Sivu 1/2
V6-moottorien kilometrit ja viat
Lähetetty: 15 Helmi 2005 02:38
Kirjoittaja shami
Eli pistetään pieni galluppi pystyyn: Kuinka paljon kilometrejä V6-myllyllä takana ja mitä vikoja jouduttu korjaamaan?
Itselläni vm-98 V6 Mondeo, kilometrejä 132 000, vaihdettu startti 110 tuhannessa koska jämähti kiinni hammaspyörän akselille kulkeutuneen kytkinpölyn takia. Muita vikoja ei ole ollut paitsi viimeisen huollon jälkeen syönyt jostain syystä toista litraa öljyä. Syynä voi tosin olla Esso Ultra 5w 30 öljy jota edellisessä huollossa koneeseen oli lyöty.....
Lähetetty: 15 Helmi 2005 09:53
Kirjoittaja janzamar
janzamarilla taunus,edellinen koneremontti tehty siihen 190 000
sitten,ja kaasari putsattu...kilometrejä todellisuudessa varmaan
600 000...

kone on vanha kuin taivas..
Lähetetty: 15 Helmi 2005 18:03
Kirjoittaja TeRoK
Mulla on tossa 24venasessa 192tkm takana. Ei oo oikeestaan mitään tarvinnut tehdä ainakaan mun aikana. Melkeen 50tkm on tullu sinä aikana kun se on mulla ollut.
Ainoastaan venakopan tiivisteet piti vaihtaa, mutta kun ei niitä saanut ilman venakoppia niin löin sikaliimaa väliin. Tämäkin remppa johtui ihan suunnitteluvirheestä ja sama vika on varmaan kaikissa vast. moteissa.
Lähetetty: 15 Helmi 2005 20:21
Kirjoittaja WSE
janzamar kirjoitti:janzamarilla taunus,edellinen koneremontti tehty siihen 190 000
sitten,ja kaasari putsattu...kilometrejä todellisuudessa varmaan
600 000...

kone on vanha kuin taivas..
Nuo vanhat kuutoset oli liki ikuisia. Puolimiljoonaa ilman remonttia on melko tavanomaista. Joissakin saattoi toki nokkapyörä pettää jolloin ei päästy ihan noin paljoa.
v6 motti
Lähetetty: 15 Helmi 2005 21:17
Kirjoittaja janttu
Myös armeejan bankut käyttää näitä Fordin 6-koneita ja taitaa banwagenit taitaa olla 1980 lukuu, koviahan ne ainakin on syömään bentsiiniä, toisaalta lämpöäkin löytyy. Eikä kukaan puhunut moottori rikoista eli ihmeellisessä käytössäkin ( luja ) motti. Sithän niissä oli myös automaatti loota, joku väitti sen olevan mesestä ja lujia olleet kyllä nekin.
Lähetetty: 15 Helmi 2005 22:08
Kirjoittaja janzamar
armeija-käytössä voi palaakkin benzziinosta..ei toi mun kaks-litranen vie kun 8 nurkilla sekalaisessa ajossa..farmariin tulee joskus samanlainen..jäi varastoon,kun vaihdoin moottorin,vanha vähän keitti,mutta eipä noi ole millänsäkään pienestä keittämisestä vielä..kestää jopa mun käytössä..
vaikka enpä mäkään noita enää niin revi..ei kehtaa polttaa kumia
toivossa että sais pidettyä vielä pitkään ajossa..

Lähetetty: 16 Helmi 2005 08:03
Kirjoittaja 20M
Mun 2 litranen on 40 vuotta vanha. Kilometreistä en tiedä muuta kuin että kyllä niitä on. Veikkaisin 300-600tkm. Ed. omistaja oli joskus käyttänyt kannet irti, mutta alakerta saattaa olla avaamaton. Mä en uskalla avata sitä, en halua tietää mitä sieltä löytyy
Vielä se tuntuu toimivan, mutta kumia sillä ei kyllä pysty polttamaan. Mä en kyllä millään ole päässyt alle 10 kulutuksiin. Mihin ihmeeseen se bensa oikein kuluu, kun pakoputkesta ei tuu paljoa mittään?

