01 Loka 2009 20:02
Kirjoittaja blaster
Nyt on virranjakaja vaihdettu ja vaihdoin vielä puolankin mutta kipinä on ja pysyy kateissa. Valot, vilkut tai töötti sun muut härpäkkeet eivät pelaa vaikka ennen moottorinvaihtoa hyvin toimisivat. Mikähän tälläisen voisi aiheuttaa?

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Lähetetty: 01 Loka 2009 21:03
Kirjoittaja kent
blaster kirjoitti:Nyt on virranjakaja vaihdettu ja vaihdoin vielä puolankin mutta kipinä on ja pysyy kateissa. Valot, vilkut tai töötti sun muut härpäkkeet eivät pelaa vaikka ennen moottorinvaihtoa hyvin toimisivat. Mikähän tälläisen voisi aiheuttaa?
onko moottorin maa johto kiinni? ja puolan johdot oikein( plus ja miinus)

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Lähetetty: 04 Loka 2009 19:12
Kirjoittaja blaster
Maajohto on kiinni. Minun puolassa näin: vihreä maa ja musta +, vaikuttaa oudolta että näinpäin mutta eivät toisinkaanpäin sovi

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Lähetetty: 04 Loka 2009 19:30
Kirjoittaja Aksu
Kaikki johdot kiinni + navassa jotka oli ennenkin. Siinnä on yks ohut johto joka irti ollessaan pimentää koko auton.

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Lähetetty: 06 Loka 2009 14:34
Kirjoittaja blaster
Kaikki kaksi johota ovat kiinni mitkä ennenkin. lisää ideoita?:D
Muistuikin nyt mieleeni että mites tuo virranjakajan kyljessä oleva alipaine systeemi, vaikuttaako kipinään?

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Lähetetty: 07 Loka 2009 20:09
Kirjoittaja kent
emax kirjoitti:Ei sitä kaasaria tarvi pakosta korvata. Virranjakaja vain. Kaasari toimii ilman sitä tyhjäkäynti mokkulaakin.
1,6 kaasarista vois ehkä saada otettua tyhjäkäynninsäätö ruuvin ja vivut 2 litraisen kaasariin jos ei muulla konstilla saa tyhjäkäyntiä normaaliksi. En ole kokeillut mutta ajattelin kun molemmat on mallia dfth, ovat vain eri kokoisia ja eripäin kiinni imusarjassa. Kertokaa jos onnistuu :)
ite oon leikkiny noitten kaasareitten kans aika lailla. koska en saa päästöjä kuriin siis mulla on nyt 2.0 kone ja 1,6 kaasari ja imusarja ei saa päästöistä ikinä läpi. hc siis 900 noin ja raja 600 ei auta vaikka uusin tulpat ajoitin sytkän sun muut ja männänrenkaat ei ole kulunut tai laakerit sun muutkaan. ei se vain toimi 2.0 suuttimilla koska läppä noin pari milliä pienempi. nooh sitte kokeilin 2.0 kaasaria ilman johtoa ja eihän se käy lainkaan alle 3000. että sillain. 3000 ylöspäin käy kyllä nätisti mutta ei ole hyötyä ollenkaa siitä. ainoa ratkaisu taitaa olla nyt taunuksen 2.0 kaasari laittaa siihen ei tarvitse sähköjohtoa. siis auto toimii loistavasti silti tolla 1.6 kaasarilla mutta ei päästöstä saa vaan läpi. ja ei se alipaine juttu vaikuta kipinään onko sulla jakajan boxi oikein kytketty ja ottaahan se varmasti maihin sieltä takaa? sitten kato tulpan johto ja pyöriä. että ovat ehjiä jos ei ni kato tuleeko puolalle sähkö. jos tulee niin puola rikki tai sitten puolan johto kappaleina..