Sivu 1/1

FOCUS 1.8TD -99 tehot hukassa

Lähetetty: 05 Heinä 2009 14:56
Kirjoittaja essomies
No niin onkohan kellään ollut vastaavanlaista vikaa.
Kylmänä käynnistettäessä menee noin 10sek ennen kuin vastaa kaasuun ja lämpimänäkin tehoja hukassa esim kun lähtee risteyksestä liikenteeseen niin saa oottaa 3-4sek ennen kuin auto hoksaa et kaasua on painettu ja sitte hyökkää. Fordin liikkeessä käytetty 2kertaa ensimmäisellä kerralla meinasivat et imusarja vuotaa egr:n alta ja vaihdoin siihen imusarjan noh ei vaikutusta ja vikakoodeja ei ole, ja pumppukaan ei pitäisi koneen mukaan olla rikki. ja kaasupoljinkin on sitte muuten vaihdettu, ei vaikutusta ja tämä vika alkoi aikastalailla yhtäkkiä. Et olisiko kellään ollut samanmoista vikaa??

Re: FOCUS 1.8TD -99 tehot hukassa

Lähetetty: 08 Heinä 2009 19:22
Kirjoittaja Mika72
Mulla oli -03 TDCi:ssa EGR entinen ja yksi huomio oli auton laiskistuminen ja melkoinen savutus kiihdyttäessä. EGR:n vaihto auttoi siihen ongelmaan. Onko sinun autossa tarkistettu turbon letkujen kunto...? Se saattaa olla yksi mahdollinen vian syy.

Re: FOCUS 1.8TD -99 tehot hukassa

Lähetetty: 09 Heinä 2009 11:39
Kirjoittaja pappa
Moro.

En tunne tuota konetta, mutta näillä vinkeillä voi päästä eteenpäin:

1) Etsi massailma-anturi ja puhdista se elektroniikan puhdistus spraylla, joka ei jätä tahroja
2) Tulppaa EGR venttiilin alipaineletku, niin että se ei avaa EGR venttiiliä lainkaan.

Re: FOCUS 1.8TD -99 tehot hukassa

Lähetetty: 12 Heinä 2009 11:23
Kirjoittaja essomies
no niin vaikuttaako jos ilmanputsarille tuleva putki on poikki:)

Re: FOCUS 1.8TD -99 tehot hukassa

Lähetetty: 12 Heinä 2009 13:06
Kirjoittaja essomies
no niin eipä ollut siitäkään putkesta hyötyä egr on tukittu ja tutkittu ei vikaa siinä, mut mistähän voisi etsiä sitä massailma-anturia?

Re: FOCUS 1.8TD -99 tehot hukassa

Lähetetty: 15 Heinä 2009 15:13
Kirjoittaja pappa
essomies kirjoitti:no niin eipä ollut siitäkään putkesta hyötyä egr on tukittu ja tutkittu ei vikaa siinä, mut mistähän voisi etsiä sitä massailma-anturia?

Moe.

Tuntematta autoasi tarkemmin - villi veikkaus on se että sen pitäisi olla ilmanputsarin ja imusarjan välissä.

Koska se mittaa koneeseen tulevan ilman määrää ja säätelee sitä sun tätä sen perusteella.

-Make