Lähetetty: 16 Helmi 2005 17:31
Kirjoittaja TeRoK
Öljyn sekaan

Lähetetty: 16 Helmi 2005 17:54
Kirjoittaja Niksa80
Meillä on T-birdin 3,8 V6 essexin koneessa yli 350000km ja ei mitää ylimäärästä kuulu ja toimii ku junan vessa..
Ei kyllä paranis kertoilla tuollassii ku se laukee kuiteski huomenna ku menee kehuilemaan.. 8)
Lähetetty: 21 Helmi 2005 00:36
Kirjoittaja KaaD
180000 ajettu Duratec V6. Ainoa vika ollut IMRC:n hajoaminen. Muuten on toiminut nätisti. Yhden apulatehihnan välirullan jouduin tosin vaihtamaan kun piti jonkinverran ääntä. Öljyä ei kulu käytännössä yhtään / 10000 km.
Lähetetty: 21 Helmi 2005 15:56
Kirjoittaja Mikkihiiri
itellä 170000km ajettu 2.5 duratec 24v -97 tosin ostettu viime kesäkuussa. itse ajanut noin 15000km. IRMC kiukutteli syksyllä laitoin crc:tä rattaisiin taas on pelannut. takapönttöä vähän joutunut hitsaan.
kuulin tossa viikonloppuna yhdeltä autokorjaamon pitäjältä että noista durateceista menee alapään laakerit päällekkäin. aika hassua että jo alta 200000km laakerit kuluu niin paljon.
tossa kaverin äidillä hajos -96 v6 stw tossa viime heinäkuussa juuri kun itse olin ostanut auton ja tultiin varottelee noista. ja vika oli kampiakselin laakerit hirtti kiinni. tiedä noista sitten itselläni on ainakin pelannut tosi hyvin koko auto toitaiseksi.
Lähetetty: 21 Helmi 2005 16:00
Kirjoittaja Mikkihiiri
oljyä ei ole syönyt. vaihdoin öljyt ostaessa ja 10000km sen jälkeen.
Lähetetty: 21 Helmi 2005 16:12
Kirjoittaja shami
Kampiakselin laakereista puheen ollen.....
http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=201
pitäisiköhän laittaa auto äkkiä myyntiin.....
Fordin mukaan kampiakselia ei edes voi koneistaa joten kallis remontti edessä jos laakerit pamahtavat.
Lähetetty: 21 Helmi 2005 16:22
Kirjoittaja Mikkihiiri
muuten ihan sporttinen ja kiva farkku mullakin, mutta rupes kyl hieman noi puheet huolestuttaa. siinä menee huonolla tuurilla puoli auton hintaa. jos se kone kämähtää.
Lähetetty: 21 Helmi 2005 22:19
Kirjoittaja Arska
Kyllä nykyään kaiken voi korjata, tosin työlästä ja kallista voi olla.
Lähetetty: 22 Helmi 2005 11:09
Kirjoittaja TeRoK
Mutta silti halvempaa kun uuden ostaminen. Esim. Uus 24V cossun kone maksaa tehtaalla 6000£ eli mitäs se on... liki 7000e ainakin.

Lähetetty: 22 Helmi 2005 16:40
Kirjoittaja Niksa80
TeRoK kirjoitti:Mutta silti halvempaa kun uuden ostaminen. Esim. Uus 24V cossun kone maksaa tehtaalla 6000£ eli mitäs se on... liki 7000e ainakin.

Siis täh??
Pelkkä kone niinku n.50000mk??
Onko joku niin tanopää että menee ostelee uutta konetta toho hintaa?
Meille sentää maksais tehdaskorjattu kone joku 2000-3000€ ja ihan uusi 4000-5000€, ei oo tarkkaa tietoo..
1£=0.69130€ eli 6000£=8679,29987 eli 51604,7736mk
Huhhuh mitä lukemia.. 8)
Lähetetty: 22 Helmi 2005 16:54
Kirjoittaja TeRoK
Juu tuskin semmosta ihan kovin moni lähtee ostelemaan. Mut tuolla englannin scorpio ja granadaclubin foorumilla joku sen hinnan oli selvittäny. Onhan se hirmu hinta mut onhan noi sitte uutena koko autotki maksanu 69000e. Ettei se suhteessa kallis oo

