Sivu 1/1

2.0i DOHC 8V kansi...

Lähetetty: 23 Elo 2005 22:00
Kirjoittaja Zaarin
Nonniin, liemessä ollaan. Rakkineen ongelmien syy selvisi: kansi entinen ja nyt pitäis jostain lepikosta löytää uusi, joten pari kysymystä:

1) Käykö tuohon rakkineeseen muu kansi? OHC? Cossu?

2) Missä muissa kuin Sierrassa ja Scorpparissa on tuo kone? Että osaan romiksella katsoa oikeiden peltien alle.

:shock: Paniikki! :shock:

muok. -yp-

Lähetetty: 23 Elo 2005 22:32
Kirjoittaja lalli69
OHC = Ei käy
Cossu = Ei käy
RS2000 = Käy (pitää vaihtaa muutakin)

2

Lähetetty: 23 Elo 2005 23:24
Kirjoittaja Hoppa
Ellen väärin muista niin joku Mazdan DOHC 8v kansi pitäisi käydä!?!
Oli muistaakseni sama kone. Sattuneista syistä.
Onko jolla kulla tarkempaa tietoa?

Lähetetty: 24 Elo 2005 02:38
Kirjoittaja Zaarin
lalli69 kirjoitti:RS2000 = Käy (pitää vaihtaa muutakin)
Mitä menisi vaihtoon? Koko konetta ei viitsisi ruveta vaihtamaan, vaikka netistä eikä Keltaisesta Pörssistä tahdo löytyä kantta. Yksi Mussen 5-litranen HO V-8 kyllä löytyi... :?

Lähetetty: 24 Elo 2005 23:41
Kirjoittaja Zaarin
Jess! :D Löytyihän kansi, kun kissojen ja koirien kanssa metsästin. Pirun vaikea löytää, vaikka luulisi että näitä olisi enemmänkin tarjolla ja kalliita. Noh, 400 euroa 3kk takuudella versus Fordin hinnaston n.2000 euroa, niin päätöksen teko oli helppoa.

Näin tänään vanhan kannenkin, ihmeellisesti oli syöpynyt 3- ja 4-sylinterin välisestä kohdasta korjauskelvottomaksi, joten ei ollut mikään ihme, että auto kävi välillä kahdella pytyllä... :roll:

Lähetetty: 24 Elo 2005 23:51
Kirjoittaja Jaakko85
Zaarin kirjoitti: Mitä menisi vaihtoon? Koko konetta ei viitsisi ruveta vaihtamaan, vaikka netistä eikä Keltaisesta Pörssistä tahdo löytyä kantta. Yksi Mussen 5-litranen HO V-8 kyllä löytyi... :?
sama viesti ku alempana.

Lähetetty: 24 Elo 2005 23:52
Kirjoittaja Jaakko85
Zaarin kirjoitti: Mitä menisi vaihtoon? Koko konetta ei viitsisi ruveta vaihtamaan, vaikka netistä eikä Keltaisesta Pörssistä tahdo löytyä kantta. Yksi Mussen 5-litranen HO V-8 kyllä löytyi... :?
katsoppas tuosta

Lähetetty: 25 Elo 2005 00:07
Kirjoittaja Zaarin
Jaakko85 kirjoitti:katsoppas tuosta
Kröhöm, ymmärsit minut hiukan väärin, meinasin että DOHCin kantta ei tahdo löytyä, mutta löytyi kuitenkin. 8) RS2000:n kansi oli varasuunnitelma. :wink:

EDIT: Kiitos kuitenkin. :)

Lähetetty: 25 Elo 2005 00:14
Kirjoittaja Jaakko85
aijaa, dohc kansi se sekin on (en voinut tietää) :lol:

Lähetetty: 25 Elo 2005 00:23
Kirjoittaja Zaarin
No joo, kännykät ovat selkeästi vaarallisia :shock: , kun en kerta enään osaa kirjoittaa ymmärrettävästi. :wink:

Lähetetty: 27 Elo 2005 09:14
Kirjoittaja jaska74
Zaarin kirjoitti: Noh, 400 euroa 3kk takuudella
jostain ihan liikkeestä? tyhjä kansi?

Lähetetty: 28 Elo 2005 09:17
Kirjoittaja Zaarin
^^^Motorteam nimisestä puljusta, kun saisivat vielä rahdattua sen minulle. Mitä tarkoitat tyhjällä kannella?

Lähetetty: 28 Elo 2005 09:43
Kirjoittaja lalli69
Tyhjä kansi ei sisällä venttiileitä, tai yleensäkkään mitään "irto-osia" siis pelkkä tyhjä kansi.

Lähetetty: 28 Elo 2005 11:14
Kirjoittaja Zaarin
^^aha eli kaipa se on sitten tyhjä. :?

