Sivu 1/1
Eskon tasauspyörästössä häikkää?
Lähetetty: 19 Elo 2005 13:50
Kirjoittaja Mieihe
Kiihdyttäessä auto puoltaa/vetelee joskus oikealle. Ilmiö tapahtuu yleensä kun kytkimen painaa pohjaan vaihdetta vaihtaessa. Ilmiö tapahtuu joskus myös kaasua löysättäessä. Onko vika tasauspyörästössä vai muualla ja minkälainen remontti edessä? Kiitos!
"Eskosta ei puutu ominaisuuksia"
-S-
Lähetetty: 19 Elo 2005 15:48
Kirjoittaja Volmari
ei välttämättä ole siellä vika. aurauskulmat, renkaat ja tie vaikuttavat aika paljon siihen.
mulla on kunnolla kaasuttaessa auto vetää oikeaan päin kun aurauskulmat on viturallallallaan. ja sitten kun on 195 leveet gummit niin ne tykkää jo leikkiä urissa.
Lähetetty: 19 Elo 2005 22:31
Kirjoittaja Monteonisti
Yhdessä Eskossa veteli kovassa kiihdytyksessä toisaalle ja löysätessä kaasua taas toisaalle. Vika oli alatukivarren etupuslassa (helassa)! 8)
Lähetetty: 21 Elo 2005 17:46
Kirjoittaja nestori
Monteonisti kirjoitti:Yhdessä Eskossa veteli kovassa kiihdytyksessä toisaalle ja löysätessä kaasua taas toisaalle. Vika oli alatukivarren etupuslassa (helassa)! 8)
Sama homma mulla orionissa, rauhottu kovasti kun vaihto ehjät puslat.
Lähetetty: 21 Elo 2005 21:07
Kirjoittaja grebe
kyllä kyllä. Tuosta "ominaisuudesta" pääsee alatukivarsien puslien vaihdolla, niinkuin jo on mainittukin.
Lähetetty: 22 Elo 2005 12:15
Kirjoittaja Mieihe
Kiitti tiedosta! Taitaa olla puslat lopussa. Onko helppoa itse vaihtaa ne puslat?
Lähetetty: 22 Elo 2005 13:04
Kirjoittaja nestori
Täytyy sanoa, että en ite enää paljon muista ko. toimenpiteesta mitään muuta kuin että siinä taisi olla vastassa yksi vääränkäden kierteellä oleva mutteri mitä sitten koitettiin toki ensin vängätä auki normaaliin tapaan...
Mutta ei se muistaakseni paha rasti muuten ollut.
Lähetetty: 22 Elo 2005 22:00
Kirjoittaja Monteonisti
Työläät vaihtaa. Parempi ehkä vaihtaa koko tukivarsi, tulee samalla uusi alapallo, ehkä halvemmaksikin jos alapallokin pitää uusia. En ole "vääränkätisiä" löytänyt tukivarsista, kylläkin napamutterista.

Lähetetty: 23 Elo 2005 00:08
Kirjoittaja nestori
Monteonisti kirjoitti:Työläät vaihtaa. Parempi ehkä vaihtaa koko tukivarsi, tulee samalla uusi alapallo, ehkä halvemmaksikin jos alapallokin pitää uusia. En ole "vääränkätisiä" löytänyt tukivarsista, kylläkin napamutterista.

Mmm. Niin joo, me taidetaankin tällä erää puhua eri korimalleista nytten kun lueskelin tuon aiemmin sanomasi, eli "Vika oli alatukivarren etupuslassa", eli oli varmaan vm.90 -> escort ?
Noissa joo koko tukivarsi vaihtoon, näin olen ainakin kuullut joka suunnalta.
Vm.81-90 escort/orion on se tukivarsi mallia
tämä, eli siis tuo C-kohdan pusla oli entinen orionissa.
Kumpi lie kysyjän ekkerissä, kun ei ole vuosimalli tullut selville

Lähetetty: 23 Elo 2005 09:08
Kirjoittaja JesseT
Hyviä tällaiset kysymykset aina kun Escorttejakin on vain kuutta eri korimallia. Aina ei tehdä auttamista helpoksi.
Lähetetty: 23 Elo 2005 23:11
Kirjoittaja Monteonisti
Niinpä!

Vanhin Esko ollut vm. -92, joten vanhemmista ei hajuakaan mitä joskus nähnyt, siis kaukaa!

Lähetetty: 24 Elo 2005 07:47
Kirjoittaja Mieihe
Esko on siis vm. -95, pahoittelen epähuomiotani.
Lähetetty: 24 Elo 2005 18:47
Kirjoittaja grebe
Varmaan jotain suuntaa antaa pari kuvaa -97 vuosimallin puslanvaihdosta.
KUVA 1
KUVA 2
Noi isommat varsien päässä olevat puslat oli ihan finaalissa. Pakilta ykköselle vaihdettaessa nitkahti aina pyörä eteenpäin. Sen verta oli väljää ja kulmat sekä etenemissuunta milloin mihinkin.

Lähetetty: 24 Elo 2005 22:08
Kirjoittaja Monteonisti
Tuo kuva 1 tosi tuttu, mutta kuva 2 meni yli hilseen! Mitä se esitti?

Lähetetty: 24 Elo 2005 22:11
Kirjoittaja VesQ
Eikös siinä ollut uudet, ilmeisesti hieman jäykemmät puslat tukivarteen
Lähetetty: 24 Elo 2005 22:33
Kirjoittaja grebe
Jotain sellaista. Oli muuten otsa märkä kuvan 1 jälkeen. Menetetty neste korvattiin asianmukaisesti oluella.
Vielä vinkkinä, niin ainakaan nuo puslat ei ilman prässiä mene paikalleen.
Lähetetty: 25 Elo 2005 13:01
Kirjoittaja Mieihe
Tarkastelu auton alta paljasti karun totuuden. Toisen puolen puslista ei ollu mitään jäljellä ja uudet renkaat oli menny edestä piloille. Vaihdatan kerralla koko alatukivarret. Lisäksi oikean puolen kallistuksenvakaaja on paskana (menee parin vuoden välein). Tarviin autoa joka päivä niin en rupee ite turaamaan. Pitää varmaan vaihtaa koko auto dieselfarkkuun.
Laskin että n. 1000€ on menny tänä vuonna Eskon remonttiin.
Lähetetty: 25 Elo 2005 23:45
Kirjoittaja Monteonisti
Paljon olet laittanut!

Minä en neljässä vuodessakaan saanut nuin paljoa kuluun, kallein koko pakari 105€.

Vaimon Eskoon kyllä menee muutama satanen vuodessa kun "summassa" osia vaihtelee, onneksi sentään vika säilyy!
