Sivu 1/1

jyristää

Lähetetty: 19 Elo 2005 22:02
Kirjoittaja transitman
eli liikkeelle lähdettäessä kytkintä luistattaessa, niin eteen kuin taaksekin. sellain tajuton ryskytys ja pomputus, tuntuu et koko auto hajoaa :lol:

Jos oletettais että likaa/öljyä kytkimen välissä ei nyt lasketa niin mitä jää asian aiheuttajaksi?

Kytkimen silmälaakeri uusittu, kytkin uusi, painelaakeri uusi, kardaanin nivelissä ei väljää, mitä sitten jää vaihelaatikossa voi olla jo hieman väljät laakerit (pomputtaa nopeusmittaria), perässä myös aika pitkä rako ennen kuin ottaa kiinni kun kardaanista esim. käsin pyörittää ja vaihtaa pyörityksen suuntaa (vai miten perän väljyys selvitetään?) Tuossa ne mitä itse keksin, voiko noista johtua?? tai kertokaa mikä muu voisi aiheuttaa tuon, on meinaan noloo lähtä valoista tollassel kengurulla :oops:

Lähetetty: 19 Elo 2005 23:51
Kirjoittaja janzamar
mun tulevassa ex-coupessa on perässä väljää sen verran ettei voi ajaa kun kaasu tai kytkin pohjassa..muuten kulkee kuin kenguru..

Lähetetty: 20 Elo 2005 01:16
Kirjoittaja Jaakko85
miten on paineasetelman "kitka"pinnan suoruus ?

Lähetetty: 20 Elo 2005 11:24
Kirjoittaja transitman
Jaakko85 kirjoitti:miten on paineasetelman "kitka"pinnan suoruus ?
Asetelma ja kytkin on uusia, eli LUULTAVASTI on suora

Lähetetty: 20 Elo 2005 12:32
Kirjoittaja VesQ
Entäs sitten vauhtipyörän kitkapinnan suoruus

Itsellä tekee ekkeri ohc+type9 ihan samaa mutta ei niin paljoa että haittaisi, lähinnä aamulla kun lähtee ekan kerran liikkelle

Kenttiläinen+pikkulaatikko teki myös samaa ja siinä se oli melko voimakasta myös, tosin vain ensimmäiset lähdöt aamulla

Lähetetty: 20 Elo 2005 18:46
Kirjoittaja tumakirj
Mulla 2.0i dohc sierra teki samaa kun vähä aika sitten vaihdettiin kytkinrojut.. ihmettelin asiaa mut sit joku sano et kolmonen sisään käsijarru päälle ja kierrokset n.2000. Noin 10sek poltto niin et haju tuli ja sydäntä särki, mut tehos perskele.Kannattaa rauhas antaa jäähtyy ku on polttanu. Ihmeellisiä nää uudet kytkinlevyt.Koittaa jos uskaltaa. :)

Lähetetty: 21 Elo 2005 14:43
Kirjoittaja transitman
VesQ kirjoitti:Entäs sitten vauhtipyörän kitkapinnan suoruus

Itsellä tekee ekkeri ohc+type9 ihan samaa mutta ei niin paljoa että haittaisi, lähinnä aamulla kun lähtee ekan kerran liikkelle

Kenttiläinen+pikkulaatikko teki myös samaa ja siinä se oli melko voimakasta myös, tosin vain ensimmäiset lähdöt aamulla
Vauhtipyörän ktkapinnan suoruudesta ei ole niinkään tietoa vaikka n. kk sitten irtonaisena kädessä olikin, ei ainakaan siinä kovin kierolta vaikuttanut, vai kuinka pienestä se huomauttaa??

tämä saattaa tehdä aamulla myös tuota pomppimista mutta voimistuu mielestäni, mitä enempi on ajellut/mitä lämpösempänä on.

Lähetetty: 21 Elo 2005 15:46
Kirjoittaja Jaakko85
eiköhän huomauta pienestä. ei oo kyllä kova/kallis homma tarkastaa/tarkistuttaa.

Lähetetty: 26 Elo 2005 09:32
Kirjoittaja rainbow6
Hmm...mulla taas ravistaa kylmänä, kuumana toimii hyvin. Uutta kytkintä!? Auton edellisen omistajan mukaan kytkin vaihdettu kerran, ihan hyvä kun autolla ajettu 354 tkm.

Lähetetty: 26 Elo 2005 11:12
Kirjoittaja 20M
Tuo on mullekin tuttua.

Hellepäivinä puolen tunnin ajon jälkeen valoista lähtö on mielenkiintoista..
kyytiläisetkin kyselee, että mikä nyt hajos?

Lähetetty: 26 Elo 2005 15:35
Kirjoittaja jype
taitaa olla voortin ominaisuus :wink: itsellä nisu täristää kanssa jos tyhjäkäynnillä luistattaa mut jos hivenen kierroksia lisää niin se loppuu..
ainoa voorti jolla olen ajanu ja joka ei täristä on cortina johon vaihettiin itse kitkapinta levyyn :) taisi mennä sopivasti epätasapainoon et tuli sopiva vastapaino muihin hiluihin :wink: