jyristää

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

jyristää

Viesti Kirjoittaja transitman »

eli liikkeelle lähdettäessä kytkintä luistattaessa, niin eteen kuin taaksekin. sellain tajuton ryskytys ja pomputus, tuntuu et koko auto hajoaa :lol:

Jos oletettais että likaa/öljyä kytkimen välissä ei nyt lasketa niin mitä jää asian aiheuttajaksi?

Kytkimen silmälaakeri uusittu, kytkin uusi, painelaakeri uusi, kardaanin nivelissä ei väljää, mitä sitten jää vaihelaatikossa voi olla jo hieman väljät laakerit (pomputtaa nopeusmittaria), perässä myös aika pitkä rako ennen kuin ottaa kiinni kun kardaanista esim. käsin pyörittää ja vaihtaa pyörityksen suuntaa (vai miten perän väljyys selvitetään?) Tuossa ne mitä itse keksin, voiko noista johtua?? tai kertokaa mikä muu voisi aiheuttaa tuon, on meinaan noloo lähtä valoista tollassel kengurulla :oops:
Viimeksi muokannut transitman, 20 Elo 2005 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

mun tulevassa ex-coupessa on perässä väljää sen verran ettei voi ajaa kun kaasu tai kytkin pohjassa..muuten kulkee kuin kenguru..
ei sieltä mitään junia t...
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

miten on paineasetelman "kitka"pinnan suoruus ?
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

Jaakko85 kirjoitti:miten on paineasetelman "kitka"pinnan suoruus ?
Asetelma ja kytkin on uusia, eli LUULTAVASTI on suora
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Entäs sitten vauhtipyörän kitkapinnan suoruus

Itsellä tekee ekkeri ohc+type9 ihan samaa mutta ei niin paljoa että haittaisi, lähinnä aamulla kun lähtee ekan kerran liikkelle

Kenttiläinen+pikkulaatikko teki myös samaa ja siinä se oli melko voimakasta myös, tosin vain ensimmäiset lähdöt aamulla
tumakirj
Viestit: 64
Liittynyt: 12 Touko 2005 07:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja tumakirj »

Mulla 2.0i dohc sierra teki samaa kun vähä aika sitten vaihdettiin kytkinrojut.. ihmettelin asiaa mut sit joku sano et kolmonen sisään käsijarru päälle ja kierrokset n.2000. Noin 10sek poltto niin et haju tuli ja sydäntä särki, mut tehos perskele.Kannattaa rauhas antaa jäähtyy ku on polttanu. Ihmeellisiä nää uudet kytkinlevyt.Koittaa jos uskaltaa. :)
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

VesQ kirjoitti:Entäs sitten vauhtipyörän kitkapinnan suoruus

Itsellä tekee ekkeri ohc+type9 ihan samaa mutta ei niin paljoa että haittaisi, lähinnä aamulla kun lähtee ekan kerran liikkelle

Kenttiläinen+pikkulaatikko teki myös samaa ja siinä se oli melko voimakasta myös, tosin vain ensimmäiset lähdöt aamulla
Vauhtipyörän ktkapinnan suoruudesta ei ole niinkään tietoa vaikka n. kk sitten irtonaisena kädessä olikin, ei ainakaan siinä kovin kierolta vaikuttanut, vai kuinka pienestä se huomauttaa??

tämä saattaa tehdä aamulla myös tuota pomppimista mutta voimistuu mielestäni, mitä enempi on ajellut/mitä lämpösempänä on.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

eiköhän huomauta pienestä. ei oo kyllä kova/kallis homma tarkastaa/tarkistuttaa.
rainbow6
Viestit: 7
Liittynyt: 11 Elo 2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rainbow6 »

Hmm...mulla taas ravistaa kylmänä, kuumana toimii hyvin. Uutta kytkintä!? Auton edellisen omistajan mukaan kytkin vaihdettu kerran, ihan hyvä kun autolla ajettu 354 tkm.
Takavedon taikaa...!
20M
Viestit: 24
Liittynyt: 05 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja 20M »

Tuo on mullekin tuttua.

Hellepäivinä puolen tunnin ajon jälkeen valoista lähtö on mielenkiintoista..
kyytiläisetkin kyselee, että mikä nyt hajos?
Taunus 20M 5d turnier 1965
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

taitaa olla voortin ominaisuus :wink: itsellä nisu täristää kanssa jos tyhjäkäynnillä luistattaa mut jos hivenen kierroksia lisää niin se loppuu..
ainoa voorti jolla olen ajanu ja joka ei täristä on cortina johon vaihettiin itse kitkapinta levyyn :) taisi mennä sopivasti epätasapainoon et tuli sopiva vastapaino muihin hiluihin :wink:
tuning sucks
Vastaa Viestiin