EVRY MOD

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Masaman
Viestit: 118
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:56
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Jokos olet käyttäny imusarjan irti?

Evryyn liittyen löyty tuollainen "resistori" joka sopii lähes kaikkiin td koneisiin. Ei kyllä oikein meikäläisellä saksa taivu, mutta ilmeisesti tuo on joku potikka joka tulee pumpun piuhoihin ja sitten saa ruuvata sopivaksi ja tehot kasvaa. Tai jotain sinne päin. :?:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 17895&rd=1

E: Löyty vielä toinen saman tapainen. Huijaa jotain IAT-senroria. Mikä se sitten onkaan? "Für alle Modelle mit IAT-Sensor!"

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... otohosting

Tuollainen kuvatuskin löyty:
Kuva
Sallittakoon näin pieni kuva.

Ilmeisesti imuputkessa ilmanputsarin vieressä olevassa anturissa tuo vastus. +20PS luvattiin tuolla. Muistaakseni siihen anturiin ei tule kuin kaksi johtoakaan eli on helppo kokeilla. Kuka alkaa kokeilemaan? :lol: Vikakoodia vain saattaa pukata jos on kovin vääränkokoinen vastus.
Ford Focus Ghia 1.8TCI-00
jallari
Viestit: 144
Liittynyt: 06 Helmi 2005 00:22
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja jallari »

Eikös toi meinaa imuilman lämpötila-anturia? Sellanen taitaa olla ton lärpäkkeen tarkoitus.
Mondeo 2.0 -01
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
Masaman
Viestit: 118
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:56
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Löysinkin varastosta tuollaisen anturin. Yhdestä kolari focuksesta jäänyt. Nyt täällä 25asteen huoneenlämmössä yleismittari näyttää n27k ohmia. Kun pidin tuota vähän aikaa pakastimessa niin mittari näytti 60k ohm. Ja pakastimessahan on vajaa -20 astetta? Pitäskö koneelle nyt kusettaa ilman olevan lämmintä vai kylmää? Kylmähän palaa paremmin kun sisältää enemmän happea? Lämpimän ilman vaikutusta kone taas saattaa kompensoida jollakin? Pitäisköhän tuohon pistää potikka tai vastus rinnalle että lämpötilan vaihtelu jotain vaikuittais arvoon vai ottaisko tuon anturin kokonaan pois pelistä?

Vag:eissahan tuo EVRY modi kusettaa polttoaineen lämpötilaa ja sillä kyllä tulee todistetusti potkua reilustikkin, mutta onkohan tuolla imuilman lämpötila tiedolla yhtäsuurta vaikutusta? Saishan tuota focuksen polttoaineen lämpötilaa kusetettua jos tietäis mistä löytyy anturi.

e: lisätietoa tdi koneiden evry hommista
"Jakajapumpulississa TDI:ssä EVRY vaikuttaa määräsäätimen ECU:lle menevään paluusingnaaliin. Jota huijaamalla saadaan lisää syöttöä.

Pumppusuutin koneissa EVRY vaikuttaa polttonesteen lämpötila-anturiin, jonka lämpö huijataan n. 125 asteen hujakoille, jollain taas saadaan lisää ainetta"
Ford Focus Ghia 1.8TCI-00
jarkkoo
Viestit: 359
Liittynyt: 21 Heinä 2005 00:50

Viesti Kirjoittaja jarkkoo »

Eipä vieläkään löytynyt aikaa putsailla imusarjaa, kun oli kaikenmaailman rallit taas koluttava läpi..

Mutta yhden havainnon tein tänään -> Coolerilta imusarjan suuntaan lähtevä haitariletku halki sen verran että valuttaa öljyä hihnansuojuksen päälle.. Ei ihme ettei oikein vedä ja puskee savua kun paineetkin todennäköisesti katoaa matkalla.

Huomenna hakemaan voortilta uudet letkut, ellei sitten ole jotain järkevänpää tapaa korjata?

Samoin tuli nyt mieleen että jos noin paljon puskee huohottajan kautta öljyä imupuolelle niin eikös olis järkevintä vähän modata huohotusta ettei täytä cooleria ja imusarjaa öljyllä.

