Sierraan turbodieselin tilalle bensakone, mutta mikä ?
Lähetetty: 16 Elo 2005 13:41
Muuten hyvinpalvelleesta ja ruosteettomasta -91
sedan Sierrasta paukahti kone, 1.8 TD
Uusi dieselauto on jo hankittuna, mutta olisi tarvetta
kakkosautolle, joka on bensakäyttöinen.
Tuli mieleen vaihtaa Sierraan bensakone, kun seisoo
tarpeettomana tuossa pihalla ja entinen kone on nostettu pois.
Kysymys kuuluukin, mikä kone tuohon on helposti istutettavissa,
lähinnä tuo dieselin laatikko mietityttää. Laatikko on tuonikäisistä
bensavehkeistä poiketen tuota vanhempaa Type 9 tyyppiä.
OHC ? Pitääkö kytkinkoppa vaihtaa ? Minulla on dieselin startti
ja vauhtipyörä/ kytkin, joka käy tuohon koppaan.
DOHC (kaasarimalli varmaan sähköjen takia helpompi) ?
CVH ?
Vai peräti 2.9 i, mites ruiskulaitteiston sähköt, onko paha nakki ?
Turbodieselin kytkinlevy on ainakin sama kuin DOHC:ssa ja CVH:ssa
kytkinpaketti kuitenkin eri (Motonet).
Onko 2.0 OHC kuitenkin järkevin ratkaisu, onko niitä tehty lyijytöntä
bensaa kestäviä versioita ?
sedan Sierrasta paukahti kone, 1.8 TD
Uusi dieselauto on jo hankittuna, mutta olisi tarvetta
kakkosautolle, joka on bensakäyttöinen.
Tuli mieleen vaihtaa Sierraan bensakone, kun seisoo
tarpeettomana tuossa pihalla ja entinen kone on nostettu pois.
Kysymys kuuluukin, mikä kone tuohon on helposti istutettavissa,
lähinnä tuo dieselin laatikko mietityttää. Laatikko on tuonikäisistä
bensavehkeistä poiketen tuota vanhempaa Type 9 tyyppiä.
OHC ? Pitääkö kytkinkoppa vaihtaa ? Minulla on dieselin startti
ja vauhtipyörä/ kytkin, joka käy tuohon koppaan.
DOHC (kaasarimalli varmaan sähköjen takia helpompi) ?
CVH ?
Vai peräti 2.9 i, mites ruiskulaitteiston sähköt, onko paha nakki ?
Turbodieselin kytkinlevy on ainakin sama kuin DOHC:ssa ja CVH:ssa
kytkinpaketti kuitenkin eri (Motonet).
Onko 2.0 OHC kuitenkin järkevin ratkaisu, onko niitä tehty lyijytöntä
bensaa kestäviä versioita ?