Sivu 1/1

mihin katoo????

Lähetetty: 17 Elo 2005 16:47
Kirjoittaja usaford
joo ostin taannoin 1.8 zetec eskon (96)
Ihmettelen kun välillä tulee sisään jäähdytin nesteen haju ja tutkin sitten pellin alle ja kas paisuntasäiliöstä häviää nestettä ei paljon mut kuitenkin(öljy ei lisäänny) ja sitten toinen kun päästää kaasun rupee nyppiin hieman????

Kertokaa joku viisas vai kannattaako hukata koko auto(eli onko tulos kallis remontti?)

Lähetetty: 17 Elo 2005 17:41
Kirjoittaja zak69
Jep, saat 1500 siitä :lol: Ei vaan kyllähän se jostain sitä vuotaa, mites lämmöt? Siihen nyppimiseen löytyy muuten haulla about sata osumaa kun haet :D

edit: putsaa ihan ekaks ilmamäärämittari, tai mä putsaan sen kun nähdään tallilla. Sit tietty tulpat, tulpanjohdot, ilmanputsari, bensansuodatin, tyhjäkäyntiventtiili yms........ :roll:

Lähetetty: 17 Elo 2005 17:47
Kirjoittaja tommi.r
Epäilisin vahvasti,että lämppärin kenno vuotaa.

Lähetetty: 17 Elo 2005 19:10
Kirjoittaja lalli69
4rd kirjoitti:Epäilisin vahvasti,että lämppärin kenno vuotaa.
Sama mielessä.

...ja remonnti ei ole ihan edullisimmasta päästä, kun joutuu purkamaan kojelaudan... :?

...toki jos tuossa vika, niin lasien pitäis vetää huuruun (ainakin lämmöt päällä)

Lähetetty: 17 Elo 2005 20:50
Kirjoittaja Sine
Lämmityslaitteen kennolle minultakin ääni. Pitäisi haista glykoli, kun käännät lämmöt päälle.

Lähetetty: 18 Elo 2005 11:58
Kirjoittaja usaford
Jep!! kyllä haisee kun laittaa lämmöt päälle ja ei nyt ainakaan vielä vedä lasit huuruun paitsi kosteilla keleillä! no puretaan koje lauta ja etitään kenno ja vaihdetaan :shock: :twisted: !!!

Jaa 1500eemeliä no hui hitto mitä siirtosummia tarjoot vagonista :cry: !

joo putsataan tai sä putsaat etten mä tee tuhojani noihin osiin :shock: !
jos tällä menee nyppiminen ohi ni hyvä homma jos ei niin
MYYDÄÄN ESKO!!!! :evil:
niin la lämmöt pysyy ihan normi rajoissa!!!!

Kiitoksia viisaammille avusta!!!!

Lähetetty: 18 Elo 2005 13:21
Kirjoittaja Sine
Kennoissa on sitten eroa. Fordin alkuperäinen on helpompi vaihtaa, kun taas tarvikemallissa (ainakin tässä tapauksessa) piti muovikotelo halkaista ja tuli enemmän purkamista. Hintaeroa oli käsittääkseni muutama kymppi. Itse en ole kennonvaihtoa tehnyt, mutta kaveripiiristä löytyy Mk5.5 (vaihtui tarvikekenno) ja Mk6 (vaihtui alkuperäinen kenno), joihin toimenpide on tehty ja yllä oleva teksti on heiltä saatua tietoa.

Lähetetty: 12 Joulu 2005 22:25
Kirjoittaja Escotar
Jatketaas nyt sit vaikka tähän, kun en uskalla uuttakaan topiccia aloittaa :wink:
Eli..missä vika kun lämppäri kyllä puhaltaa lämmintä sisälle, mutta mittari ei nouse kuin minimin ja normaalin rajalle ajossa, vaikka on pahviakin syylarin edessä?

