Sivu 1/1
sierran automaatti temppuilee..
Lähetetty: 16 Elo 2005 22:56
Kirjoittaja riesa
missähän vika kun sierran automaattilaatikko ei heitä ollenkaan nelosta silmään vaan jättää kolmoselle...?? muuten laatikko toimii moitteittomasti..
ja sitten tyhjäkäynti heijjaa yleensä PALJON... mistä etsiä vikaa näihin??
sierra 2.0dohc aut. -90
Lähetetty: 17 Elo 2005 03:32
Kirjoittaja Zaarin
Laatikon ongelma saattaa ratketa lisäämällä öljyä askiin. Toinen vaihtoehto on koittaa puhdistaa laatikon kyljessä olevan VSS-anturin liitin liasta.
Heijjaako tyhjäkäynti vaihde/vapaa/parkki päällä vai aina kun seisotaan paikallaan? Millä rpm välillä heijaa?
EDIT: Hiton IE.

Lähetetty: 17 Elo 2005 11:25
Kirjoittaja riesa
Zaarin kirjoitti:Laatikon ongelma saattaa ratketa lisäämällä öljyä askiin. Toinen vaihtoehto on koittaa puhdistaa laatikon kyljessä olevan VSS-anturin liitin liasta.
Heijjaako tyhjäkäynti vaihde/vapaa/parkki päällä vai aina kun seisotaan paikallaan? Millä rpm välillä heijaa?
EDIT: Hiton IE.

pitääpä kokeilla ensin noita.. mistähän tuon VSS-anturan löytää?
tyhjäkäynti heijjaa lähinnä vaihde päällä.. ja kun vielä on automaatti niin jarru pohjassa paikallaan perä laskee ja nuosee tyhjä käynnin mukana..

mutta myös joskus vapaalla. n.0-1500 rpm välillä,eli joskus jopa sammuu.

Lähetetty: 17 Elo 2005 13:17
Kirjoittaja Sine
Ettei vain olisi alipaineputkissa joku vuoto.
Viallinen/likainen tyhjäkäyntiventtiili eli lisäilmaluisti saattaa vaikuttaa tyhjäkäynnin heijaamiseen.
Lähetetty: 17 Elo 2005 15:26
Kirjoittaja riesa
Sine kirjoitti:Ettei vain olisi alipaineputkissa joku vuoto.
Viallinen/likainen tyhjäkäyntiventtiili eli lisäilmaluisti saattaa vaikuttaa tyhjäkäynnin heijaamiseen.
tyhjäkäyntiventtiili on vaihdettu/kokeiltu varmasti toimivaa mutta apua ei ollut. alipaine letkuista en sitten tiedä...
Lähetetty: 17 Elo 2005 21:12
Kirjoittaja Zaarin
riesa kirjoitti:
mistähän tuon VSS-anturan löytää?
Hanslaakarin puolella auton alla laatikon kyljessä. Johtoja seuraamalla pitäisi löytyä.
Oletko tarkistanut moottorin takaosan ja tulipellin välissä menevän letkun? Itselläni Scorpparista halkesi kyseinen 5 sentin mittainen letkun pätkä.
Lähetetty: 17 Elo 2005 22:36
Kirjoittaja riesa
Zaarin kirjoitti:
Hanslaakarin puolella auton alla laatikon kyljessä. Johtoja seuraamalla pitäisi löytyä.
Oletko tarkistanut moottorin takaosan ja tulipellin välissä menevän letkun? Itselläni Scorpparista halkesi kyseinen 5 sentin mittainen letkun pätkä.
pitää kattoo tuo VSS-antura joku päivä kuhan kerkeää...
tänään kokeilin powerfiltteri sierraan nii että se ohittaa kokonaan ilmamääräanturan ja tyhjäkäynti toimi toitteettomasti.. onko mitää haittaa pitemmän päälle? jos houhotinletkulle ja lisäilmaletkulle pistää vielä jonkun suodattimen... muuta ideoita?
Lähetetty: 17 Elo 2005 23:11
Kirjoittaja Zaarin
riesa kirjoitti:tänään kokeilin powerfiltteri sierraan nii että se ohittaa kokonaan ilmamääräanturan ja tyhjäkäynti toimi toitteettomasti.. onko mitää haittaa pitemmän päälle? jos houhotinletkulle ja lisäilmaletkulle pistää vielä jonkun suodattimen... muuta ideoita?
Tuosta päättelisin, että ilmamääräanturasi on rikki/likainen ja aiheuttaa tyhjäkäynnin heijaamisen.
Itse pistin palan pesusientä nippusiteellä kiinni huohotinletkulle filtteriksi, kun rusikoin kartiofiltterin paikoilleen. Pitäisi vielä reikänauha+rautalanka kiinnityspatentti tehdä paremmaksi...
Lähetetty: 17 Elo 2005 23:23
Kirjoittaja Sine
Ai niin... etsin pitkään Scorpiossa syytä, miksi tyhjäkäynti väillä veivaa. Lopulta asia taisi korjaantua, kun kävin päivän läpi sähköliittimiä puhdistaen ne kaikki kuten myös kävin läpi kaikki alipaineputket. Kaiken kruunasi välillä temppuileva ilmastoinnin painekytkin, joka haittasi diagnoosia. Nyt onkin sitten melkein toiminut "kuin kello".
Lähetetty: 18 Elo 2005 17:38
Kirjoittaja riesa
jeps... pitää pitää tarkistella kaikki nuo jutut... vaikuttaako tuo vapari mitenkää pakokaasu päästöihin? ja onko siinä pakko olla välissä se ilmamääräantura?
Lähetetty: 18 Elo 2005 21:02
Kirjoittaja riesa
luin tuossa tuommosen:
http://www.ford-club.net/foorumi/viewto ... timoottori
eli onko se sittenkin tyhjäkäyntimoottori eikä ilmamääräventtiili?
Lähetetty: 18 Elo 2005 21:37
Kirjoittaja Zaarin
riesa kirjoitti:jeps... pitää pitää tarkistella kaikki nuo jutut... vaikuttaako tuo vapari mitenkää pakokaasu päästöihin? ja onko siinä pakko olla välissä se ilmamääräantura?
Vaparilla ei ole ollut vaikutusta päästöihin ja minulla on se anturi siinä välissä, äänenvaimennusboksi sai kyllä huutia.
Lähetetty: 18 Elo 2005 23:18
Kirjoittaja Sine
riesa kirjoitti:jeps... pitää pitää tarkistella kaikki nuo jutut... vaikuttaako tuo vapari mitenkää pakokaasu päästöihin? ja onko siinä pakko olla välissä se ilmamääräantura?
Kyllä ilmamäärämittari pitää olla, eihän se muuten tajua kaasua. Kerran moottoritilaa siistiessäni unohdin laittaa suht tärkeät piuhat kiinni. Hyvin kävi tyhjäkäyntiä, mutta kun painoi kaasua => meinasi sammua tyyliin booaaaa.... Oli jo sellainen "mitä vi**ua" olotila, kun sitten tajusin ilmamäärämittarien johtojen roikkuvan irti (V6:ssa vielä kaksin kappalein).
Lähetetty: 18 Elo 2005 23:22
Kirjoittaja Sine
Taitaa olla sama asia eri nimillä. No, tietynlainen moottorihan sitä lisäilmaluistia työntää eli lisäilmaventtiiliä

Lähetetty: 19 Elo 2005 15:51
Kirjoittaja riesa