Sivu 1/1

tukivarrenpusla

Lähetetty: 08 Huhti 2009 23:34
Kirjoittaja igor78
elikkäs meinasin vaihtaa sierraan tukvarren puslat eteen, tuli vastaan ongelma. tilasin completosilta polyuretaanipuslat ni oli toi erektiotangon (kallistuksenvakaaja) pusla oli alkuperästä noin 10mm kapeemmalla, onko normaalia vai onko josaki mittavirhe? nopeuren takia en tosiaankaa vaihra (ei pääse nii lujaa et vaikuttais kuulemma) vaan ku hakkas rattiin jarruttaes. vakaajan puslat vaihrettu, levyt + palat, laakerit, rairetangon päät, tehostimen tiivisteet ku vuoti.

Re: tukivarrenpusla

Lähetetty: 09 Huhti 2009 07:23
Kirjoittaja Volmari
Siis mitä!?

Re: tukivarrenpusla

Lähetetty: 09 Huhti 2009 09:38
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Juu, en kanssa pystynyt ymmärtämään mitään.. :shock:

Re: tukivarrenpusla

Lähetetty: 09 Huhti 2009 14:23
Kirjoittaja mk1sierra
Selitäs vähän selvemmin.. :wink:

Re: tukivarrenpusla

Lähetetty: 14 Huhti 2009 11:24
Kirjoittaja igor78
alatukivarren ja kallistuksenvakaajan välinen pusla. pyörä meni n. 10mm taaksepäin uusilla puslilla.

Re: tukivarrenpusla

Lähetetty: 14 Huhti 2009 15:11
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Ei pitäs olla mahdollista kun kaikki vakaajat on tukivarren kohdalta samanpaksuisia.. Joku virhe jossain pakko olla.

Re: tukivarrenpusla

Lähetetty: 14 Huhti 2009 16:53
Kirjoittaja CossuLook
Itse vaihdoin mallia *otonet vahvempi versio enkä huomannut eroa renkaan siirtymiselle.
Alatukivarsihan sen renkaanpaikan määrää...

Re: tukivarrenpusla

Lähetetty: 15 Huhti 2009 20:58
Kirjoittaja igor78
eli taitaapi olla ainut mahollisuus et pusla on joku maanantai aamun tuotos pienellä mittavirheellä.
onnesta tuli mitattua alkuperäne kummi pusla alatukivarresta ennen ku vaihroin noi uretaaniset, siinä huomasin eron. sitte viä varmistin laittamalla eka alkuperäsen tukivarren prikkoineen kiinni kallistuksen vakaajaan mittasin ja sitte sama uretaanipuslalla ni meni melki 10mm syvemmälle.

Re: tukivarrenpusla

Lähetetty: 15 Huhti 2009 22:56
Kirjoittaja K A R I
Katoppa varsin et onko se holokki siinä liian pitkä! Itelä kans oli ko sorvarila ei ollu oikeikein sattunu mitat kohile. Paino se iso rikka vain sitä holokin päätä vasten. Helppo koriata ko käyt mirkelisä laskeen vähän pois siitä holokista. Eikä kannatte purkaa koko kallistuksen vakajaa pois eikä alatukivartta tyhyjää. vakaajan päästä se mutteri pois ja etummainen hela ja otat sen holokin käsittelyyn.

Re: tukivarrenpusla

Lähetetty: 17 Huhti 2009 20:16
Kirjoittaja JyriN
Tarkoitatko iigori sitä, että pyörä siirtyi sen 10mm taaksepäin? Ainakin minulla puslat oli kahdessa osassa ja juurikin tuossa kallistuksenvakaajan isossa puslassa oli merkitty eteenpäin tuleva puolisko (taisi olla RallyRacen hyvää palvelua, kun merkintä oli tussilla). Puoliskot eivät ole symmetrisiä!

Minä en nyt mene arvailemaan kummin päin tuo kuuluu, mutta kun haen auton tallilta viikonloppuna, niin tarkistan. Noista kuvista jos saat selvää, niin voit tarkistaa, että onko sinulla samoin päin.

1 kuva
2 kuva

Huomaathan, että noissa kuvissa on toisessa vasen ja toisessa oikea tukivarsi. Paksumpi puslan puolisko näyttää olevan koveralla puolella - kumpi lienee autossa; etu vai takapuoli :?

Re: tukivarrenpusla

Lähetetty: 27 Huhti 2009 01:01
Kirjoittaja igor78
ylä ja ala puslat myös puolikkaat, alapuslat vaan oli samanmoiset kaikki neljä eli molemmin puolin. homma hoitu alkuperästen puslien holkilla ku teki niistä holkit sisemmän prikan ja vakaajatangon väliin. tosiaanki tukivarsi olis menny n. 8mm taaksepäin ku tönärillä mittailin samalla ku puslia vaihtelin. pyörät o kohillaan ku kävin säädättämäs kulmat kuntoon ton pusla helvatin jälkeen.
puslat oli erimoiset ku jyriN.