Sivu 1/2
kulutus pomppasi! ohc 2.0
Lähetetty: 23 Elo 2005 00:07
Kirjoittaja tjh
siis, 2.0 ohc, -86, ei viriosia,
yhtäkkiä kiskoo 10 ja siitä ylöspäin litraa sadalla, tähän asti n. 8-9.
samaten tehot tuntuu laskeneen 80 kympin nopeusta ylöspäin,
ilman putsari jo kokeiltu.
samaten myös sammuu liian helposti, joka valoissa saa startata mutta sitten taas ajaa ihan normaalisti,
huomasin myös että kun tein voimakasta moottori jarrutusta niin pakoputkessa taisi kuulua sellaista pientä pauketta...
tulpat, sytkä vai pakoputki tukossa?
tässä tilipäivää odotellessa jos joku ehtisi kertoa mihin taas sijoittaisi.
älkää vain sanoko että pakoventtiili... sitten menisi hermot...ellei ole koko venttiilisysteemiä jollain valmiiksi halvalla......plug'n'play

Lähetetty: 23 Elo 2005 07:51
Kirjoittaja martikainen
Tota eikös toi pauke siellä putkessa viittaa nyt siihen et sytkässä ois jotain häikkää.

Lähetetty: 23 Elo 2005 09:34
Kirjoittaja cossu2
voise olla myös rikkaan seoksen merkki, jos vaikka neulaventtiili uittaa?
kulutus
Lähetetty: 23 Elo 2005 10:51
Kirjoittaja Hoppa
Pakokaasu analyysi kertoisi paljon! Co korkea->saa liikaa polttoainetta(kaasutin). HC korkea->ei polta kaikkea polttoainetta(venttiilit/sytytys).
Tulis mieleen alpainevuoto. Kysehä no 2-kurkku Weber kaasarista?
Kaikki letkut käytävä läpi (myös huohotin imusajan alla).
Hyvin tyypillinen vika on myös että kaasutin on löysällä.
Jos olisi vanhempi 2.0 (taunus) Kaasuttimesta kannattaisi tarkistaa seraavat asiat.
- Kohokammion pohjalla oleva voimaventtiili+sen alipaine kalvo kannessa
- purkaussuuttimien tiukkuus kurkuissa
- Läppäakselien väljyys
- kaasuttimen kiinnitys
kulutus
Lähetetty: 23 Elo 2005 10:54
Kirjoittaja Hoppa
Ai niin vilkaseppas toimiiko sulla imuilman esilämmitys(se putki joka tilee pakosarjalta ilmanputsarille) Ja sen alipaineella tolmiva ilmanohjain.
Eli jäätyykö kaasutin? Voi nimittäin tehdä sen vaikka olisi +10c
kiitos
Lähetetty: 23 Elo 2005 11:09
Kirjoittaja tjh
joo kaksi kurkkuinen, toisessa kurkussa sähköinen ryyppy=toimii vielä
tutkailin noita alipaine letkuja jo, mutta ei näkynyt mitään isompaa ainakaan.
Onko miten järkevää sellaine että suihkuttelee käynnistys apua imusarjan osiin? Räjähtääkö käsiin koko vehje? Vai onko tämä vain niitä tuning tarinoita vuodon etsintään?
Sytkän vois kyllä huomenna tarkistuttaa, toiv. se olis vain se....
Onko se iso alumiini laatikko jossa on jotain älyä ja jonne menee alipaine letkukanssa usein rikki? vai onko kukaan joutunut vaihtamaan?
Lähetetty: 23 Elo 2005 12:41
Kirjoittaja janzamar
en suihkuttelis ainakaan ite crc:tä vahvempaa...
osaksi selvis...
Lähetetty: 23 Elo 2005 20:03
Kirjoittaja tjh
- irrotin alumiini kotelosta tulevan letkun ja se oli täynnä öljyä...
(ei olisi tullut mieleen ellei paikallinen huoltoliike olisi neuvonut)
- virran jakaja hapettunut/tosi kulunut
raaputin enimmät kupari hapettumat pois
- iskin uuden bensan suodattimen vaikka vanha näytti vain vähän tummuneelta
=> Lenkille ja joka risteyksessä vapaalle (6-kertaa), kerran vain enää sammui kun aamulla vielä sammui joka risteykseen
Uusitaan nyt sitten vielä koko jakajan kansi ja tulpat johtoineen
kertoivat korjaamolla vielä vinkkinä että sama onko liian laiha (vaikka ilmavuodon takia) tai liian paksu seos, se tekee samat : lisää kulutusta,
ja nykyistä kaasutinta ei kannata säätää.
Käskivät etsiä joko korvaus kaasutinta tai sitä alumiini möykkyä käytettynä ellei noi perus osat auta....
hintaa kertyy silti yhteensä kivasti kun kaikki täytyy kokeilla...

