Sivu 1/2

Vesiruutta?

Lähetetty: 20 Elo 2005 10:34
Kirjoittaja Hoppa
Menneinä aikoina kun ei vielä välijäähdyttimiä ollut saatavana tai sellaista ei voinut asentaa ahdettuihin moottoreihin asennettiin vesiruiskutus järjestelmä.
Eli imusarjaan ruiskutettiin vesisumua silloin kun ahdin työskenteli.
Mm loppuunviritetyistä lentokoneen V12 moottoreista saatiin hyvin lisä koneja tällä systeemillä.


Onko käytännön kokemuksia miten tämmöinen systeemi toimii?

Lähetetty: 20 Elo 2005 14:55
Kirjoittaja Sine
Toimii se, kokeiltu on. Esim. pissapojan pumpulla (kunnon budjettiratkaisu) vaan hienojakoista sumua imusarjaan. Toinen halpa vaihtoehto: välijäähyn etupuolelle kupariputki, johon on porattu pieniä reikiä.

Lähetetty: 20 Elo 2005 21:48
Kirjoittaja Monteonisti
Tuo jopa vähentää pensan kulutusta kuumassa koneessa! :shock:

Lähetetty: 20 Elo 2005 22:08
Kirjoittaja turbiiniriesa
ja mikä parasta turboautoissa vähentää nakutusherkkyyttä ja viilentää imuilmaa vähintään yhtä hyvin ku välijäähdytin(samat vaikutukset ku välijäähdyttäjällä)sekaan ku heittää esim.hongkongin lasinpesunestettä niin tulee sekaan hiukan metanoliakin ja toimii... :wink:

Lähetetty: 20 Elo 2005 22:26
Kirjoittaja Monteonisti
Entäs pirtulla tai "tentulla", vois tulla "potkua"? :D

Lähetetty: 20 Elo 2005 22:40
Kirjoittaja turbiiniriesa
sitä potkua tolla metanolillakin saa(käyttäähän kiihdytyautotkin tota,tosin sekotukset on toisen moisia),mut ei sitä kannata paljoo veten sekaan pistää,ettei tuu ongelmia...
noista monteonistin pirtusta ja tentusta ei oo kokemusta,mut alkohoolia nekin tietysti on.

pirtulle voisin keksiä parempaakin käyttöä 8) :lol: :lol:

Lähetetty: 20 Elo 2005 22:46
Kirjoittaja Monteonisti
Kyllähän tuolle pirtulle keksii ehkä parempaakin käyttöä, ainakin lantattuna! :D Vois sillä tulla käkkärärauta tervehtiin ihan ulos asti? :roll:

Lähetetty: 20 Elo 2005 22:53
Kirjoittaja turbiiniriesa
ainaki jos lanttaamattomana tankkiin pistää...lantattuna suuhun pistettynä mielenkiintoisia efektejä 8) :lol: :lol:

Lähetetty: 20 Elo 2005 22:55
Kirjoittaja Monteonisti
No, sehän jotenkin hiipii päähän, mutta harvon tulee rapulaa, ainakaan pahaa! :roll:

Lähetetty: 20 Elo 2005 22:59
Kirjoittaja turbiiniriesa
niih ja krapulahan on köyhien tauti :lol: :lol:

noh asiaan välillä ettei joku imase herneitä nenuun.

sii toi vesiruutta oli semmonen munkin seuraava suunnitelma.kuhan olis aikaa vääntää noitten kanssa.

wrc-autoissahan käytetään välkkärin lisänä kans vesiruuttaa...

vesiruutta

Lähetetty: 21 Elo 2005 09:01
Kirjoittaja Hoppa
Tuo tenttuhan voisi olla hyvä ratkasu kun ajattelee tätä Suomen ilmastoa.
Meinaan kun on tuota pakkastakin sillon tällön.

Hmmm pitäsköhän kokolata tota vesiruiskua tossa TD:ssä?