Lähetetty: 31 Maalis 2005 23:12
Kirjoittaja xrissane
Ja kuten TeroKin tietää... vaikka edullisempaa on korjata tuota 24v-cossun konetta, niin ei se silti aivan halpaa ole...
...vai mitä mieltä olette nokkaketjusta ohjureineen, kiristimineen ja tiivisteineen

yhteensä 570 e (ja kyseessä jäsenetuhinta

)
Nimim. nyt kun laitetaan, laitetaan ihan
kunnolla
Alkuperäiseen kysymykseen - koneellani (24v BOA -92) kilometrejä belgialaisittain noin 200 tuhatta, ketjun kunto oli yllättävän hyvä, vaikka jo kylmänä normaalia kauemmin rallattelikin (ohjuritkin vielä ehjät). Ainoa selkeä ongelma puolilämpimänä startatessa öljynhajut...
Lähetetty: 01 Huhti 2005 08:53
Kirjoittaja Kupari
Mulla v6 gt mondeo -97 ja mittarissa 192tkm nyt, hankintahetkellä 160tkm.
Vesipumppu, flektit 168tkm, putkisto 191tkm ja kierrosanturi 165tkm hajonneet ja vaihdettu. Ei savuttele eikä vuoda nesteitä. Öljyt ja suodatin vaihdetaan 10tkm välein eikä ole tarvinnut välillä lisätä.
Puhti tuntuu säilyneen hyvin. Koputettava vaan puuta kun tuli näin sanottua.
Lähetetty: 01 Huhti 2005 10:21
Kirjoittaja jouni
Ostin omaan Caprin twin turbo projektiin 250tkm ajetun 2.9i myllyn ja purettaessa tuli huomattua:
- kiertokangen ja nokka-akselin laakerit vaihtokunnossa
- nokka-akseli melko kulunut
- sylinterit ja männät hyvät, vain ihan pientä pykälää
- pakopuolen ohjureissa vähän väljää
- seetit ok
Kone on kasausta vaille ja uutta osaa tulee:
-nokka + nostimet
-kaikki laakerit
-männänrenkaat
-öljypumppu
-luonnollisesti kaikki tiivisteet
-pakopuolen ohjureihin k-linerit
Lähetetty: 02 Huhti 2005 00:06
Kirjoittaja Monteonisti
Taitaa tuo pensa kulua auton liikuttamiseen?

Lähetetty: 02 Huhti 2005 11:50
Kirjoittaja siipicossu
2.5 V6 Duratec 24V 150tkm ei mitään muutakun normaalit huollot tehty.
2.8 CD-V6 24V 80tkm ei mitään muutakun normaalit huollot tehty.
Lähetetty: 02 Huhti 2005 17:20
Kirjoittaja makeboy
Itsellä 2.5 V6 GT automaagi -98 ja 123000 mittarissa. Ei mitään suurempaa ongelmaa. Normaalihuoltojen lisäksi väliputki on mennyt uusiksi kuin myös toinen etupyörän laakeri rupesi huutamaan 100tkm jälkeen. V6 mondeoissa on huomattavasti raskaampi keula kuin mopommilla koneilla, mutta samat pyörän laakerit. Alatukivarren kumipusla irvistää myös hiukan, muttei ole pahentunut moneen vuoteen.
Mitä tulee moottoriin ja automaattilootaan, niin paskoilla öljyillä saa nuo tuhottua varmasti hyvinkin äkkiä. Se on väärä paikka säästää. Foordin omaa pitäisi raskia molempiin laittaa, se tulee silti pitkässä juoksussa halvemmaksi kuin remontit. Siinä sitten konetta ja lootaa syytellään kun itse on laittanut paskaa öljyä. Tietääkseni mikään Shelli tai Esso ei kelpaa, niistä puuttuu ne tarpeelliset Ford lisäaineet. Mobil 5w30 pitäisi olla käypä vaihtoehto koneeseen, vaikka siitäkin olen kuullut ettei silti vastaa Foordin omaa.
Miten muuten tuo vesipumpun muovinen halkeamisherkkä rupeli, saattaa tulla kallis remppa kun keittää? Mistähän tuohon saisi käypäisen metallisen rupelin, muistelen, että joku oli sellaista asennellut?
Lähetetty: 04 Huhti 2005 23:46
Kirjoittaja Jarppo
Scorpio 86- 2.8i 365000km takana. Vesipumppu vaihdettu.
Viimeaikoina öljyvalo on alkanut vilkahdella tyhjäkäynnillä mutta hyvin on kulkenut eikä rolise joten ajoa vaan.