Lähetetty: 12 Joulu 2005 22:33
Kirjoittaja Regu
Mittarin anturi sökönä vois olla yks vika muut keksiköön lisää

Lähetetty: 12 Joulu 2005 22:40
Kirjoittaja lassi
Itsellä oli anturi+mittarikin paskana :roll:

Lähetetty: 13 Joulu 2005 13:14
Kirjoittaja KajS
lapazu kirjoitti: Termostaatti.....
Niinpä niin. Tämä menee taas sarjaan "Jokainen rikkoo autonsa itse".

Ainoa auto, joka tarvitsi pahvivirityksiä nollakeleistä kylmempään, oli transit vm. 88 sillä 2,5 l suoraruiskudieselillä. Erästä (saksalaista) ooppelinkorjauskirjaa siteeratakseni pahviviritykset katsotaan tarpellisiksi -20 c ja kylmemmässä.

Pointti tässä jutussa on se, että ehjä termostaatti ja nestetasapainonsa säilyttävä moottori ei tarvitse maskin tukkeeksi mitään ennenkuin arktisissa lämpötiloissa. Esimerkiksi ameriikanmoottorit saa kivasti ylilämpenemään, jos tukkii maskin ja sitten viskoflekti kiskoo lavat käyrinä ilmaa jostain muualta kuin sieltä, mistä pitäisi.

Dodgessa en käyttänyt mitään pahveja (edes alle -20 C) ja lämmintä piisasi kabiiniin ja koirat tykkäs ja 318 tbi oli ihan oikean lämpöinen. Fiikkusta ja Mondeota ei ole vielä päästy pakkastestaamaan, mutta pahveja niihin ei tule.

Keväällä on surkeaa katsoa niitä keulalle "unohtuneita" appelsiinilaatikon pohjia, kun lämmöt on jo plussalla. Kannentiivistekauppiaita tietty hymyilyttää.

Huom. Tämä on hieman eteläsuomivoittoinen näkökulma, mutta näillä näkymin ei talvea tänne (taaskaan) tule. +5 C viime yönä kun ajoin Vantaalta kotia.

Lähetetty: 13 Joulu 2005 15:37
Kirjoittaja ft79
KajS kirjoitti: Niinpä niin. Tämä menee taas sarjaan "Jokainen rikkoo autonsa itse".

Ainoa auto, joka tarvitsi pahvivirityksiä nollakeleistä kylmempään, oli transit vm. 88 sillä 2,5 l suoraruiskudieselillä. Erästä (saksalaista) ooppelinkorjauskirjaa siteeratakseni pahviviritykset katsotaan tarpellisiksi -20 c ja kylmemmässä.

Pointti tässä jutussa on se, että ehjä termostaatti ja nestetasapainonsa säilyttävä moottori ei tarvitse maskin tukkeeksi mitään ennenkuin arktisissa lämpötiloissa. Esimerkiksi ameriikanmoottorit saa kivasti ylilämpenemään, jos tukkii maskin ja sitten viskoflekti kiskoo lavat käyrinä ilmaa jostain muualta kuin sieltä, mistä pitäisi.

Dodgessa en käyttänyt mitään pahveja (edes alle -20 C) ja lämmintä piisasi kabiiniin ja koirat tykkäs ja 318 tbi oli ihan oikean lämpöinen. Fiikkusta ja Mondeota ei ole vielä päästy pakkastestaamaan, mutta pahveja niihin ei tule.

Keväällä on surkeaa katsoa niitä keulalle "unohtuneita" appelsiinilaatikon pohjia, kun lämmöt on jo plussalla. Kannentiivistekauppiaita tietty hymyilyttää.

Huom. Tämä on hieman eteläsuomivoittoinen näkökulma, mutta näillä näkymin ei talvea tänne (taaskaan) tule. +5 C viime yönä kun ajoin Vantaalta kotia.
ei tarvi täällä hämeessäkään...
no tietysti sierrassa missä oli termari vähä sökö
mutta en oo kyllä yleensä tarvinnu...

Lähetetty: 13 Joulu 2005 20:12
Kirjoittaja Escotar
Onko paha nakki vaihtaa termostaatti mk5 escoon? Mikä asteluku pitää olla, 88?