Lähetetty: 23 Elo 2005 20:10
Kirjoittaja cossu2
Multa löytyy nurkista sit 2 isoboxia, jos tarviit...
kuten myös kyseinen kaasari malli.
Lähetetty: 23 Elo 2005 21:50
Kirjoittaja transitman
Siihen vuodonetsintään, onhan niitä vuodonetsimis spraytäkin mutta siihen kelpaa esim, jarru ja kytkinosien puhdistusspray, eli auto käyntiin tyhjäkäynnille ja tuolla suihkuttelet joka kohtaan josta vois kuvitella vuotavan ja silloin kun osuu sellasseen kohtaan joka vuotaa, niin kyllä huomaat auton käynnistä sen, elikkä nostaa kierroksia vähäksi aikaa = siksi aikaa kun to aine tilkitsee sen raon

Lähetetty: 23 Elo 2005 22:36
Kirjoittaja Monteonisti
Yleensä toimii niin että nostaa kierrosta kun saa äkäsempää ainetta?
Ihan huoletta voi sumutella vaikka starttispreitä, ei kone lentoon lähde!

Lähetetty: 23 Elo 2005 22:46
Kirjoittaja Jaakko85
Monteonisti kirjoitti:Yleensä toimii niin että nostaa kierrosta kun saa äkäsempää ainetta?
näin se kyllä minustakin on. ELi tuolla konstin huomaa jos vaikka imusarjan tiiviste vuotaa.
Lähetetty: 23 Elo 2005 23:01
Kirjoittaja transitman
Jaakko85 kirjoitti:
näin se kyllä minustakin on. ELi tuolla konstin huomaa jos vaikka imusarjan tiiviste vuotaa.
Noh, joka tapauksessa nostaa kierroksia

Lähetetty: 24 Elo 2005 15:57
Kirjoittaja VesQ
Sen verran vaan kattoo että jos jotain tujumpaa ainetta (starttipilotit, jarrusprayt yms) niin ei sinne kuumimpiin paikkoihin kuten pakosarjan läheisyyteen suihki sitä, tahtoo olla melko tulenarkaa tavaraa. Imupuolelle yms voi rauhassa suihkia
Jos jakajassa älyttömästi väljää niin voisi hyvin tehdä, ja paukuttelu vähän viittaisi myöhäiseen
Niin ja muuten onko kärjetön ja kärjellinen jakaja, jos kärjellinen niin putsaa kärjet hyvin ja väliä ohjearvoon tai isommaksi
Ja samalla kun jakaja on auki niin se alipainesäädin (jos on) niin ottaa kaasarin päästä letkun irti ja imee siitä letkusta ja katsoo samalla että jakajan sisällä se "säätölevy" liikkuu kunnolla
Kannattaa vielä varmistaa että ryyppy ei vaikuta asiaan lukitsemalla se jollakin auki asentoon
Lähetetty: 24 Elo 2005 16:49
Kirjoittaja Jaakko85
eikai sierroissa mitään kärellisiä syttyvehkeitä oo koskaan ollutkaan.
Lähetetty: 24 Elo 2005 16:50
Kirjoittaja VesQ
Voi olla että ei, mutta niihinkin törmännyt joskus, taunuksesta tai jostain varmaan vaihdettu
Tuli vaan mielee että liian pieni kärkiväli tekee myös juuri samaa
Lähetetty: 24 Elo 2005 16:52
Kirjoittaja Jaakko85
VesQ kirjoitti:Voi olla että ei, mutta niihinkin törmännyt joskus, taunuksesta tai jostain varmaan vaihdettu
Tuli vaan mielee että liian pieni kärkiväli tekee myös juuri samaa
Joo, en ajatellut tuota, että se olisi voitu ottaa esim tanarista se kone.
lisää osia
Lähetetty: 25 Elo 2005 05:45
Kirjoittaja tjh
joo, vieläkin kun jarrutan moottorilla, kuulee että siellä pakoputkessa vähän poksahtelee, osia on vaihdeltu taas lisää, kiva oli käydä hesassa kun laitoin kokeeksi vapaalle suoralla tiellä niin välittömästi sammui ja startti ei inahtanutkaan taas lämpöisenä.
liekkö siinä sitten kanssa vikaa, vai jumittaako liian kuuma kone sen aina.
kukaan ikinä avannu sitä ohjausboksia ja