EVRYstä, järjen mukaan mitä kylmempää imuilma niin sitä enemmän soppaa koneeseen?

edit: Eikös muuten fiikuksessakin ole ihan ODB(II) väylä? Löytyykö tuohon jotain järkeviä softia tyyliin VAG-Com VAG:n tuotteiden puolella? Kaapelinhan tekee helposti läppärin ja katiskan välille, ainakaan edellisen kanssa ei ollut ongelmia (Seat TDI + VAG Com).

Tätä siksi mietin että jos noiden vastuksien kanssa rupeaa leikkimään niin sais ne vikakoodit nollailtua sieltä pois helposti.. Nimim. tehoboxia ennenkin ihmetellyt :)
2021 Tesla Model 3 LR
Masaman
Viestit: 118
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:56
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

No tuo öljyn puskeminen on aivan ominaisuus. Mullakin ilmeisesti letkuissa vähän vikaa kun vuotaa juuri samaan paikkaan. Kerroppa sitten hinnat. Mitkään silikooni letkut tuossa ei taida kestää kun kone liikahtelee koko ajan.

No niin minäkin sen ajattelin että mitä viileämpää niin sen ememmän soppaa. Viisaammat kuitenkin meinasi, että turbo puskee koneeseen samanilma massan vaikka ilma olis minkä lämpöistä. Empä tiedä sitten. Coolerissa on "kylmänpään" puolella toinen lämpötila anturi. Noh lätkäisin tämän ylimääräisen anturin siihen kiinni eli auto näki moottoritilan lämmön ahdetun ilman lämmön sijaan -> ei mitään vaikutusta.

Itsellä on obd kaapeli joka passaa VAG-COMin kanssa. Kokeilin sitä joskus focukseen jollain yleissoftalla, mutta ei mitään eloa.

Focus on nyt myynnissä joten mitään hirveitä viritys projekteja ei ole toistaiseksi tulossa.
Ford Focus Ghia 1.8TCI-00
jarkkoo
Viestit: 359
Liittynyt: 21 Heinä 2005 00:50

Viesti Kirjoittaja jarkkoo »

Masaman kirjoitti:No tuo öljyn puskeminen on aivan ominaisuus. Mullakin ilmeisesti letkuissa vähän vikaa kun vuotaa juuri samaan paikkaan. Kerroppa sitten hinnat. Mitkään silikooni letkut tuossa ei taida kestää kun kone liikahtelee koko ajan.

No niin minäkin sen ajattelin että mitä viileämpää niin sen ememmän soppaa. Viisaammat kuitenkin meinasi, että turbo puskee koneeseen samanilma massan vaikka ilma olis minkä lämpöistä. Empä tiedä sitten. Coolerissa on "kylmänpään" puolella toinen lämpötila anturi. Noh lätkäisin tämän ylimääräisen anturin siihen kiinni eli auto näki moottoritilan lämmön ahdetun ilman lämmön sijaan -> ei mitään vaikutusta.

Itsellä on obd kaapeli joka passaa VAG-COMin kanssa. Kokeilin sitä joskus focukseen jollain yleissoftalla, mutta ei mitään eloa.

Focus on nyt myynnissä joten mitään hirveitä viritys projekteja ei ole toistaiseksi tulossa.
Jup, kerron sit mitä makso letkut jos niitä nyt tänään satun saamaan (eli jos on hyllytavaraa). Kävi kyllä mielessä käydä Etolassakin kyselemässä, kun se tuossa naapurissa on. Mut ensin toki originellit jos vain nopeesti jostain saa.

Eihän nyt kyse ole ilmamassasta, vaan lähinnä hapen määrästä ilmassa? Ja tuohonhan lämpötila vaikuttaa? Eli ahdinhan ahtaa koko ajan saman lailla, riippumatta ilman lämmöstä mutta ilman happipitoisuus on sitten kiinni tuosta lämmöstä -> mitä kylmempää sen enemmän happea -> lisää syöttöä. Voin hyvinkin olla ihan hakoteillä, näin olen antanut itseäni huijattavan asian tiimoilta.

Hmm. Täytyy sitten varmaan koittaa jotain softaa metsästää, jos tuohon jonkin sortin kontaktin tietämiskoneella saisi. Olishan se kiva jo pelkästään noiden vikakoodien takia + varmaan hopassakin saa lisättyä syöttöä softalla kuten VAG:n vehkeissäkin.

Mitäs sitä nyt hyvää autoa myymään?
2021 Tesla Model 3 LR
Vastaa Viestiin