Sierran sytkästä, rajoitinko?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Sierran sytkästä, rajoitinko?

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Elikkäs, minulla woortissa hieman piristetty ohc 2l, ja nokan vääntö alue pitäisi olla jostain 2,5t-7,5tonniin ,mutta meno loppuu kuin seinään jossain hieman yli 6tonnissa...

mietin voisiko olla rajoitin? ei kyllä ainakaan uusien autojen tapaan pätki niin että sitä huomaisi... vai onko ajoitettu nokka päin pe*settä?

Sytkänä on normi 1,6L sytkä ilman alipaine hässäkkää, siis sillä pienellä motorcraftin boxilla (6johtoa?tjs.)
Osaamattomat valittaa
Sine
Viestit: 81
Liittynyt: 01 Huhti 2005 23:58
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine »

Onko kyseessä siis kaasari- vai ruiskupeli?
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Pistä vapaalla kaasupohjaan, niin tiedät onko rajoitin. :wink: :lol: :lol:

Eli siis on.
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Kaasari kone, enkä tuota vapaalla-tappiin-projektia kehtaisi kokeilla, konerikon pelossa.....
Osaamattomat valittaa
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ei tappiin, mutta kokeile meneekö yli kuuden! :D
Ei kait paikallaan hajoa, kait lujemmalla motti ajossa? :shock:
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

en tiiä tuota.... kun paikallaa antaa runtua , kuullostaa jotenkin niiiin hurjalta jo 5t jälkeen että huhhuh....

Pitänee rohkaistua ja kokeilla...
Osaamattomat valittaa
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

Sierrain kirjoitti:en tiiä tuota.... kun paikallaa antaa runtua , kuullostaa jotenkin niiiin hurjalta jo 5t jälkeen että huhhuh....

Pitänee rohkaistua ja kokeilla...
Joo luulis ton koneen kovemmille joutuvan ajossa kun vapaalla. Eli ajattele näin päin et pistät sen koneen kiertää vapaalla vähän yli 6 tonttu ja jos levii ni ei se varmaan tossa sun ajossakaan ois pitkään kestäny jos välillä ajelet jollain 6 tontun kierroksilla.
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

millä sytkä yksiköllä se on jos isolla niin todennäköisesti rajoitin on ja jos on pienellä mustalla niin ei ole rajoitinta
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Juuh ei ilmeisestikkään rajoitinta, ainakaan niin pitkälle kun mun rundari näyttää.... :twisted:

Taitaa ajossa kakku loppua jossain 6,5t:n hujakoilla... meinaan vapaalla piikkaa vasta jostain hieman alta 5,5t:n ja jatkuu jonnekkin 7,5t+...

Pitänee laittaa bensa pumppu syyniin, vai keksiikö joku jonkun muun syyn miksi meno ajossa loppuu kuin seinään hieman 6t:n jälkeen? vääntö alue nokalla luvattu kuitenkin sinne 7t:n yli...
Osaamattomat valittaa
Korppa
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Elo 2005 12:15
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Korppa »

Mun 2.0 ohc riesassa ainakin oli jonkin asteen rajoitin vaikka aika hitaamman puoleinen :P kierrosten noustessa punaselle ne yh'äkkiä tipahti sinne 2000 paikkeille ja siit pikkuhiljaa laski vähemmän ja vähemmän.
Mutta hauskinta oli ku sai putken paukkuun jos pumppas kaasua samal ku hakkas rajotinta :D
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Monteonisti kirjoitti:Ei tappiin, mutta kokeile meneekö yli kuuden! :D
Ei kait paikallaan hajoa, kait lujemmalla motti ajossa? :shock:
Ruiskukoneen rajoitinhan on 6500rpm... ihan vakio konekkin tuntuu kestävän hakkauttaa rajoitinta vasten.

Kaasarikoneissa ei taida rajoitinta olla.

Ite sanoisin että se nokan ajoitus on pielessä... viel jos päällä 1.6 kansi tai 2.0 laskettu niin menee vakio nokallakin ajoitus pieleen... on aina joko aikasessa tai myöhäs, koska merkit kohdallaa on remmi hampaan päällä. Mahdoton saada kohdallee ilman säädettävää nokkapyörää.

Itel on Burtonin BF134 ja laskettu 2.0 kansi vakio nokkarattaalla. Nokan pitäs vetää 1000-6500rpm... Nyt kun nokka on väkisin aikaisellä niin loppuu veto kuin seinää siinä 5700rpm kohdalla.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
JanneR
Viestit: 20
Liittynyt: 04 Helmi 2005 12:45
Paikkakunta: Suurhelsinki

Viesti Kirjoittaja JanneR »

>>Kaasarikoneissa ei taida rajoitinta olla. <<
Kyllä kaasarikin isolla boxilla reilussa 5000 pätkii.
Tarkkaa lukemaa on vaikea sanoa kun rundimittariltakin
jää osa impulsseista saamatta.
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

JanneR kirjoitti:>>Kaasarikoneissa ei taida rajoitinta olla. <<
Kyllä kaasarikin isolla boxilla reilussa 5000 pätkii.
Tarkkaa lukemaa on vaikea sanoa kun rundimittariltakin
jää osa impulsseista saamatta.
Hmm... mul oli juurikin tuol sardiinipurkilla oleva kaasari, kylla se ainakin huoletta huilautti kierrokset 6500 paikkeille... enempää ei uskaltanu kokeilla. Onkohan noissakin sitten jotain vuosimallikohtaisia eroja.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
JanneR
Viestit: 20
Liittynyt: 04 Helmi 2005 12:45
Paikkakunta: Suurhelsinki

Viesti Kirjoittaja JanneR »

Eemeli kirjoitti:
Hmm... mul oli juurikin tuol sardiinipurkilla oleva kaasari, kylla se ainakin huoletta huilautti kierrokset 6500 paikkeille... enempää ei uskaltanu kokeilla. Onkohan noissakin sitten jotain vuosimallikohtaisia eroja.
Mulla "vanhempi -87 2,0 OHC" ja hyvin pätkii ja bensa haisee :lol:
Vastaa Viestiin