korjannut sitä itse?
Lähetetty: 25 Elo 2005 07:01
Kirjoittaja janzamar
vaihdappa startin herätejohto uuteen..
mulla on ollu kolmessa taunuksessa ainakin sama,ettei käy vapaalla ja jostain käsittämättömästä syystä se on tuon vaihdon jälken pysyny käynnissä...

hmm
Lähetetty: 25 Elo 2005 12:29
Kirjoittaja tjh
kokeillaan tuotakin vielä tänään,
entä se sytytyksen säätö?
Miten se säädetään....
Kokeilin irrottaa sen imusarjaan menevän ennakkoa ohjaavan alipaineletkun ja teippasin päät umpeen => ei niin mitään vaikutusta => ennakko ei muutu vaikka sen on kiinnikin?
ei näy tavallista "pantaa" tossa,
se jakaja on siis Ylöspäin.
Lähetetty: 25 Elo 2005 12:36
Kirjoittaja janzamar
jos ei mitään tapahdu alipaineletkusta niin sitten on jakajassa vähän ruostetta..kun ottaa jakajan kannen irti ja imaisee siitä letkusta niin
pitäis olla aavistuksen liikkuvaa osaa näkyvissä..
ja sytkää säädetään vähän kun löysää jakajan juuresta pultin jolloin jakajaa pääsee liikuttamaan...mutta jos ei oo kokemusta niin kaveri olis ehkä hyvä..
tosin jos merkkaat jollain kohdan niin saat ainakin samaan paikkaan takaisin..
ei sittenkään
Lähetetty: 04 Syys 2005 22:57
Kirjoittaja tjh
luulin jo että tuli kuntoon
"sain" pari boksia, kiitoksia vain. mutta..., toinen ei muuttanut mitään,
toinen auttoi että nyt pysyy käynnissä

ja käynti kyllä kuulostaa paremmalta.
TOSIN, välillä sammuu, ei kyllä heti jokakerta kun kytkimen painaa.
Mutta se kulutus... yli 10 litraa matka-ajossa.. (tuli tehtyä n.800km lenkki) ja 80 alueella ei puhettakaan että nelosella, vaan kolmosella pakko vetää.
Yli 80km/h ei aiheuta mitään ongelmia, ykösellä alottaa kiihdyttämisen liikenteen sekaan ja vetää vaihteet aina loppuun asti ja lopulta voi 120km/h ajaa ihan normaalisti, mutta 80 vauhtiin kun piti hiljentää niin auto nykii/täristää/ tuntuu löytäneen heikoimman tehoalueen.(tehokäyrä kääntynyt nurinpäin?)
- Ei imuvuotoja, puolipurkkia CRC:tä jarrujen alipaineletkuja myöten ja ei vaikutusta
Vaihdettu ilmanvaikutusta:
- Bensansuodatin
- Ilmansuodatin
- Tulpat (aidot motrocraftit)
- Jakajankansi+pyörijä
- Kaasuttimeen 4kpl suuttimia, (ne ilman putsarista näkyvät)
Tarkastettu ja toimii:
- Kaasuttimen maadoitus
- Kaasuläpän askelmoottori
- Akun maajohdot (varmuuden vuoksi 2kpl, toinen suoraan moottorinkylkeen, toinen auton runkoon)
- Sähköryyppy, menee pois päältä
- Ilman putsarin ilman säätö (lämmin/kylmä -asennot toimii)
Eivät voine olla rikki searhcia ja google apuna käyttäen:
- Hall anturi => koko moottori ei käynnistyisi
- Puola => sama juttu
- Venttiilit => pitäisi paukahdella kai koko ajan jommassa kummassa päässä
Taidan pistää myyntiin/romuttaa
taitaa pian ainakin itsellä vinkit ja kiinnostus loppua fordin kohdalla tähän.... varsinkin kun työmatka kasvaa yli 100km/sivu
Re: osaksi selvis...
Lähetetty: 05 Syys 2005 00:45
Kirjoittaja jaska74
tjh kirjoitti:- irrotin alumiini kotelosta tulevan letkun ja se oli täynnä öljyä...
(ei olisi tullut mieleen ellei paikallinen huoltoliike olisi neuvonut)

jos sussa on nikkarin vikaa niin avaa se boxi ja puhdista se venttiilikin missä se letku on kiinni.
se letku on muuten aina täynnä öljyä vanhemmissa vehkeissä. pitää muistaa putsata aika usein (aika jännä juttu, nimittäin kyseessähän on alipaineletku)
on putsattu
Lähetetty: 05 Syys 2005 05:42
Kirjoittaja tjh
letku valututettu öljystä,
avasin yhden boksin jonka tuntui rikkinäisimmältä,
alipaine anturihan on semmosen silikoni "mössön" sisällä
oleva pieni piiri, vieressä uunioskillaattori ym....
ei siinäkään kyllä ollut öljyä juuri letkussa/anturin päällä.
Sen silikonin huvikseni otin pois minkä pystyi.....
toiv. piri ei ole turhan herkkä, kai sitä vois kokeilla kiinni vielä uudestaan...
kokeilin myös crc:tä tuon letkun koko matkalle, ei imaissut moottoriin.
- samaten höyrynerotin on ohitettu.
bensa menee suoraan pumpulta suodattimen läpi kaasuttimeen,
kaasuttimessa ei pitäisi olla roskia, vanha suodatin oli paikallaan kun viat alkoi, eikä liian vanhan näköinenkään vielä, pistin silti uuden.
miten olisi koko sytytys puolen uusinta....huokaus...
jakajahan on kiinteä, ei sitä pysty kuin irrottamaan, ei mitään säätöä,
ja jokin toinen kaasutin, .... ei taida olla järkeä kun niitten hinnalla saa jo auton.... esim. pelkkä korvaus kaasutin n. 400 eur. ja ei mitään takuuta
että se edes vaikuttaisi mitenkään....
itse epäilisin eniten pakoputkea, (mistä lie otettu vanhat pöntöt ja hitsattu kiinni putkeen), mutta jokin pieni ääni sanoo että ei se voi niin tukkoinen olla ja silloin luulisi 120km/H tuottavan isompia ongelmia kuin 80km/h?
samalla vaihteella.
Lähetetty: 05 Syys 2005 18:57
Kirjoittaja tapola
Tuossa jo mainitsit aiemmin että sytytysennakkoa säätävä alipaineletku (imusarjaan) ei vaikuta, joko sen korjasit? Isäukolla oli Saabissa aikoinaan juuri tuo vika, eli kalvo puhki tuolta alipaineletkun jakajan päästä. Oireet sopii hyvin.
Edit: ja pidemmän päälle sitten menee venttiilit solmuun... Saabissa ainakin.
Tapola