Sivu 1/2

Tyhjäkäyntimoottori

Lähetetty: 15 Helmi 2005 12:15
Kirjoittaja zak69
Mitäs tuollaisen oireilu aiheuttaa, ja paljonko uusi kustantaa :?:

Lähetetty: 15 Helmi 2005 20:12
Kirjoittaja jallari
Voipi esim. valoihin tullessa jättää kierrokset huitelemaan korkealle joksikin aikaa. Tekohengitykseksi saattaa hetkeksi auttaa kunnollinen bensakylpy.

Lähetetty: 15 Helmi 2005 22:15
Kirjoittaja zak69
jallari kirjoitti:Voipi esim. valoihin tullessa jättää kierrokset huitelemaan korkealle joksikin aikaa. Tekohengitykseksi saattaa hetkeksi auttaa kunnollinen bensakylpy.
bensakylpy :?: :?: :?:

Lähetetty: 15 Helmi 2005 22:34
Kirjoittaja VesQ
Eli puretaan osa irti ja huolellinen putsaus ja uitetaan esim bensassa tai muussa mukavassa että paskat irtoaa, yksi hyvä voisi olla jarruosien puhdistusaine mutta en sitten tiedä että onko sielä osia jotka ei kestä sitä (muovi, kumi yms) , on aika tujua tavaraa mutta kyllä lähtee pinttyneetkin paskat pois

Lähetetty: 15 Helmi 2005 22:46
Kirjoittaja zak69
Jep, kiitti vastauksista. Heitetään kylpyyn mokkula sitten :lol:

Lähetetty: 15 Helmi 2005 23:19
Kirjoittaja jallari
Toi saattaakin auttaa. mut jos osa on paskana ni sitte se on. Ja ei kun kauppaan ostaa uus.

Lähetetty: 15 Helmi 2005 23:42
Kirjoittaja Megado
pitääpi heittää tyhmällä :?: :llä mutta tyhjäkäyntimoottori on mikä ja kummassa EFi:ssä vai Zetec:issä :?:

Lähetetty: 16 Helmi 2005 12:14
Kirjoittaja zak69
No ainakin tuossa Efissä on, mut siihen loppuu mun tieto/taito tämän osan kohdalta, sen takia täällä kyselen viisaammilta :(

Lähetetty: 16 Helmi 2005 17:36
Kirjoittaja TeRoK
Pilkun nussimista taas mutta eikös siitä puhuta paremminkin nimellä tyhjäkäyntiventtiili.

Lähetetty: 16 Helmi 2005 19:23
Kirjoittaja Regu
kyllä zetecissäkin sellainen on ja itselläni aiheuttaa sen että kun painaa kykimen pohjaan ja antaa kierrosten laskea tyhjäkäynnille niin kierrokset käyvät n.500 ja sitten vasta nousevat oikealle kohdalleen.

Lähetetty: 16 Helmi 2005 20:08
Kirjoittaja zak69
Regu kirjoitti:kyllä zetecissäkin sellainen on ja itselläni aiheuttaa sen että kun painaa kykimen pohjaan ja antaa kierrosten laskea tyhjäkäynnille niin kierrokset käyvät n.500 ja sitten vasta nousevat oikealle kohdalleen.
......eli toimiiko se sulla siis oikein :?:

Lähetetty: 16 Helmi 2005 20:22
Kirjoittaja Regu
Toimiskin.... :lol:
kun ne kierrokset laskee sinne 500 tietämille valot himmenee ym ym.

Lähetetty: 16 Helmi 2005 20:27
Kirjoittaja zak69
Täytyykö mun nyt ymmärtää että tyhjäkäyntimoottorin "tehtävä" on estää tuo kierrosten niiaus vai, eli onko se mistä huomaa tuon toimimattomuuden :?:

edit: ziisus kun ei käsitä :oops:

Lähetetty: 16 Helmi 2005 20:28
Kirjoittaja Regu
juu kyllä sen PITÄS estää se

Lähetetty: 16 Helmi 2005 20:31
Kirjoittaja zak69
Kiitti Regu, taas oon vähän viisaampi :lol: Osaatko kertoo sen mokkulan hintaa kenties, jos ei uittamalla tuo oma tokene :P

Lähetetty: 16 Helmi 2005 20:34
Kirjoittaja Regu
englannissa muistaakseni noin 100 puntaa suomesta en tiedä.

