Sivu 1/1
Sierran automaatti?
Lähetetty: 25 Elo 2005 23:43
Kirjoittaja kranta
Kyseessä on Sierra 2.0i Automaatti vm. -91. Ajettu 300000km. Vaihteistoon vaihdettu säännöllisesti vaihteistoöljyt noin 90000km:n välein ja samalla vaihdettu suodatin.
Auton ollessa paikoillaan ja laitettaessa vaihdevipu D-asentoon on sillä sama vaikutus kuin laitettaessa vipu N-asentoon. Liikkeelle lähdettäessä pitää vipu olla 1, 2, tai 3 asennossa. Silloin päästään liikkeelle. Nopeutta pitää nostaa varovasti muuten vauhti hyytyy. Moottorin kierrokset kylläkin kasvavat, mutta vauhti hiljenee. Kun nopeutta on saatu kerättyä noin 80-90km/h voi vaihdevivun siirtää D-asentoon jolloin vaihteisto toimii muuten normaalisti, mutta kaasujalan kanssa saa olla varovainen.
Mikähän olisi neuvoksi tähän vaivaan?
Lähetetty: 26 Elo 2005 00:00
Kirjoittaja SpeedDevil
laatikon vaihto, tuntuu laatikko vialta
Lähetetty: 26 Elo 2005 01:10
Kirjoittaja WSE
Laatikkoon uudet pannat ja kitkalevyt. Tuohan siis luistaa. Ehjiä latikoita saataa saada halvemmalla mitä remontti maksaa jos ei itsellä ole mahdollista tehdä.
Lähetetty: 26 Elo 2005 07:56
Kirjoittaja kranta
Kiitokset vastauksesta. Niinpä se taitaa luistaa. Katsellaan uusia laatikoita.
Lähetetty: 26 Elo 2005 22:31
Kirjoittaja country sedan
Kuvauksen perusteella eteenpäinmeno kytkin luistaa eli sieltä on levyt loppu. Ko. kytkimen männän tiiviste vuoto on perimmäinen syy. Varmaan suoraveto/pakki kytkin on kanssa jo saanut kipeetä kun on paineita hukassa, silti pakki on varmaan miltei normaalin tuntuinen?
Pannat ei juuri kulu.
Tiivistesarja maksaa n.50e ja levysarja suunnilleen samanverran. Ei mikään yliluonnollinen korjattava oli sitten kumpi aski tahansa.
Lähetetty: 27 Elo 2005 14:10
Kirjoittaja kranta
Vielä tarkennusta. Vaihdevivun asennolla 1, 2 ja kolme sekä peruurus ovat normaalin tuntoisia. Laitoin eilen kokeeksi vaihdevivun 3 asentoon ja painoin kaasua ja samalla irroitin jarrun. Silloin takapyörät sutivat. Elikkä "ruokamultalähtö" onnistuu paitsi jos vaihdevipu on D-asennossa. Voisiko olla jokin alipainejuttu kyseessä?
Lähetetty: 28 Elo 2005 09:21
Kirjoittaja Zaarin
kranta kirjoitti:Voisiko olla jokin alipainejuttu kyseessä?
Enpä tiedä, muuta kuin että askille menee alipaineletku, joka kannattaa tsekata, ettei olisi tukossa. VSS-anturan(apparin puolella askin kyljessä) puhdistuskin voi olla paikallaan.
Lähetetty: 05 Syys 2005 12:51
Kirjoittaja kranta
Juuups. Letkut on tarkastettu, puhdistettu ja todettu, että kaikki kunnossa. Siis palataan alkuperäiseen asetelmaan elikkä laatikko vaihtoon. Muuten Sierra OK kunnossa.
Lähetetty: 14 Syys 2005 00:57
Kirjoittaja Sine
Minulla oli alipainekalvo rikki ja sitä kautta imusarjan alipaine eli välittynyt laatikolle asti. Laatikko luisti. Alipaineputkikin oli tukossa, koska öljykorkissa oleva huohotin oli tukossa ja sitä kautta oli öljyä erinäisissä paikoissa tukkimassa (jossa ei saisi olla).
Alipainekalvo maksoi muistaakseni 25-30 euroa ja otin siihen varmuuden vuoksi sen tiiviste o-renkaan.
Sierran automaatti.
Lähetetty: 14 Syys 2005 20:03
Kirjoittaja kranta
Nyt on kaikki hyvin jälleen. Ei auttanut muu kuin uusia laatikko. Valitettavasti lompakko vinkaisi pahasti, mutta maallistahan tämä on.
Re: Sierran automaatti?
Lähetetty: 30 Marras 2009 22:59
Kirjoittaja tanari
Mulla tekee niin että voi lähteä liikkeelle 1-2-3 vaihteilla.
jos laittaa D:n ja yrittää lähteä liikkelle, auto kyllä lähtee, mutta luistaa, enkä ole uskaltanut enempää kokeilla.
vika on ilmennyt parinvuoden seisonnan jälkeen.
maantiellä kun on vauhtia yli 70 voi heittää huoletta D:n päälle, jolloin laatikko vaihtaa ylivaihteen.
ei luista yhtään, ellei paina kaasua niinpaljon että heittää pienempää, jolloin alkaa luistamaan, mutta jos sillon laittaa ite vaihdekepistä 3vaihteelle, niin ei luista, vaan pitää todella hyvin.
ihmeellistä. meinasin nyt ensin vaihdella öljyt + suodattimen jos auttais jotain.
Re: Sierran automaatti?
Lähetetty: 01 Joulu 2009 00:21
Kirjoittaja Tekno
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/A4LD-UPD ... ck_Parts_A
siellä on laatikon oikealla puolella tuommoinen kalvomokkula mihin menee letku. Kun letkun irroittaa, niin jos sieltä tulee öljyä ulos, on tuo rikkoutunut. Kannattaa siis tarkistaa!
Zaarin kirjoitti:
VSS-anturan(apparin puolella askin kyljessä) puhdistuskin voi olla paikallaan.
VSS-anturi on toisella puolella A4LD:ssä. Manuaalissa (MT-75) se on kyllä tietääkseni apparin puolella.