Sivu 1/1

orionin vaihdevivuston vaihto, vaihteet hukassa

Lähetetty: 28 Elo 2005 18:28
Kirjoittaja kondis
eli vaihtelin tossa vivuston orioniin ja nyt toimii huonosti, vapaata ei ollenkaan ja jotain vaihteita saa runnomalla päälle.

Vivustoa vaihtaessa avasin vahingossa yhen ylimääräsen ruuvin, pyöreä kuuskolo ruuvi joita oli 2 lisää, siitä kepin alta, ja se ilmeisesti piti jotain jousta tai jotain vastaavaa...

Eli ilmeisesti toi vivuston säätö pitäisi tehdä mutta miten?

Lähetetty: 28 Elo 2005 22:07
Kirjoittaja Monteonisti
Kokeilemalla ja säätämällä. Pitäisi kaikkien mennä päälle kevyesti ilman kykintäkin, siis auto sammuksissa. Vika yleensä laatikon puoleisessa päässä! 8)

orionin

Lähetetty: 29 Elo 2005 16:15
Kirjoittaja Hoppa
Voihan fiude kun nyt muistas tarkasti mutta..

Näin se mustaakseni meni.
Peruutusvaihde päälle ja paina keppiä, toinen kaveri pujottaa ~4mm rassin tai vastaavan vaihdekepin alapäässä olevan kotelon(auton alla) läpi siinä olevasta poikittaisesta reijästä.

Vaihdekeppi lukittuu. sitten löysätään klemmari vaihteensiirtäjän tangosta ja laitetaan vaihdelaatikkoon peruutusvaihde päälle vaihdelaatikosta tulevaa akselia käännellen.

Perussäätö jotakuinkin noin :?

Lähetetty: 29 Elo 2005 20:59
Kirjoittaja Krisse
Joo, toi Etuvetovoortien vaihdevivustosysteemi on kyllä ihan järjetön keksintö. Ei siinä oikein mitään oikotietä onneen ole, 1 jamppa autossa vaihdekepissä, toinen auton alla koittaa sitä tankoa aina vähän eri asentoihin siihen laatikosta tulevaan tappiin.

Kun vähän miettii mitä tekee niin kyllä sen kohdalleen saa vaikka aloittelijalle saattaa tulla kyllä lämmin ennenkun toimii kivasti. Mutta kokemuksesta voin kertoa että siinä vaiheessa kun tuon homman on 10+ kertaa tehnyt, se alkaa sujumaan sen verran hyvin että menee joskus yksin tehtynäkin kertaheitolla hyvin :-)

Lähetetty: 30 Elo 2005 21:56
Kirjoittaja kondis
vaihteet sain pelaamaan, en vaan aluksi tajunnut että se tosiaan sielä laatikon päässä on niin milleistä kiinni olevaa touhua, mutta sen kun sisäistin niin ensin laitoin kepin vapaalle ja keskelle, sitten laatikon päähän tanko keskelle ja vapaalle ja siitä silmämääräinen tarkistus missä paikka on, sitte vivusto kiinni, ja sen jälkeen joutui vielä 1mm verran siirtämään vivustoa syvemmälle ja avot.