Sivu 1/2

Sierran turbotus...

Lähetetty: 15 Helmi 2005 08:37
Kirjoittaja lateksi
Alottelen tässä turboprojektia ja auto on is sierra ohc koneella. Eli onko kokemuksia miten se vaki ruisku pelaa turbon kanssa :?: Saakohan mistään autosta sopivia mäntiä sierraan, joilla puristukset sais kohdalleen?

Lähetetty: 15 Helmi 2005 10:54
Kirjoittaja turbiiniriesa
ei vakiolla ruiskulla pitkälle pääse,bensa loppuu jo aika pienillä ahdoilla.lisäsuutin hässäkkä ahtoputkeen ja säädettävällä painekytkimellä suutin auki on halpa ratkasu jolla pääsee alkuun.
kuplan männillä ahdot putoo ja kestää noin 200-250hv riippuen kaasujalasta,omat männät ei kyllä oo pitkäikaset varsinkaan jos puristuksia ei pudoteta jollain muulla konstilla esim.palotiloista pois.

Re: Sierran turbotus...

Lähetetty: 15 Helmi 2005 12:25
Kirjoittaja Jaakko85
lateksi kirjoitti:Saakohan mistään autosta sopivia mäntiä sierraan, joilla puristukset sais kohdalleen?
cosworthista. käytettynä aika halvallakin. ja pitäisi varmaankin kestää :D

Re: Sierran turbotus...

Lähetetty: 15 Helmi 2005 12:35
Kirjoittaja lateksi
Mistähän noi cossun männät löytäis?? mut kuplan männät varmaan ois uutena yhtä halvat kun noi cossun käytetyt ... mitenkäs kannen tiiviste, eikös toi felpron sininen kestä???

Lähetetty: 15 Helmi 2005 12:43
Kirjoittaja Jaakko85
tuolta kannattaa katella niitä mäntiä ja muutakin, siellä niitä on paljon myynnissä.

saa varmaan joo uudet kuplan mahlet samalla hintaa, mutta mutta...

ja cossun kannentiivistekkin on varmaan ihan hyvä, ku turpokäyttöönhän se on tehty.

Lähetetty: 15 Helmi 2005 13:33
Kirjoittaja lateksi
Kannataskohan siihen laittaa se megasquirt että sais siitä vaki ruiskusta enemmän irti :?: Vai riittääkö vakiona jos tehot on alta 200hv.

Lähetetty: 15 Helmi 2005 14:25
Kirjoittaja turbiiniriesa
megaruutalla saa suuttimien aukioloaikoja muutettua eli bensaa lisää(hyvä ja halpa vaihtoehto ni ei tarvii ruveta lisäsuuttimia viritteleen noilla sun tehotavoitteilla>alle 200hv) ,samoin sytkäkarttoja pystyy muokkaan.on hyvä jos nakutuksen kanssa ongelmia,ni saa sytkää myöhäsemmälle.

Lähetetty: 15 Helmi 2005 15:53
Kirjoittaja lateksi
tosta megaruutasta et onko se miten vaikee kolvailla ite kasaan?

Lähetetty: 15 Helmi 2005 18:33
Kirjoittaja lateksi
Ja vielä että jos sen megaruutan laittaa niin mistä siihen saa sen johtosarjan muutoskappaleen??

Lähetetty: 15 Helmi 2005 23:09
Kirjoittaja _P_
tosta megaruutasta et onko se miten vaikee kolvailla ite kasaan?
Ei mitenkään vaikea, jos olet lähiaikoina mitään tinaillut tai vaikka et olisikaan. Tosin silloin kannattanee tehdä aluksi vaikka joku vilkkuva sydän tyylinen halpa rakennussarja että saa hieman tuntumaa.
ja vielä että jos sen megaruutan laittaa niin mistä siihen saa sen johtosarjan muutoskappaleen??
Tekemällä itse.

Lähetetty: 15 Helmi 2005 23:24
Kirjoittaja Jaakko85
miten ja mistä sen ms:n voi tilata ? miten maksu hoidetaan ??

Lähetetty: 16 Helmi 2005 03:50
Kirjoittaja Sodfor
Jaakko85 kirjoitti:miten ja mistä sen ms:n voi tilata ? miten maksu hoidetaan ??
Täällä on aiheesta oikein foorumikin....
http://www.msefi.com

Ja Googlella löytää lisää tietoa.....

Lähetetty: 16 Helmi 2005 11:49
Kirjoittaja lateksi
mistäs sille megalle saa sen lämpötilatunnistimen.. voiko ottaa esim. vedenlämpö anturista??

Lähetetty: 16 Helmi 2005 12:24
Kirjoittaja Jaakko85
lateksi kirjoitti:mistäs sille megalle saa sen lämpötilatunnistimen.. voiko ottaa esim. vedenlämpö anturista??
eiköhän sen luulisi kelpaavan. siis just se vedenlämpötila-anturi, joka on imusarjassa, ottaahan originaali ohjainyksikkökin sen anturin perusteella tiedon moottorin lämpötilasta.

