eskortin ajonestolaite temppuilee

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
u703ljq
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Elo 2005 20:08

eskortin ajonestolaite temppuilee

Viesti Kirjoittaja u703ljq »

Hei, auto Escort 1,8 Gt farkku,
ajonestolaitteen punanen ledi, ei pala, ei starttaa,
latauksen ja öljynpaineen valot syttyvät,
tekee tätä aina sillon tällön, punasella koodausavaimella
joutuu "koodaamaan" sitten uudelleen, joskus pitää akku
kytkeä irti ja takaisin ja sitten koodata,
tämä auttaa, mutta on turhauttavaa,
onko eskon omistajilla vastaavia ongelmia ?
oletteko käyttänyt huollossa ? mitä kustansi ?

Tiedoista ja avusta etukäteen kiitos
GeeTee
Viestit: 157
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:02

Viesti Kirjoittaja GeeTee »

Ja vuosimalli oli..??
u703ljq
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Elo 2005 20:08

Viesti Kirjoittaja u703ljq »

niin se on 1997 vuoden mallia, pats-järjestelmä
vissiin nimeltään tuo ajonesto
marzu
Viestit: 30
Liittynyt: 28 Heinä 2005 22:06
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja marzu »

No mulla oli semmosii oireita että ei sit enää toiminu koko auto, meni sulakerasia uusiks, makso foortin-liikkees 230euroo töineen.
Ford Escort 1.8i GT 1997
ex - Mazda 323f 1.6i 1990
ex - Honda Civic 1.6i 1988
ex - Honda Civic 1.4 1988
ex - Honda Accord 2.0 ex 1988
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Muistaakseni oli rele tuolle estolle? Tarkista jos on, siis kunnollinen kontakti ettei ole hapettumia. Tarkista myös virransyöttö avaimelle ja kokeile ilman avaimenperää ettei siinä ole liikaa metallia joka häiritsee. Tuossa taisi olla esto sellainen ettei tartti pyöri ollenkaan jos esto päällä? :roll:
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Eli punainen master-avain toimii koska sillä toisen avaimen koodaus onnistuu. Tällöin PATS pitäisi olla kunnossa, koska kerran koodaus onnistuu. Tuntuisi siltä että se "käyttöavain" on sökö.
Akun irroittamisen/kiinnittämisen ei pitäisi vaikuttaa PATS:iin mitenkään.

Kannattaa vielä vaikka putsata PATS:n johdon liitin, PATS mötikkä löytyy virtalukon ympäriltä ja siinä päässä on liitin.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kokeile tosiaan uutta avainta. Meiltäpäin saa lukkoliikkeestäkin jos Voortin avain kallis tai pitkä toimitusaika.
Ai niin, taas "lukihäiriö", valonhan pitäisi palaa ja sammua jos avain OK. Palaako "punaisella" avaimella aina? :oops:
u703ljq
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Elo 2005 20:08

Viesti Kirjoittaja u703ljq »

punaisella avaimella(koodausavain) valo
syttyy niinkuin kässäri kertookin, valon sytyttyä
avain veke ja valo syttyy uudelleen, nyt on 10 sekkaa
aikaa ohjelmoida uusi avain, tämä nyt onnistuukin
putsattu se liitin , relettä tosin en löytänyt
voiko olla jossain muualla kuin pääsulakkeiden "takana"

toistaiseksi temppuilut ohitse, katsellaan, suurkiitos
avuista
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Pitääpä tarkistaa jos muistaa. Kuitenkin aina kun laittaa virrat päälle niin punaisen merkkivalon pitäisi syttyä ja sammua jos hyväksyy avaimen. Ei pitäisi tartata ollenkaan jos ei hyväksy avainta ja valon pitäisi jäädä kait palamaan? Hankala sanoa kun meillä on toiminut. 8)
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Siellä takana pitäisi olla keltainen rele 13, Atodatan mukaan kyllä 12? :shock: Vasemmalla reunalla keskellä muistaakseni, Autodatan mukaan kyllä oikealla, mutta sehän on "vääräänkätinen" auto? :roll:
Vastaa Viestiin