Lähetetty: 21 Elo 2005 10:36
Kirjoittaja NiceMan
Kellään kokemusta ?
Itseänikin kiinostaa tuo vesisuihku systeemi ja pitkään olen sitä suunitellut hankkivani tuhnuun...
Valmiit sarjat ovat kalliita mutta varmaan varvempia kuin itse tehdyt?

Lähetetty: 21 Elo 2005 11:30
Kirjoittaja evolution
kyllähän niitä itse tehtyjä käytetään sprintti autoissa aika paljon.

moposportista(muistaakseni) saa sopivan suuttimen tarkoitukseen ja lampunpesurin pumpulla painetta. letkun väliin takaisku venttiili ja pumpun ohjaus painekytkimellä ja toimii

vesiruutta

Lähetetty: 21 Elo 2005 13:30
Kirjoittaja Hoppa
Ja ruiskutuspaine pitää olla suurempi kun ahtopaine :lol: vai...

Lähetetty: 21 Elo 2005 15:44
Kirjoittaja Jaakko85
voihan tuon vesiruutan värkätä ahtopaineellakin toimivaksi = ei tarvi mitään kusijussi moottoreita.

Lähetetty: 21 Elo 2005 18:21
Kirjoittaja JesseT
Jaakko85 kirjoitti:voihan tuon vesiruutan värkätä ahtopaineellakin toimivaksi = ei tarvi mitään kusijussi moottoreita.
Ahtopaineella on vaikea ruutata ahtoputkeen. Ahtopainetoimisia vesiruiskuja on paljon, mutta ne on tehty ruuttaamaan ahtimen imupuolelle. Tämä taas ei ole kauhean hyvä IC:n kanssa.

Lähetetty: 21 Elo 2005 20:01
Kirjoittaja Jaakko85

Lähetetty: 21 Elo 2005 22:43
Kirjoittaja turbiiniriesa
luotan kans enemmän pumppukäyttöseen systeemiin,kuin tuohon ahtokäyttöseen :wink:

Lähetetty: 21 Elo 2005 23:34
Kirjoittaja Jaakko85
turbiiniriesa kirjoitti:luotan kans enemmän pumppukäyttöseen systeemiin,kuin tuohon ahtokäyttöseen :wink:
noo mulla ei oo kummastakaan kokemusta, eikä varmaan ihan lähiaikoina tuu olemaankaan.

esitin vain yhden ehkä mahdollisen vaihtoehdon.

Re: vesiruutta

Lähetetty: 22 Elo 2005 08:31
Kirjoittaja turbiiniriesa
Hoppa kirjoitti:Ja ruiskutuspaine pitää olla suurempi kun ahtopaine :lol: vai...
juu...joissakin lampunpesurin pumpuissa jo aika kivasti painetta.

evolution mihin tarkotukseen myytyä suutinta moposportista on tuohon himmeliin käytetty,ite joskus suunnitelin öljypolttimen suutinta,mutta vähä kookas tuohon sekin.täytyy olla tosi pieni reikänen suutin et saa veten sumuksi ja varsinkin kun noissa lampunpesimien pumpuissa ei oo niin paljon painetta ku aquamistin pumpussa.
toki saahan noita aquamistin suuttimiakin,maksaa vaan nekin maltaita.

Lähetetty: 22 Elo 2005 08:41
Kirjoittaja JesseT
Huvikseen voisi kysyä mitä Fordilta maksaa ja vieläkö saa alkuperäistä vesiruiskun suutinta:
osanum: 9095584

Lähetetty: 22 Elo 2005 16:35
Kirjoittaja turbiiniriesa
missä foortissa tuollasta on käytetty :roll:

Lähetetty: 22 Elo 2005 16:51
Kirjoittaja evolution
cossu escon vesi ruutan suutin.

ainakin yks puoltuttu kerto kun oli mazdaansa tehnyt

Lähetetty: 22 Elo 2005 16:58
Kirjoittaja turbiiniriesa
mielenkiintosta,oliko kallis tommonen siitin :roll: sithän vois käyttää cossuescon pumppuakin.

Lähetetty: 22 Elo 2005 19:34
Kirjoittaja evolution
muistaakseni puhu muutamasta kympistä