Lähetetty: 16 Helmi 2005 12:44
Kirjoittaja country sedan
MS:än alkuperäinen kokoonpano käyttää Chevyn antureita. Turbo käyttöön pitää imuilman lämpöanturi vaihtaa avoimeen malliin ja arvot muuttaa ohjelmaan.
Sama pätee myös moottorin lämpö mittaukseen. Se EFI:n anturi on käypänen, mutta vastusarvot on eri kuin GM anturilla, joten senkin arvot pitää muuttaa ohjelmaan.
Se MAP anturi joka tulee sarjan mukana pelaa 1.5 bar ahdoille saakka.

Lähetetty: 16 Helmi 2005 14:08
Kirjoittaja lateksi
joo, eli mitä sm:n mukana tulee, niillä siis pääsee jo vauhtiin :)

Lähetetty: 16 Helmi 2005 15:34
Kirjoittaja _P_
miten ja mistä sen ms:n voi tilata ? miten maksu hoidetaan
Helpoiten ja halvimmalla(?) partcolta. http://www.partco.fi

Ja niinkuin country sedan kertoi anturin kuin anturin saa käymään ruutan kanssa, vaatii vain bias(ointi)vastuksien arvojen muuttamista (jossain tapauksessa) sekä uudet "kartat" antureille koodiin, kuullostaa ehkä vaikealta muttei ole.
joo, eli mitä sm:n mukana tulee, niillä siis pääsee jo vauhtiin
Jos siis tarkoitit MS:ää niin mukana tulee vain piirilevy ja komponentit, ja kotelo sen tilatessa, anturit, johdot ym ei kuulu kauppaan.

Lähetetty: 16 Helmi 2005 15:51
Kirjoittaja lateksi
selkis.. eiköhän ton asennus onnistu.. onhan noita fordsoneita jo monen sukpolven ajan sorrattu.... täytyy alkaa tosissaan tuota turboo katseleen niin alkaa homma edistyy 8)

Lähetetty: 16 Helmi 2005 21:14
Kirjoittaja kondis
tarvittavat osat: ms rakennussarja+imusarja (kaasuläppä & asentotunnistin), suuttimet, imuilman lämpötila-anturi,. noillahan sen sitten saakin jo toimimaan. tietty sit bensan toimitukseen tarvittavat osat, ja jos esim kaasari malliin rupee laittaan niin tankin vaihto, b-pumppu, b-painesäädin, b-suodatin.

Lähetetty: 17 Helmi 2005 08:29
Kirjoittaja lateksi
Täytyy pistää tilaukseen ms, niin pääse rakenteleen ja ihmetteleen 8)

Lähetetty: 18 Helmi 2005 15:07
Kirjoittaja lateksi
ja vielä että jos sen megaruutan laittaa niin mistä siihen saa sen johtosarjan muutoskappaleen??

Tekemällä itse.

Siellähän sierran johtosarjassa on 25 johtoa, jotenka otetaanko ne kaikki irti ja laitetaan käymään ms:ään?? vai miten se johtosarja muutetaan?

Lähetetty: 18 Helmi 2005 19:13
Kirjoittaja _P_
Siellähän sierran johtosarjassa on 25 johtoa, jotenka otetaanko ne kaikki irti ja laitetaan käymään ms:ään?? vai miten se johtosarja muutetaan?
Ihan kuinka itse parhaaksi/helpoimmaksi näet. Voithan sen johtosarjan katkaista ennen liitintä ja yhdistää tarvittavat piuhat ruuttaan, tai tehdä kokonaan uuden johtosarjan tai tekemällä adapterin johon laitetaan megaruutan johtosarjan liitin toiseen päähän ja toiseen päähän sierran alkup liitin ja johdot sopivasti ristiin. Itse tein/teen tuon adapterin escoon kun sattuu olemaan ylimääräinen vastaliitin sille alkup johtosarjalle, niin säilyy auton johtosarja ehjänä eikä tule ainakaan kovin montaa ylimääräistä piuhaa konehuoneeseen.

Lähetetty: 19 Helmi 2005 20:12
Kirjoittaja lateksi
Ottaakos sierra ton kiekkamittarin singnaalin puolalta vai jakajalta :?: :?:

Lähetetty: 19 Helmi 2005 20:54
Kirjoittaja kondis
typotin pahasti :oops: :oops:

Lähetetty: 21 Helmi 2005 12:16
Kirjoittaja Eemeli
lateksi kirjoitti:Ottaakos sierra ton kiekkamittarin singnaalin puolalta vai jakajalta :?: :?:
Hmm... eikös se ole ihan sama kummalta se sen ottaa ku se on sama johto kuitenkin, eli se joka menee jakajalta puolaan. kai se on sama kummasta päästä johtoa se ottaa. :D :D