2.0i DOHC 8V kansi...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

2.0i DOHC 8V kansi...

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

Nonniin, liemessä ollaan. Rakkineen ongelmien syy selvisi: kansi entinen ja nyt pitäis jostain lepikosta löytää uusi, joten pari kysymystä:

1) Käykö tuohon rakkineeseen muu kansi? OHC? Cossu?

2) Missä muissa kuin Sierrassa ja Scorpparissa on tuo kone? Että osaan romiksella katsoa oikeiden peltien alle.

:shock: Paniikki! :shock:

muok. -yp-
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

OHC = Ei käy
Cossu = Ei käy
RS2000 = Käy (pitää vaihtaa muutakin)
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

2

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Ellen väärin muista niin joku Mazdan DOHC 8v kansi pitäisi käydä!?!
Oli muistaakseni sama kone. Sattuneista syistä.
Onko jolla kulla tarkempaa tietoa?
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

lalli69 kirjoitti:RS2000 = Käy (pitää vaihtaa muutakin)
Mitä menisi vaihtoon? Koko konetta ei viitsisi ruveta vaihtamaan, vaikka netistä eikä Keltaisesta Pörssistä tahdo löytyä kantta. Yksi Mussen 5-litranen HO V-8 kyllä löytyi... :?
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

Jess! :D Löytyihän kansi, kun kissojen ja koirien kanssa metsästin. Pirun vaikea löytää, vaikka luulisi että näitä olisi enemmänkin tarjolla ja kalliita. Noh, 400 euroa 3kk takuudella versus Fordin hinnaston n.2000 euroa, niin päätöksen teko oli helppoa.

Näin tänään vanhan kannenkin, ihmeellisesti oli syöpynyt 3- ja 4-sylinterin välisestä kohdasta korjauskelvottomaksi, joten ei ollut mikään ihme, että auto kävi välillä kahdella pytyllä... :roll:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Zaarin kirjoitti: Mitä menisi vaihtoon? Koko konetta ei viitsisi ruveta vaihtamaan, vaikka netistä eikä Keltaisesta Pörssistä tahdo löytyä kantta. Yksi Mussen 5-litranen HO V-8 kyllä löytyi... :?
sama viesti ku alempana.
Viimeksi muokannut Jaakko85, 24 Elo 2005 23:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Zaarin kirjoitti: Mitä menisi vaihtoon? Koko konetta ei viitsisi ruveta vaihtamaan, vaikka netistä eikä Keltaisesta Pörssistä tahdo löytyä kantta. Yksi Mussen 5-litranen HO V-8 kyllä löytyi... :?
katsoppas tuosta
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

Jaakko85 kirjoitti:katsoppas tuosta
Kröhöm, ymmärsit minut hiukan väärin, meinasin että DOHCin kantta ei tahdo löytyä, mutta löytyi kuitenkin. 8) RS2000:n kansi oli varasuunnitelma. :wink:

EDIT: Kiitos kuitenkin. :)
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

aijaa, dohc kansi se sekin on (en voinut tietää) :lol:
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

No joo, kännykät ovat selkeästi vaarallisia :shock: , kun en kerta enään osaa kirjoittaa ymmärrettävästi. :wink:
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Zaarin kirjoitti: Noh, 400 euroa 3kk takuudella
jostain ihan liikkeestä? tyhjä kansi?
Focus 1.0 edition a6 2017
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

^^^Motorteam nimisestä puljusta, kun saisivat vielä rahdattua sen minulle. Mitä tarkoitat tyhjällä kannella?
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Tyhjä kansi ei sisällä venttiileitä, tai yleensäkkään mitään "irto-osia" siis pelkkä tyhjä kansi.
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

^^aha eli kaipa se on sitten tyhjä. :?
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

Eipä ollut kansi tyhjä, ainakin nokka-akselit oli paikoillaan ja jotain muuta kilkettä mitä en tunnistanut. Toivottavasti kohta pääsisi puikottelemaan taas Scorpparilla, alkaa faijan Citroën CX tympimään jälleen.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

saitko kannelle minkäänlaista takuuta?

