Sivu 1/1
TDCI Mondeon suutimien vaihto
Lähetetty: 09 Heinä 2009 22:15
Kirjoittaja juhonkan
Vaihdettiin tänään pari suutinta uusiin, vanhojen korjaus ei enää onnistunut.
Hinta n.850e
Ihanan halpaa

Re: TDCI Mondeon suutimien vaihto
Lähetetty: 10 Heinä 2009 20:28
Kirjoittaja mostro
Paljonko ajettu, kun meni vaihtoon?
Re: TDCI Mondeon suutimien vaihto
Lähetetty: 11 Heinä 2009 10:36
Kirjoittaja joosu
Olen miettinyt tätä suutin asiaa. Eikö nuo onnistu itse vaihtamaan? ja löytyykö muualta näitä suuttimia kuin voortilta?
Re: TDCI Mondeon suutimien vaihto
Lähetetty: 11 Heinä 2009 20:32
Kirjoittaja kujis
Suuttimet joutuu koodaamaan fordilla, muuten vaihto onnistuu. Omaan olen vaihtanut kaikki neljä, ja mittarissa oli tuolloin 150000km. Tarvitsee tuohon sellaisen pitkän 21mm hylsyn, jota ei ihan joka paikasta löydy. Fordilla sanoivat, että ilman koodausta ei auto käynnisty, mutta mulla toimi ihan normaalisti. Varmuudeksi kävin kuitenkin koodit koneeseen laittamassa. Noita suuttimia saa varmaan halvimmalla Tero Anttilalta, dieselkorjaamoista saa myös vaihtosuuttimia...
Re: TDCI Mondeon suutimien vaihto
Lähetetty: 12 Heinä 2009 10:36
Kirjoittaja joosu
Mitäs tulee kustantamaan itse vaihamalla? Onkohan tuo koodaus joku voortin rahastus keino, jos kerran lähti käymään?

Re: TDCI Mondeon suutimien vaihto
Lähetetty: 12 Heinä 2009 21:17
Kirjoittaja kujis
Suuttimet oli n.1000€ yhteensä, koodaus 70€. N.1700€+koodaus olisi tullut maksamaan liikkeessä (ei merkkihuolto) noiden laitto.
Re: TDCI Mondeon suutimien vaihto
Lähetetty: 15 Heinä 2009 13:42
Kirjoittaja jamppevaan
Kyllä tuo koodaus vaaditaan jos haluaa että moottori toimii kunnolla. Käyntiin pitäisi lähteä ilman koodaustakin.
Noita hylsyjä ei taida löytyä suoraan hyllystä, mutta ulkomailta voi tilailla ja kaipa tuollaisen voi itsekin väsäillä jostain sopivasta hylsystä.
Suuttimia vaihdettaessa kannattaisi vaihdella myös uudet tiivisteet, eli suuttimen pohjassa oleva metallinen, o-rengas ja ehkä myös kansikopan tiiviste. Oikeoppisesti kuuluisi kai vaihtaa myös suutinputket, mutta harvempi kai noita vaihtelee.
Sitten kiristys oikeaan asentoon siten että suutinkuvio suuntautuu oikein. Tämänkin "erikoistyövälineen" voi tehdä esim. lattaraudasta jos ei halua ihan silmämääräisesti väännellä.