Sivu 1/1
Sierran sytkästä, rajoitinko?
Lähetetty: 20 Elo 2005 14:29
Kirjoittaja Sierrain
Elikkäs, minulla woortissa hieman piristetty ohc 2l, ja nokan vääntö alue pitäisi olla jostain 2,5t-7,5tonniin ,mutta meno loppuu kuin seinään jossain hieman yli 6tonnissa...
mietin voisiko olla rajoitin? ei kyllä ainakaan uusien autojen tapaan pätki niin että sitä huomaisi... vai onko ajoitettu nokka päin pe*settä?
Sytkänä on normi 1,6L sytkä ilman alipaine hässäkkää, siis sillä pienellä motorcraftin boxilla (6johtoa?tjs.)
Lähetetty: 20 Elo 2005 14:48
Kirjoittaja Sine
Onko kyseessä siis kaasari- vai ruiskupeli?
Lähetetty: 20 Elo 2005 16:10
Kirjoittaja Bootsi
Pistä vapaalla kaasupohjaan, niin tiedät onko rajoitin.
Eli siis on.
Lähetetty: 20 Elo 2005 21:16
Kirjoittaja Sierrain
Kaasari kone, enkä tuota vapaalla-tappiin-projektia kehtaisi kokeilla, konerikon pelossa.....
Lähetetty: 20 Elo 2005 21:38
Kirjoittaja Monteonisti
Ei tappiin, mutta kokeile meneekö yli kuuden!
Ei kait paikallaan hajoa, kait lujemmalla motti ajossa?

Lähetetty: 20 Elo 2005 21:40
Kirjoittaja Sierrain
en tiiä tuota.... kun paikallaa antaa runtua , kuullostaa jotenkin niiiin hurjalta jo 5t jälkeen että huhhuh....
Pitänee rohkaistua ja kokeilla...
Lähetetty: 21 Elo 2005 11:06
Kirjoittaja martikainen
Sierrain kirjoitti:en tiiä tuota.... kun paikallaa antaa runtua , kuullostaa jotenkin niiiin hurjalta jo 5t jälkeen että huhhuh....
Pitänee rohkaistua ja kokeilla...
Joo luulis ton koneen kovemmille joutuvan ajossa kun vapaalla. Eli ajattele näin päin et pistät sen koneen kiertää vapaalla vähän yli 6 tonttu ja jos levii ni ei se varmaan tossa sun ajossakaan ois pitkään kestäny jos välillä ajelet jollain 6 tontun kierroksilla.
Lähetetty: 21 Elo 2005 11:26
Kirjoittaja evolution
millä sytkä yksiköllä se on jos isolla niin todennäköisesti rajoitin on ja jos on pienellä mustalla niin ei ole rajoitinta
Lähetetty: 22 Elo 2005 00:53
Kirjoittaja Sierrain
Juuh ei ilmeisestikkään rajoitinta, ainakaan niin pitkälle kun mun rundari näyttää....
Taitaa ajossa kakku loppua jossain 6,5t:n hujakoilla... meinaan vapaalla piikkaa vasta jostain hieman alta 5,5t:n ja jatkuu jonnekkin 7,5t+...
Pitänee laittaa bensa pumppu syyniin, vai keksiikö joku jonkun muun syyn miksi meno ajossa loppuu kuin seinään hieman 6t:n jälkeen? vääntö alue nokalla luvattu kuitenkin sinne 7t:n yli...
Lähetetty: 23 Elo 2005 12:56
Kirjoittaja Korppa
Mun 2.0 ohc riesassa ainakin oli jonkin asteen rajoitin vaikka aika hitaamman puoleinen

kierrosten noustessa punaselle ne yh'äkkiä tipahti sinne 2000 paikkeille ja siit pikkuhiljaa laski vähemmän ja vähemmän.
Mutta hauskinta oli ku sai putken paukkuun jos pumppas kaasua samal ku hakkas rajotinta

Lähetetty: 25 Elo 2005 22:43
Kirjoittaja Eemeli
Monteonisti kirjoitti:Ei tappiin, mutta kokeile meneekö yli kuuden!
Ei kait paikallaan hajoa, kait lujemmalla motti ajossa?

Ruiskukoneen rajoitinhan on 6500rpm... ihan vakio konekkin tuntuu kestävän hakkauttaa rajoitinta vasten.
Kaasarikoneissa ei taida rajoitinta olla.
Ite sanoisin että se nokan ajoitus on pielessä... viel jos päällä 1.6 kansi tai 2.0 laskettu niin menee vakio nokallakin ajoitus pieleen... on aina joko aikasessa tai myöhäs, koska merkit kohdallaa on remmi hampaan päällä. Mahdoton saada kohdallee ilman säädettävää nokkapyörää.
Itel on Burtonin BF134 ja laskettu 2.0 kansi vakio nokkarattaalla. Nokan pitäs vetää 1000-6500rpm... Nyt kun nokka on väkisin aikaisellä niin loppuu veto kuin seinää siinä 5700rpm kohdalla.
Lähetetty: 25 Elo 2005 23:01
Kirjoittaja JanneR
>>Kaasarikoneissa ei taida rajoitinta olla. <<
Kyllä kaasarikin isolla boxilla reilussa 5000 pätkii.
Tarkkaa lukemaa on vaikea sanoa kun rundimittariltakin
jää osa impulsseista saamatta.
Lähetetty: 25 Elo 2005 23:08
Kirjoittaja Eemeli
JanneR kirjoitti:>>Kaasarikoneissa ei taida rajoitinta olla. <<
Kyllä kaasarikin isolla boxilla reilussa 5000 pätkii.
Tarkkaa lukemaa on vaikea sanoa kun rundimittariltakin
jää osa impulsseista saamatta.
Hmm... mul oli juurikin tuol sardiinipurkilla oleva kaasari, kylla se ainakin huoletta huilautti kierrokset 6500 paikkeille... enempää ei uskaltanu kokeilla. Onkohan noissakin sitten jotain vuosimallikohtaisia eroja.
Lähetetty: 25 Elo 2005 23:20
Kirjoittaja JanneR
Eemeli kirjoitti:
Hmm... mul oli juurikin tuol sardiinipurkilla oleva kaasari, kylla se ainakin huoletta huilautti kierrokset 6500 paikkeille... enempää ei uskaltanu kokeilla. Onkohan noissakin sitten jotain vuosimallikohtaisia eroja.
Mulla "vanhempi -87 2,0 OHC" ja hyvin pätkii ja bensa haisee