oliko ihan "suoraan ajosta" vai kenties puunattu ja plaanattu
Focus 1.0 edition a6 2017
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

kyllähän ne yleensä antaa kolme kuukauden takuun
motor-teamilla..?
ei sieltä mitään junia t...
sLan
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Heinä 2005 01:52

Viesti Kirjoittaja sLan »

jos joku nyt vielä sattuu tätä aihetta vilkasemaan, niin sanottakoon että nuo kansionkelmat on 8vDOHC koneen tyyppivika :roll:
vaik se on sellanen hitonmoinen möhkäle ni mee pahki/halki jotta pärähtää.

kyllä sen vanhankin kannen ois varmaan saanu kuntoon. jyrsii syöpyneen kohdan puhtaaksi, pyytää hitsaria tuikkaamaan reiän umpeen, jyrsii hitsaus jälkeä palotilanpuolelta siistimmäksi ja plaanauttaa koko verkkopainon suoraks.

tuo 400 egee kuulostaa kohtuuttomalta kun itte ostin koko teuraan (kone apulaitteineen) 350e. vanhan myin pois 150e (muistaakseni)
...on alumiini vanteet ja rasvassa ranteet... eikä oo ku on myynnissä.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

kertovat tyyppiviaksi myös että seetit tipahtelevat.
mahtaako olla perää??
Focus 1.0 edition a6 2017
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

vaan eikös ne ollut pakopuolen venttiilinohjarit ?
sLan
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Heinä 2005 01:52

Viesti Kirjoittaja sLan »

kyl nuo seetit pitäs kiinni pysyä! vaurion määrävois olla KOHTUULLINEN jos ne pääsis tippuu :shock:

venanohjurit kyl saattaa tipahdella kun purkaa naulaston ja pyörittelee kantta. jotkut ovat liimailleet niitä paikoilleen.

jos et oo asentanu sitä kantta vielä niin kannattaa tyhjentää ja mahd. putsata ne venanpainimet.

painimen saa avattua laittamalla sen ruuvipenkkiin kiinni niin et on jotain rättiä välis (ettei seinät naarmutu) ja raa`asti vetämäl se nasta pois siitä keskeltä.

pidä myös huoli laakeripukkien oikeasta järjestyksestä!
...on alumiini vanteet ja rasvassa ranteet... eikä oo ku on myynnissä.
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

sLan kirjoitti:kyllä sen vanhankin kannen ois varmaan saanu kuntoon.
Kansihuollon heput tutkivat ja kokeilivat, ei siitä vanhasta kannesta kalua tullut. Miksi luulit minun uuden hommanneen? :roll:
tuo 400 egee kuulostaa kohtuuttomalta kun itte ostin koko teuraan (kone apulaitteineen) 350e. vanhan myin pois 150e (muistaakseni)
3kk takuulla 400 ei ollut kohtuuton, kun muut tarjokkaat halusivat 300 euroa ilman mitään takuita kannen kunnosta. :shock:

Toisaalta jos auto olisi seissyt omalla pihalla, niin olisin etsinyt halvemman, mutta nyt kun auto on huoltopuljussa, niin se on parempi saada kuntoon, kuin antaa sen olla niiden tiellä siellä hallissa. :)
sLan
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Heinä 2005 01:52

Viesti Kirjoittaja sLan »

jaa juu jos se pajal seiso ni hyvin ymmärrettävää et haluu nopeesti.

itte tottunu tekee kaiken ite :cry: niin ei yleensä oo ollu hoppu noitten osien kanssa.

merkki liikkeisiin ei oo varaa, enkä pikku puljuihin luota helposti.
vaihdatin kerran kykän ja asetelman jossain nyrkki pajalla ja siitä seurauksena oli vedetty hälyjen sisätutkan piuhat siististi sivareilla poikki :shock:
...on alumiini vanteet ja rasvassa ranteet... eikä oo ku on myynnissä.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

joo kyllä sitä pitäs melkeen ite olla kyttäämässä vieressä että mitä tapahtuu. yhden kerran oon käyttänyt autoa korjaamolla. se oli vaihdelaatikon irrotus. konerempat ja kaikki oon tehny muuten ite.
Vastaa Viestiin