Lähetetty: 10 Maalis 2005 21:57
Kirjoittaja druzna
Fordin liikkeessä hintana oli 60-70€. Meidän mondeo sammuilee tyhjäkäynnillä, ensin kierrokset soutelee 500-1500 väliä ja sitten sammuu kokonaan.. Ei tee tätä koko aikaa mutta esim. kerran kauppareissun aikana. Putsaus auttoi pariksi kuukaudeksi, nyt vika on tullu takas. Pitänee sittenkin ostaa uusi tyhjäkäyntiventtiili. :cry:

Lähetetty: 11 Maalis 2005 16:27
Kirjoittaja TeRoK
Eiks tohonkin auta se egr järjestelmän tulppaaminen. Samassa kanavassahan toi tyhjäkäyntivena on kaasuläppien kanssa. Tai eikös se ohita kaasuläpän.

onko foordeissa paljon vikoja vai kuvittelenko vaan...

Lähetetty: 22 Maalis 2005 23:50
Kirjoittaja VOORTI MONTEO
meillä ainakin seilas tyhjäkäynti ku lamda anturi oli paskana ja nykiminen loppu ku tulppas egr`än mut senjälkee käi kierrokset huutamaan 1500-2100 r/min ja pysähdyttyä laskee normaaliksi... siis vapaalla tai kytkin pohjassa... :cry: pitää varmaa kun innostuu ni tutkii sitä tyhjäkäynti venaa ja ilmamäärämittarin anturii ja puhdistaa vaikka kokeex... oon kirjotellu samasta aiheesta aieminki tonne muille osastoille!! auto o -95 1.8l mondeo zetekkii ps, kulutus on mielestäni liikaa eli noin 10l/100km matkassa vähän alle ja kaupungissa vähän yli... :roll:

Lähetetty: 23 Maalis 2005 10:57
Kirjoittaja Jaakko85
viallinen kaasuläpän asentotunnistinkin aiheuttaa tuota häikkää että tyhjäkäynti jää liian ylös.

uus tyhjäkäyntiventtiili maksaa n. 200e->

Lähetetty: 23 Maalis 2005 11:34
Kirjoittaja zak69
Pitäskö jonkun nyt selventää tyhjäkäyntimoottori/venttiili, eli onko yks ja sama? Kun tuo hintahaitari näyttää olevan topicissa 60-200 ekee :wink:

Lähetetty: 23 Maalis 2005 14:36
Kirjoittaja Megado
zak69 kirjoitti:Pitäskö jonkun nyt selventää tyhjäkäyntimoottori/venttiili, eli onko yks ja sama? Kun tuo hintahaitari näyttää olevan topicissa 60-200 ekee :wink:
Näyttäs motonet hinnaksi 124e :o

Lähetetty: 23 Maalis 2005 17:47
Kirjoittaja ZyaS
zak69 kirjoitti:Pitäskö jonkun nyt selventää tyhjäkäyntimoottori/venttiili, eli onko yks ja sama? Kun tuo hintahaitari näyttää olevan topicissa 60-200 ekee :wink:
sama asia on.. :roll:

Lähetetty: 10 Huhti 2005 22:03
Kirjoittaja kuolio
Jaahas. Oma escortti tekee just tuota, että matalilla (alle 3000) kierroksilla ajaessa laittaa kytkimen pohjaan, ni kierrokset jää korkealle, tai joskus jopa nousee, ennenkuin laskevat normaaleiksi. Ärsyttävää ja hankaloittaa moottorijarrutusta, kun pitää ennakoida. Paikallaan kaasuttaessa tätä ei tapahdu, mutta silloin kierrosten laskiessa, menee kierrokset just johonkin 500, ennenkuin palaavat normaaliksi: ihan vähän alle 1000...

Lähetetty: 10 Huhti 2005 22:11
Kirjoittaja kuolio
Joku tuloilma-antureista ainakin näyttää vaihdetulta... tai ei ainakaan alkuperäiseltä. Vielä kun jostain löytäisi konehuoneesta kuvan, ni voisi verrata :)