Lähetetty: 13 Joulu 2005 21:45
Kirjoittaja gringo
Escotar kirjoitti:Eli..missä vika kun lämppäri kyllä puhaltaa lämmintä sisälle, mutta mittari ei nouse kuin minimin ja normaalin rajalle ajossa, vaikka on pahviakin syylarin edessä?
Itsellä oli sama vika Mondeossa, korjaantui termostaatin vaihdolla. Termari+tiiviste maksaa alle 10 euroa, ja on ainakin zetecciin nätti vaihtaa varttitunnissa... tupakkitauko mukaan laskettuna 8)

On kuulemma kulutustavaraa termostaatit zeteceissä, tutullakin just menossa vaihtoon... Tuttu asentaja suositteli vahvasti 88-asteista.

Lähetetty: 14 Joulu 2005 18:08
Kirjoittaja Escotar
KajS kirjoitti:
Niinpä niin. Tämä menee taas sarjaan "Jokainen rikkoo autonsa itse".

Ainoa auto, joka tarvitsi pahvivirityksiä nollakeleistä kylmempään, oli transit vm. 88 sillä 2,5 l suoraruiskudieselillä. Erästä (saksalaista) ooppelinkorjauskirjaa siteeratakseni pahviviritykset katsotaan tarpellisiksi -20 c ja kylmemmässä.

Pointti tässä jutussa on se, että ehjä termostaatti ja nestetasapainonsa säilyttävä moottori ei tarvitse maskin tukkeeksi mitään ennenkuin arktisissa lämpötiloissa. Esimerkiksi ameriikanmoottorit saa kivasti ylilämpenemään, jos tukkii maskin ja sitten viskoflekti kiskoo lavat käyrinä ilmaa jostain muualta kuin sieltä, mistä pitäisi.


Keväällä on surkeaa katsoa niitä keulalle "unohtuneita" appelsiinilaatikon pohjia, kun lämmöt on jo plussalla. Kannentiivistekauppiaita tietty hymyilyttää.

.
Joopa joo... Melkein kaikissa autoissani olen pahvia eteen laittanut, en tietenkään tukkinut koko ilmansaantia... Ja jos lämmöt nousseet liikaa, ottanut pois. Ei meilläkään jenkissä tarvii mitään vastaavia, vaikka mexicon oloihin suunniteltu onkin.

Lähetetty: 15 Joulu 2005 16:04
Kirjoittaja duster73
Ja jos pahvin laittaa viskolla olevaan autoon,ni ehottomasti reikä pahviin viskon kohdalle.

Lähetetty: 16 Joulu 2005 10:13
Kirjoittaja JanneP
Escotar kirjoitti:Jatketaas nyt sit vaikka tähän, kun en uskalla uuttakaan topiccia aloittaa :wink:
Eli..missä vika kun lämppäri kyllä puhaltaa lämmintä sisälle, mutta mittari ei nouse kuin minimin ja normaalin rajalle ajossa, vaikka on pahviakin syylarin edessä?
Itsellä -98 mondeossa samanlainen vika, lämmöt ei nouse mittarin mukaan juurikaan vaikka miten antaisi koneen ns. "hengittää".
Termostaatti sekä lämpöanturi vaihdettu uusiin ja vika edelleen olemassa.
Siinävaiheessa kun nesteiden lämpötila on se 92 astetta niin auton lämpömittari näyttää alle puoltaväliä.

Lähetetty: 20 Joulu 2005 17:14
Kirjoittaja Escotar
Ei muutosta termostaatin vaihdonkaan jälkeen... :?

Lähetetty: 20 Joulu 2005 18:59
Kirjoittaja lassi
Vanhemmissa hopissa oli anturit värikoodilla olisikohan laitettu väärä anturi.

Lähetetty: 20 Joulu 2005 20:52
Kirjoittaja VesQ
Tai sitten mittari itsessään heittää, varmempi olisi erillinen lämpömittari, mutta ei oikeen sovi uudemman auton sisustaan :?

Lähetetty: 20 Joulu 2005 22:09
Kirjoittaja Regu
No sehän riippuu asentajasta sopiiko vai ei :lol: juu ymmärsin...