Lähetetty: 30 Elo 2005 22:13
Kirjoittaja Zaarin
Eipä ollut kansi tyhjä, ainakin nokka-akselit oli paikoillaan ja jotain muuta kilkettä mitä en tunnistanut. Toivottavasti kohta pääsisi puikottelemaan taas Scorpparilla, alkaa faijan Citroën CX tympimään jälleen.

Lähetetty: 31 Elo 2005 13:10
Kirjoittaja jaska74
saitko kannelle minkäänlaista takuuta?

oliko ihan "suoraan ajosta" vai kenties puunattu ja plaanattu

Lähetetty: 31 Elo 2005 14:20
Kirjoittaja janzamar
kyllähän ne yleensä antaa kolme kuukauden takuun
motor-teamilla..?

Lähetetty: 31 Elo 2005 21:59
Kirjoittaja sLan
jos joku nyt vielä sattuu tätä aihetta vilkasemaan, niin sanottakoon että nuo kansionkelmat on 8vDOHC koneen tyyppivika :roll:
vaik se on sellanen hitonmoinen möhkäle ni mee pahki/halki jotta pärähtää.

kyllä sen vanhankin kannen ois varmaan saanu kuntoon. jyrsii syöpyneen kohdan puhtaaksi, pyytää hitsaria tuikkaamaan reiän umpeen, jyrsii hitsaus jälkeä palotilanpuolelta siistimmäksi ja plaanauttaa koko verkkopainon suoraks.

tuo 400 egee kuulostaa kohtuuttomalta kun itte ostin koko teuraan (kone apulaitteineen) 350e. vanhan myin pois 150e (muistaakseni)

Lähetetty: 01 Syys 2005 10:21
Kirjoittaja jaska74
kertovat tyyppiviaksi myös että seetit tipahtelevat.
mahtaako olla perää??

Lähetetty: 01 Syys 2005 12:37
Kirjoittaja Jaakko85
vaan eikös ne ollut pakopuolen venttiilinohjarit ?

Lähetetty: 01 Syys 2005 13:59
Kirjoittaja sLan
kyl nuo seetit pitäs kiinni pysyä! vaurion määrävois olla KOHTUULLINEN jos ne pääsis tippuu :shock:

venanohjurit kyl saattaa tipahdella kun purkaa naulaston ja pyörittelee kantta. jotkut ovat liimailleet niitä paikoilleen.

jos et oo asentanu sitä kantta vielä niin kannattaa tyhjentää ja mahd. putsata ne venanpainimet.

painimen saa avattua laittamalla sen ruuvipenkkiin kiinni niin et on jotain rättiä välis (ettei seinät naarmutu) ja raa`asti vetämäl se nasta pois siitä keskeltä.

pidä myös huoli laakeripukkien oikeasta järjestyksestä!

Lähetetty: 01 Syys 2005 15:11
Kirjoittaja Zaarin
sLan kirjoitti:kyllä sen vanhankin kannen ois varmaan saanu kuntoon.
Kansihuollon heput tutkivat ja kokeilivat, ei siitä vanhasta kannesta kalua tullut. Miksi luulit minun uuden hommanneen? :roll:
tuo 400 egee kuulostaa kohtuuttomalta kun itte ostin koko teuraan (kone apulaitteineen) 350e. vanhan myin pois 150e (muistaakseni)
3kk takuulla 400 ei ollut kohtuuton, kun muut tarjokkaat halusivat 300 euroa ilman mitään takuita kannen kunnosta. :shock:

Toisaalta jos auto olisi seissyt omalla pihalla, niin olisin etsinyt halvemman, mutta nyt kun auto on huoltopuljussa, niin se on parempi saada kuntoon, kuin antaa sen olla niiden tiellä siellä hallissa. :)

Lähetetty: 02 Syys 2005 17:47
Kirjoittaja sLan
jaa juu jos se pajal seiso ni hyvin ymmärrettävää et haluu nopeesti.

itte tottunu tekee kaiken ite :cry: niin ei yleensä oo ollu hoppu noitten osien kanssa.

merkki liikkeisiin ei oo varaa, enkä pikku puljuihin luota helposti.
vaihdatin kerran kykän ja asetelman jossain nyrkki pajalla ja siitä seurauksena oli vedetty hälyjen sisätutkan piuhat siististi sivareilla poikki :shock:

Lähetetty: 02 Syys 2005 21:33
Kirjoittaja Jaakko85
joo kyllä sitä pitäs melkeen ite olla kyttäämässä vieressä että mitä tapahtuu. yhden kerran oon käyttänyt autoa korjaamolla. se oli vaihdelaatikon irrotus. konerempat ja kaikki oon tehny muuten ite.